Πεμ04252024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

ILO: Δεν τηρείται η MLC

0Crew man

ICS και ITF χαιρέτισαν την ηχηρή παρέμβαση του ILO ο οποίος και επέπληξε τις κυβερνήσεις που δεν τηρούν στη πράξη την Maritime Labour Convention. Αιτία η συνεχιζόμενη κατάσταση με τα «παγιδευμένα» πληρώματα πλοίων λόγω της επιβολής των μέτρων για την μη εξάπλωση της πανδημίας. Ως γνωστόν οι ταξιδιωτικοί και συνοριακοί περιορισμοί που επιβλήθηκαν από τις κυβερνήσεις έχουν παρεμποδίσει τις αλλαγές και τους επαναπατρισμούς των πληρωμάτων. Παρά τους μήνες διαλόγου και τις προσπάθειες υψηλού επιπέδου της βιομηχανίας, του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού και άλλων, η κρίση δεν έχει ακόμη επιλυθεί. Η αρμόδια επιτροπή του ILO διαπίστωσε την «αδράνεια» ορισμένων κρατών μελών να εξασφαλίσουν αλλαγές πληρώματος ή να επιτρέψουν στους ναυτικούς να επιστρέψουν στην πατρίδα τους, γεγονός που δεν δίνει στους ναυτικούς άλλη επιλογή από το να παραμείνουν στο πλοίο και δημιουργεί συνθήκες για να μαραζώσουν για μήνες σε καταστάσεις που θα μπορούσαν να ισοδυναμούν με καταναγκαστική εργασία. Ο γενικός γραμματέας του Διεθνούς Επιμελητηρίου Ναυτιλίας Γκάι Πλάτεν και ο γενικός γραμματέας της Διεθνούς Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορές Στίβεν Κότον εξέδωσαν κοινή δήλωση χαιρετίζοντας την απόφαση της ΔΟΕ και την αναγνώριση των κυβερνητικών αποτυχιών. Και οι δύο τόνισαν ότι η απόφαση καθιστά σαφές ότι όλες οι κυβερνήσεις πρέπει να ακολουθούν το διεθνές δίκαιο και πρέπει να αναγνωρίσουν επειγόντως τους ναυτικούς ως βασικούς εργαζόμενους. Μέχρι στιγμής, 46 χώρες έχουν ορίσει τους ναυτικούς ως βασικούς εργαζόμενους. Ωστόσο, η ICS και η ITF λένε ότι αυτό δεν είναι αρκετό. Υπενθυμίζεται ότι ο πρόεδρος της Ε.Ε.Ε κ. Θ. Βενιάμης σε παρέμβασή του στα τέλη Νοεμβρίου είχε μεταξύ άλλων απευθύνει έκκληση για μία ακόμη φορά προς τις κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο να τους θεωρήσουν τους ναυτικούς «απαραίτητους» εργαζόμενους. Μάλιστα τόνισε ότι είναι υψίστης σημασίας να δοθεί προτεραιότητα στον εμβολιασμό των ναυτικών για το COVID 19, μαζί με άλλους εργαζόμενους της πρώτης γραμμής. Αυτό θα διασφαλίσει ένα περιβάλλον χωρίς COVID-19 για τους ναυτικούς, οι οποίοι εργάζονται υπό ιδιαίτερες συνθήκες περιορισμού, καθώς και τη διευκόλυνση των αλλαγών και του επαναπατρισμού των πληρωμάτων, που επί του παρόντος έχουν διαταραχθεί σοβαρά, προστατεύοντας παράλληλα την αδιάλειπτη λειτουργία του διεθνούς εμπορίου», σημείωνε ο κ. Βενιάμης.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter