Τετ04242024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Τι ετοιμάζουν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ο ΙΜΟ για τα scrubbers

ploia pontoporos ekpompes rupon

Ενδιαφέρουσα ήταν η απάντηση του Επιτρόπου Περιβάλλοντος (Environment, Oceans and Fisheries) Virginijus Sinkevičius σε ερώτηση του Ισπανού ευρωβουλευτή Nicolás González Casares (S & D) που αναφέρεται μεταξύ άλλων στις απορρίψεις στη θάλασσα, του υλικού που παρακρατούν τα scrubbers.

Στην απάντηση του ο Επίτροπος Sinkevičius, σημειώνει μεταξύ άλλων ότι η Επιτροπή γνωρίζει τις αυξανόμενες ανησυχίες σχετικά με τις ενδεχόμενες αρνητικές επιπτώσεις των συστημάτων καθαρισμού καυσαερίων (EGCS) στο θαλάσσιο περιβάλλον.

Σύμφωνα με την οδηγία (ΕΕ) 2016/8021, τα EGCS που θα εγκατασταθούν επί των πλοίων που πλέουν στην ΕΕ θα πρέπει να συμμορφώνονται με τις υποχρεώσεις των χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο καυσίμων και επίσης να ευθυγραμμίζονται με τη διεθνή νομοθεσία και τις Κατευθυντήριες γραμμές EGCS του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), οι οποίες θέτουν απαιτήσεις αναφορικά με την απόρριψη στα ύδατα και την παράκτια παράδοση των καταλοίπων EGCS.

Ταυτόχρονα, οι προβλέψεις της οδηγίας πλαίσιο για τα ύδατα και του πλαισίου για τη θαλάσσια στρατηγική πρέπει να τηρούνται. Για το λόγο αυτό, ορισμένα κράτη μέλη της ΕΕ έχουν επιβάλει αυστηρότερους όρους από αυτούς που ορίζει ο ΙΜΟ και απαγορεύουν στα πλοία να απορρίπτουν τα λύματα των EGCS στα λιμάνια ή / και στις εσωτερικές πλωτές οδούς. Επίσης προκειμένου να αντιμετωπιστεί ο πιθανός αρνητικός αντίκτυπος των EGCS η ΕΕ πρότεινε τον Μάιο του 2019, στον ΙΜΟ να ξεκινήσει μια νέα πρωτοβουλία και να υποστηρίξει ενιαίες και αυστηρότερες υποχρεώσεις και, ενδεχομένως, να απαγορεύσει την πρόσβαση σε λιμάνια και ευαίσθητες θαλάσσιες περιοχές, πλοίων που λειτουργούν scrubbers.

Η πρωτοβουλία αυτή εγκρίθηκε από τον ΙΜΟ και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2021.

Για την αντιμετώπιση των αποβλήτων πλοίων, συμπεριλαμβανομένων και των αποβλήτων EGCS, σύμφωνα με την οδηγία (ΕΕ) 2019/883, τα κράτη μέλη θα πρέπει να εξασφαλίσουν τη διαθεσιμότητα κατάλληλων εγκαταστάσεων υποδοχής στους λιμένες της ΕΕ για τη διαχείριση αποβλήτων και την εισαγωγή ενός fee (100% indirect fee) για την παράδοση αποβλήτων, μειώνοντας έτσι επίσης το ζήτημα του παράνομου ντάμπινγκ. Το European Sustainable Shipping Forum Sub-group on Waste from Ships θα παράσχει μια πλατφόρμα ενδιαφερομένων για συζήτηση σχετικά με την εφαρμογή της οδηγίας 2019/883 / ΕΕ. Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιας Ασφάλειας (EMSA) θα υποστηρίξει την εφαρμογή της εν λόγω οδηγίας διασφαλίζοντας επαρκή παρακολούθηση της παράδοσης αποβλήτων από τα πλοία και με πλοία επιθεώρησης.

Η απάντηση στα αγγλικά

Answer given by Mr Sinkevičius on behalf of the European Commission (5.2.2020)
The Commission is aware about the increasing concerns over the potential negative impact of Exhaust Gas Cleaning Systems (EGCS) on marine environments. In accordance with Directive (EU) 2016/802 , EGCS installed on board ships sailing in EU waters to comply with low sulphur in fuel obligations need to be in line with the International Maritime Organisation’s (IMO) EGCS Guidelines which set requirements for the discharge into waters and the onshore delivery of EGCS residues.
At the same time, the Water Framework Directive and the Marine Strategy Framework Directive provisions must be respected. For this reason, some EU Member States (and non EU countries) have imposed conditions stricter than those set by the IMO by prohibiting ships to discharge EGCS’s waste-water in ports and/or inland waterways. In order to address the potential negative impact of EGCS in May 2019, the EU proposed to the IMO to launch a new activity supporting the potential determination of uniform and stricter obligations to regulate in the IMO context, and possibly prohibit, the access to ships operating scrubbers to ports and sensitive sea areas. The activity has been endorsed by the IMO for completion by 2021. To address ship-generated waste, including from EGCS, in accordance with Directive (EU) 2019/883 Member States will have to ensure the availability of adequate reception facilities in EU ports for handling of waste and introducing a 100% indirect fee for waste delivery, thus also mitigating the issue of illegal dumping.
The European Sustainable Shipping Forum Sub-group on Waste from Ships will provide a stakeholder platform to discuss and provide feedback to the Commission on the implementation of Directive 2019/883/EU. The European Maritime Safety Agency (EMSA) will support the implementation of the said Directive by ensuring adequate monitoring of the delivery of waste from ships, and by targeting for inspection ships that are potentially non-compliant.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter