Πρωτοφανή είναι τα όσα συμβαίνουν σε επίπεδο δεικτών στην ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου.
Οι ναύλοι στα πλοία της κατηγορίας capesize, έπεσαν την προηγούμενη Παρασκευή τόσο χαμηλά (στα 3.973 δολάρια την ημέρα), με αποτέλεσμα η εξέλιξη αυτή να καταγραφεί με αρνητικό πρόσημο στον δείκτη Baltic Capesize Index (BCI).
O δείκτης BCI κατέγραψε το πρωτοφανές στην ιστορία του -20 μονάδες, από την μία μονάδα που βρίσκονταν την προηγούμενη Πέμπτη, που σημαίνει ότι η λειτουργία των capes είναι ζημιογόνα. Σε μια διαδρομή ο ναύλος εκτιμήθηκε στα -11.275 δολ την ημέρα. Πάντως υπάρχουν και διαδρομές που οι ναύλοι κυμαίνονται στα 15.000 δολ την ημέρα και στα 20.000 δολ την ημέρα. Ο δείκτης αφορά τα πλοία πουν δεν φέρουν scrubbers. Η μεγάλη πτώση των ναύλων οφείλεται όπως έχει αναφέρει το theseanation.gr στις αργίες της κινεζικής πρωτοχρονιάς, τη μειωμένη παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος σε Βραζιλία και Αυστραλία λόγω βροχών στη Βραζιλία και κυκλώνων στην Αυστραλία, τον κορονοϊός και βέβαια την υπερπροσφορά πλοίων.