Κυρ05192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Ο DNV παρουσίασε το Emissions Connect

aerioi rypoi 0Ο DNV παρουσίασε το Emissions Connect, μια μηχανή επαλήθευσης δεδομένων εκπομπών και πλατφόρμα διαχείρισης δεδομένων, σχεδιασμένη για να βοηθήσει τη ναυτιλιακή βιομηχανία να αξιολογήσει με ακρίβεια και να εργαστεί με δεδομένα εκπομπών αέριων ρύπων.

Το GCMD επιλέγει την Lloyd's Register για τη μελέτη εκφόρτωσης LCO2

0LCO2Το Παγκόσμιο Κέντρο για τη Ναυτιλιακή Απαλλαγή από τις Ανθρακούχες Εκπομπές (GCMD) ανακοίνωσε την ανάθεση μελέτης του σχετικά με την εκφόρτωση υγροποιημένου CO 2 (LCO2) που συλλαμβάνεται επί των πλοίων στην Lloyd's Register, με την υποστήριξη του εταίρου Arup.

Χαιρετίζει η ECSA το νέο νόμο για το EU ETS

ECSA 0034Οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες, όπως αναφέρει  σχετική ανακοίνωση της ECSA, χαιρετίζουν σήμερα την επίσημη έγκριση του νέου νόμου για το EU ETS από την ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Η διάθεση περίπου 2 δισεκατομμυρίων ευρώ από τα έσοδα του Ταμείου Καινοτομίας για τον ναυτιλιακό τομέα μπορεί να σηματοδοτήσει ένα σημείο καμπής στην απαλλαγή του κλάδου από τις ανθρακούχες εκπομπές.

«Fit for 55»: νέα νομοθεσία για να επιτευχθούν οι κλιματικοί στόχοι για το 2030

aerioi rypo 0098Σήμερα το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε τις συμφωνίες που επιτεύχθηκαν στα τέλη του 2022 μεταξύ των διαπραγματευτών του και των εκπροσώπων των χωρών ΕΕ όσον αφορά σειρά σημαντικών νομοθετικών πράξεων στο πλαίσιο της δέσμης μέτρων για την προσαρμογή στον στόχο του 55% για το 2030. Η δέσμη αυτή, γνωστή και ως «Fit for 55», είναι το σχέδιο με το οποίο η ΕΕ σκοπεύει να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990, όπως προβλέπεται στην ευρωπαϊκή νομοθεσία για το κλίμα.

Μεταρρύθμιση του συστήματος εμπορίας εκπομπών

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε τη μεταρρύθμιση του συστήματος εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπών (ETS) με 413 ψήφους υπέρ, 167 κατά και 57 αποχές. Οι νέοι κανόνες περιλαμβάνουν υψηλότερους στόχους για το ETS, καθώς οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στους τομείς που καλύπτει θα πρέπει να μειωθούν κατά 62% έως το 2030 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2005. Επιπλέον, από το 2026 έως το 2034 θα καταργηθούν σταδιακά τα δωρεάν δικαιώματα εκπομπών για τις εταιρείες, ενώ θα δημιουργηθεί ένα ξεχωριστό, καινούριο ETS ΙΙ για τα καύσιμα που χρησιμοποιούνται στις οδικές μεταφορές και τα κτίρια. Το νέο σύστημα θα ορίσει συγκεκριμένες τιμές για τις εκπομπές από τους εν λόγω τομείς το 2027, που μπορεί να τεθούν σε ισχύ από το 2028, αν το ενεργειακό κόστος είναι εξαιρετικά υψηλό.
Το Κοινοβούλιο ψήφισε επίσης να συμπεριληφθούν στο ETS, για πρώτη φορά, οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη ναυτιλία (με 500 ψήφους υπέρ, 131 κατά και 11 αποχές), ενώ έδωσε επίσης «πράσινο φως» για την αναθεώρηση του ETS για τις αερομεταφορές (με 463 ψήφους υπέρ, 117 κατά και 64 αποχές). Η αναθεώρηση αυτή θα καταργήσει σταδιακά τα δωρεάν δικαιώματα εκπομπών στον τομέα των αερομεταφορών έως το 2026 και θα προωθήσει τη χρήση βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων.

Νέος μηχανισμός για την πρόληψη της διαρροής άνθρακα

Με 487 ψήφους υπέρ, 81 κατά και 75 αποχές, το Κοινοβούλιο ενέκρινε επίσης τον νέο μηχανισμό συνοριακής προσαρμογής άνθρακα της ΕΕ (CBAM). Ο μηχανισμός αυτός παρέχει κίνητρα σε τρίτες χώρες να θέσουν υψηλότερους στόχους για το κλίμα, ενώ διασφαλίζει ότι οι προσπάθειες που καταβάλλονται στην ΕΕ, αλλά και παγκοσμίως, δεν θα υπονομεύονται από τη μετεγκατάσταση της παραγωγής από την ΕΕ σε χώρες με λιγότερο αυστηρούς κανόνες.
Ο CBAM καλύπτει τον σίδηρο, τον χάλυβα, το τσιμέντο, το αλουμίνιο, τα λιπάσματα, την ηλεκτρική ενέργεια, το υδρογόνο και, σε ορισμένες περιπτώσεις, τις έμμεσες εκπομπές. Όσοι εισάγουν τέτοια αγαθά θα πρέπει να πληρώνουν τη διαφορά ανάμεσα στην τιμή άνθρακα που καταβλήθηκε στη χώρα παραγωγής και στην τιμή που θα καταβαλλόταν στο ETS, αν το αγαθό είχε παραχθεί στην ΕΕ.
Ο CBAM θα αρχίσει να εφαρμόζεται σταδιακά από το 2026 έως το 2034, παράλληλα με τη σταδιακή κατάργηση των δωρεάν δικαιωμάτων στο σύστημα εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπών της ΕΕ.

Ένα Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα κατά της ενεργειακής φτώχειας

Οι ευρωβουλευτές ενέκριναν με 521 ψήφους υπέρ, 75 κατά και 43 αποχές τη συμφωνία με τα κράτη μέλη για τη σύσταση ενός Κοινωνικού Ταμείου της ΕΕ για το Κλίμα (SCF) το 2026, που θα έχει ως στόχο να διασφαλιστεί ότι η κλιματική μετάβαση θα υλοποιηθεί με τρόπο δίκαιο και χωρίς κοινωνικούς αποκλεισμούς. Το νέο Ταμείο θα στηρίξει τα ευάλωτα νοικοκυριά, τις πολύ μικρές επιχειρήσεις και τους χρήστες μεταφορών που πλήττονται ιδιαίτερα από την ενεργειακή φτώχεια και την οικονομική αδυναμία στις μεταφορές. Όταν τεθεί σε πλήρη λειτουργία, το SCF θα χρηματοδοτείται από τον πλειστηριασμό δικαιωμάτων του ETS II με μέγιστο ποσό 65 δισ. ευρώ, ενώ επιπλέον 25% θα καλύπτεται από εθνικούς πόρους:η συνολική αξία της χρηματοδότησης εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 86,7 δισ. ευρώ.

Anemoi : Χρηματοδοτική στήριξη για έρευνα από το Horizon Europe

0Anemoi 768x518Η βρετανική εταιρεία αιολικής πρόωσης Anemoi Marine Technologies έχει κερδίσει χρηματοδότηση από το ταμείο εγγυήσεων Horizon Europe του Ηνωμένου Βασιλείου για την έρευνα και την καινοτομία στο πλαίσιο της συμμετοχής της στο έργο Optiwise EU.

LR: Έρευνα για το OCCUS

aerioi rypoi 0Η τεχνολογική ετοιμότητα της δέσμευσης άνθρακα επί του σκάφους υποδεικνύει πιθανή διαδρομή για τη μείωση των εκπομπών και την αύξηση της διάρκειας ζωής των πλοίων Νέα έκθεση αναφέρει ότι η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης άνθρακα επί του πλοίου εξαρτάται από την οικονομική σκοπιμότητα για τους ενδιαφερόμενους φορείς της θαλάσσιας αλυσίδας εφοδιασμού.

Εντάχθηκε στη MAMII η MOL

0Mitsui O.SΗ Mitsui O.S.K. Lines (MOL) έχει ενταχθεί στην πρωτοβουλία Methane Abatement in Maritime Innovation Initiative (MAMII) του Lloyd's Register και του Lloyd's Register Foundation που έχει ως αποστολή τη μείωση των εκπομπών μεθανίου σε ολόκληρη τη ναυτιλιακή βιομηχανία.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ