Παρ04192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Αναζητούνται διασαφηνίσεις για τις απορρίψεις των scrubbers

Canada-Algoma-Central-Chooses-Wartsilas-Integrated-Scrubbers-for-Six-Vessels

Μετά τη συνεδρίαση της ολομέλειας της ESSF την περασμένη εβδομάδα, οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες και οι λιμενικές αρχές απηύθυναν επείγουσα έκκληση για αποσαφήνιση των κανόνων που αφορούν τη χρήση των scrubbers.

Η ευρωπαϊκή οδηγία για το θείο πρόκειται να τεθεί σε ισχύ σε λίγους μόνο μήνες, στις 01 Ιανουαρίου 2015.

Οι νέες οδηγίες επιβάλλουν για τα πλοία που πλέουν στο SECAs, να χρησιμοποιούν καύσιμα με περιεκτικότητα κατ 'ανώτατο όριο σε θείο 0,1%, ή το ίδιο επίπεδο εκπομπών να επιτυγχάνεται με τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων και συμβατές τεχνολογίες.

Τα scrubbers έχουν αναγνωριστεί ως μία από τις λίγες διαθέσιμες τεχνολογίες μείωσης των εκπομπών και επιτρέπουν στα πλοία να μειώσουν την περιεκτικότητα των εκπομπών τους σε θείο.
Ωστόσο, η έλλειψη σαφήνειας στους κανόνες της ΕΕ θέτει σε κίνδυνο την χρήση τους.

Πρώτα απ 'όλα, η ευρωπαϊκή νομοθεσία διαφέρει όταν πρόκειται για απορρίψεις του νερού που χρησιμοποιούνται από τα scrubbers για το φιλτράρισμα των καυσαερίων των πλοίων.

Ενώ ορισμένες χώρες επιτρέπουν τις απορρίψεις στα ύδατα κοντά στην ακτή τους, άλλες το απαγορεύουν, ενώ κάποιες άλλες εφαρμόζουν αυστηρούς όρους.

Επιπλέον, χρειάζονται απαραιτήτως διευκρινίσεις σχετικά με την κατάταξη των απορρίψεων νερού στα τα ύδατα της ΕΕ, η οποία προβλέπει σταδιακή μείωση για ορισμένους ρύπους και πλήρη κατάργηση για άλλους.

Ως εκ τούτου, λόγω της έλλειψης επακριβών πληροφοριών σχετικά με τη σύνθεση των εν λόγω απορρίψεων, αυτή τη στιγμή υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα σχετικά με το αν θα πρέπει να επιτραπεί η λειτουργία ορισμένων scrubbers σε κοντινή απόσταση από την ακτή.

«Η σημερινή αβεβαιότητα θέτει σε κίνδυνο τις επενδύσεις που έχουν ήδη γίνει από τους φορείς εκμετάλλευσης, ενώ παράλληλα παρεμποδίζει τη λειτουργία των μελλοντικών εγκαταστάσεων, τη στιγμή που ο χρόνος εξαντλείται επικίνδυνα», δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας της ECSA, Patrick Verhoeven.

«Καλούμε την Επιτροπή και τα κράτη μέλη να διευκρινίσουν τα σημεία αυτά προκειμένου να ξεκινήσει η μετασκευή πλοίων εγκαίρως ώστε να έχει ολοκληρωθεί μέχρι την 1η Ιανουαρίου 2015», συμπλήρωσε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter