Παρ03292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Κ. Αχλαδίτης: «Σήμερα η επένδυση είναι στη προσδοκία και την Ελπίδα»

0Αχλαδίτης

Δεν έχουμε καταφέρει να εκμεταλλευτούμε την δυναμική της ελληνικής ναυτιλίας ώστε ο Πειραιάς να καταστεί το μεγαλύτερο HUB διαμετακομιστικού εμπορίου για τα ανταλλακτικά και τις προμήθειες πλοίων γενικότερα επισημαίνει μεταξύ άλλων, σε συνέντευξή του στο “theseanation» , ο διευθύνων σύμβουλος της Golden Cargo και αντιπρόεδρος του ΕΒΕ Πειραιώς κ. Κωστής Αχλαδίτης.


Ειδικότερα ο κ. Αχλαδίτης αναφέρει τα ακόλουθα:
1) Ο τζίρος της διαμεταφοράς ανταλλακτικών και εξαρτημάτων πλοίου, από τον προμηθευτή στο πλοίο, παγκοσμίως ανέρχεται σε μερικά δισεκατομμύρια δολάρια σύμφωνα με μελέτες γερμανικών πανεπιστημίων. Ποιος κατά τη γνώμη σας θα μπορούσε να είναι ο ρόλος του Πειραιά και ποιο το μερίδιο συνεισφοράς του σε αυτό το τζίρο;

“Το κόστος των αναγκών διαμεταφοράς (από τον προμηθευτή στο πλοίο) για την διαχείριση των ανταλλακτικών και εξαρτημάτων παγκόσμιος ξεπερνά τα 5billion USD (μελέτη Γερμανικών πανεπιστημίων) Λαμβάνοντας υπόψιν ότι το 25% της παγκόσμιας ναυτιλίας «ελέγχεται» από την Ελληνική πλοιοκτησία δυνητικά μιλάμε για ένα πολύ μεγάλο νούμερο που θα μπορούσε να δώσει μεγάλη ανάσα και δυναμική ανάπτυξη σε εταιρείες της εφοδιαστικής αλυσίδας”.

2) Έχουμε καταφέρει να εκμεταλλευτούμε τη δυναμική της ελληνικής ναυτιλίας ώστε ο Πειραιάς να είναι το μεγαλύτερο HUB διαμετακομιστικού εμπορίου για τα ανταλλακτικά και τις προμήθειες πλοίων γενικότερα;

“Η απάντηση είναι ΟΧΙ!! Δεν το έχουμε καταφέρει μέχρι και σήμερα Οι εταιρείες που ανήκουν στο Ναυτιλιακό cluster να μπορούν να επαναπατριστούν , ή να έχουν τα κίνητρα μετεγκατάστασης των δραστηριοτήτων τους στη Ελλάδα.
Αυτό από μόνο του θα προσφέρει έσοδα και νέες θέσεις εργασίας στη Ελληνική οικονομία, θα δώσει κίνητρο και όραμα στη νέα γενιά όλων αυτών των μικρών μικρομεσαίων επιχειρήσεων για ένα καλύτερο αύριο.
Σήμερα η επένδυση είναι στη προσδοκία και την Ελπίδα. Τα κίνητρα θα πρέπει να αποκοπούν στους Έλληνες να επενδύσουν πρώτα”.

3) Ποιο κατά τη γνώμη σας είναι το «μοντέλο» που πρέπει να ακολουθήσει ή να αντιγράψει τα θετικά του ο Πειραιάς ώστε να καταστεί το σημαντικότερο διαμετακομιστικό κέντρο της Ευρώπης;

“Η προσέλκυση πλοίων για επισκευές ή εγκατάσταση νέων εξοπλισμών όπως για παράδειγμα τα ballast Water Systems ή Scrubbers θα αποτελέσει το έναυσμα για την Ελλάδα και τον Πειραιά να συναντήσει την τέταρτη βιομηχανική επανάστασή στο κλάδο. Η Επαναλειτουργία των ναυπηγείων είναι το μεγαλύτερο κίνητρο για να εκμεταλλευτούμε την καλή πρόθεση των Ελλήνων εφοπλιστών που θέλουν να δουλέψουν με Ελληνικά Ναυπηγεία.
Απαιτείται:
-Φιλικό προς τις επιχειρήσεις ρυθμιστικό περιβάλλον με το οποίο να διευκολύνει την εγκατάσταση η και μετεγκατάσταση και λειτουργία των εταιρειών με ανταγωνιστικούς ορούς
-Άμεση εφαρμογή του Ενωσιακού Τελωνειακού Κώδικα για την ομοιόμορφη αντιμετώπιση των εφοδιασμών των πλοίων είτε πρόκειται για εγχωρία είτε πρόκειται για ενωσιακά.
Με λίγα λόγια για να γίνει ο Πειραιάς διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο ναυτιλίας οι τομείς του εφοδιασμού των πλοίων της μεταποίησης και η επέκταση του καθεστώτος της ΕΖ σε πιστοποιημένες εταιρίες απαιτείται για να μπορούν λειτουργήσουν ανταγωνιστικά”.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter