Πεμ03282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Νίκος Τσάκος: Αυτό είναι ένα καταπληκτικό επίτευγμα!

Nikolas Tsakos TEN

O Dr.Νικος Π. Τσάκος Πρόεδρος και CEO της Tsakos Energy Navigation και Chairman - Intertanko 2014-2018, είχε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση με τον Costas Paris, Senior Reporter - The Wall Street Journal στο πλαίσιο του 22nd Annual Capital Link Invest in Greece Forum “Greece – Looking ahead with Confidence”.

Ο κ. Costas Paris, Senior Reporter - The Wall Street Journal, σημείωσε εισαγωγικά: «Επιτρέψτε μου να ξεκινήσω με κάτι που μερικές φορές είναι δύσκολο να κατανοηθεί από πολλούς στην ευρύτερη κοινότητα των μεταφορών. Η Ελλάδα είναι ένα μικρό έθνος. Ωστόσο, παραμένει στην πρώτη γραμμή της ναυτιλίας εδώ και δεκαετίες. Είναι το κυρίαρχο έθνος. Πώς μια μικρή χώρα όπως η Ελλάδα θα συνεχίσει να διατηρεί τη δεσπόζουσα θέση της, δεδομένου ότι άλλα έθνη, ειδικά από την Ασία όπως η Κίνα, έχουν κρατική χρηματοδότηση για τον στόλο τους, έχοντας πρόσβαση σε όση χρηματοδότηση χρειάζονται και μάλιστα με ευνοϊκούς όρους», αναρωτήθηκε ο κ. Costas Paris στην εισαγωγική του τοποθέτηση.

Ο Dr. Νίκος Τσάκος στην τοποθέτηση του ανέφερε μεταξύ άλλων: «Η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της ναυτιλίας από την αρχαιότητα. Είναι μια χώρα που περιβάλλεται από θάλασσα και ο στόλος της αποτελεί το 55% του εμπορικού θαλάσσιου στόλου της Ευρωπαϊκής Ένωσης και περισσότερο από το 20% του παγκόσμιου στόλου. Αυτό λοιπόν είναι ένα καταπληκτικό επίτευγμα για μια χώρα περίπου 10 εκατομμυρίων ανθρώπων. Το μέγεθος της Ελλάδας είναι περίπου ίσο με αυτό ενός μικρού χωριού στην Κίνα, όμως παρόλα αυτά εξακολουθεί να ελέγχει το μεγαλύτερο μέρος του παγκόσμιου εμπορίου. Παραδοσιακά, από τα αρχαία χρόνια και τη μυθολογία, είναι προφανές πόσο σημαντική ήταν η θάλασσα για την Ελλάδα, όλα αυτά τα χρόνια, μέχρι σήμερα και για τόσες γενιές.»

«Ο μεγαλύτερος κίνδυνος που αντιμετωπίζουμε είναι η απομάκρυνση των νέων από τη ναυτιλία», υποστήριξε ο κ. Νικόλαος Τσάκος. Πρέπει να παρέχουμε τα κατάλληλα κίνητρα για την προσέλκυση και εκπαίδευση των νέων. Αναφέρθηκε στις δραστηριότητες του Ιδρύματος Μαρία Τσάκος στην ναυτική εκπαίδευση.

Όσον αφορά την πράσινη ναυτιλία, ο κ. Τσάκος είπε ότι η ναυτιλία είναι το πιο αποτελεσματικό, οικονομικό και φιλικό προς το περιβάλλον είδος μεταφοράς τεράστιων ποσοτήτων αγαθών, με πολύ μικρό περιβαλλοντικό αποτύπωμα το οποίο η ναυτιλία προσπαθεί πάντα να διατηρεί σε χαμηλά επίπεδα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 90% του παγκόσμιου εμπορίου έχει επιτευχθεί με αρνητικό αποτύπωμα στο περιβάλλον της τάξεως του 2,8%, σημαντικό μεν αλλά κατά πολύ μικρότερο συγκριτικά με εκείνο των αεροπορικών μεταφορών του 10% ή το 20% των οδικών μεταφορών. Ο κ. Τσάκος διευκρίνισε ότι παρόλο που η ναυτιλία δεν είναι η κύρια αιτία πρόκλησης ρύπανσης του περιβάλλοντος, θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να επιτύχει τους στόχους που έχουν τεθεί για το 2030 και το 2050. Η ναυτιλία εξαρτάται τόσο πολύ από το περιβάλλον που δεν θα γίνουν αποδεκτές «παρακάμψεις» για την επίτευξη του στόχου.

Σχετικά με το πλοίο του μέλλοντος ο κ. Τσάκος είπε ότι προς το παρόν θα λειτουργούμε σύμφωνα με τη λύση που προτείνεται από τον ΙΜΟ με ισχύ από τον Ιανουάριο του 2023, δηλαδή τη μείωση της ταχύτητας στα υπάρχοντα πλοία. Η ελάττωση της ταχύτητας θα μειώσει σημαντικά τις εκπομπές και θα δώσει χρόνο στους επιστήμονες, τους μηχανικούς και τα ναυπηγεία να εργαστούν επάνω στις λύσεις, είτε αυτό λέγεται υδρογόνο, είτε αμμωνία, είτε φυσικό αέριο, που είναι άλλη μια καλή επιλογή, για την κατασκευή του «σωστού» πλοίου . Έτσι, η μείωση της ταχύτητας αποτελεί τη μεσοπρόθεσμη λύση.

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation είπε ότι η πανδημία δημιούργησε ένα πολύ άνισο πεδίο. «Βιώνουμε λειτουργικές και εμπορικές συνθήκες που δεν έχουμε ξαναδεί. Ωστόσο, ο ανθρώπινος παράγοντας, δεδομένου ότι η ναυτιλία είναι ανθρωποκεντρική, είναι ο πιο σημαντικός. Σε καθημερινή βάση λαμβάνονται τα δέοντα μέτρα για τη διασφάλιση της ψυχικής και σωματικής υγείας του πληρώματος μας. Πολλές χώρες έχουν αναλάβει μονομερείς ενέργειες για να μην επιτρέψουν στους ναυτικούς να αποβιβαστούν από πλοία. Έχουμε ανθρώπους που δεν έχουν δει τις οικογένειές τους για περισσότερο από ένα χρόνο. Αυτός δεν είναι ο σωστός τρόπος και μέσω του ΙΜΟ – του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας προσπαθούμε να συντονίσουμε και να κάνουμε αυτή τη διαδικασία να λειτουργεί ομαλά. Αλλά η κατάσταση παραμένει δύσκολη».

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter