Πεμ03282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Σημαντική μείωση αέριων ρύπων από τη ναυτιλία βλέπει ο ΙΜΟ

nautilia-8

Χαμηλότερες σε ποσοστό μεγαλύτερο του 20%, ήταν το 2012 σε σύγκριση με το 2007, οι συνολικές εκπομπές αερίων θερμοκηπίου από τις διεθνείς ναυτιλιακές μεταφορές. Συγκεκριμένα, η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, η οποία μεταφέρει περίπου το 90% του συνόλου του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου, θεωρείται ότι έχει «προκαλέσει» μόνο το 2,2% των συνολικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στον κόσμο κατά τη διάρκεια του 2012 σε σύγκριση με το 2,8% το 2007.

Οι εκτιμήσεις αυτές περιέχονται στην τελευταία ολοκληρωμένη μελέτη των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στον κλάδο της ναυτιλίας, η οποία εκπονήθηκε από το Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ).

Μιλώντας στη διάσκεψη για το κλίμα των Ηνωμένων Εθνών στη Νέα Υόρκη (που συγκλήθηκε από τον Γενικό Γραμματέα του ΟΗΕ, Ban Ki-Moon, για να δώσει ώθηση στις διαπραγματεύσεις για μια νέα συμφωνία για την αλλαγή του κλίματος), ο Γενικός Γραμματέας του ICS, Peter Hinchliffe παρατήρησε:

«Η τελευταία μελέτη του ΙΜΟ δείχνει έχει υπάρξει μια σημαντική μείωση σε απόλυτες εκπομπές CO2 από τα πλοία, λόγω της εισαγωγής των μέτρων λειτουργικής αποδοτικότητας σε όλο τον στόλο.

Αυτό οφείλεται στις χαμηλότερες ταχύτητες που χρησιμοποιούν τα πλοία σε συνδυασμό με τα νεόκτιστα πλοία που εισήλθαν πρόσφατα στην αγορά και είναι αποδοτικότερα ενεργειακά».

Ο κλάδος της ναυτιλίας έχει δεσμευτεί για την επίτευξη περαιτέρω μειώσεων των εκπομπών CO2, σε συνεργασία με την παγκόσμια ρυθμιστική αρχή του ΙΜΟ. Η ναυτιλία είναι ήδη ο μόνος βιομηχανικός τομέας που έχει υποχρεωτικούς διεθνείς κανονισμούς οι οποίοι στοχεύουν στην μείωση των εκπομπών CO2.

Αυτοί οι παγκόσμιοι κανονισμοί τέθηκαν σε ισχύ σε όλο τον κόσμο το 2013. Παρ 'όλα αυτά, σύμφωνα με τον κ. Hinchliffe:

«Η ναυτιλιακή βιομηχανία αναγνωρίζει πλήρως ότι οι κυβερνήσεις αναμένουν ακόμη μεγαλύτερη βελτίωση της αποτελεσματικότητας εκπομπών CO2 στο μέλλον. Λαμβάνοντας υπόψη το πολύ υψηλό κόστος των καυσίμων, το οποίο σύντομα αναμένεται να αυξηθεί κατά περίπου 50% λόγω του διαχωρισμού νέων κανόνων για την περιεκτικότητα σε θείο, η βιομηχανία έχει ήδη κάθε κίνητρο να το μεταδώσει».

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter