Σαβ04202024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Πως προετοιμάζονται 18 μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες για να μειώσουν τις εκπομπές αερίων ρύπων του θερμοκηπίου

vessels

Μια νέα έρευνα κυκλοφόρησε από τον βρετανικό μη κερδοσκοπικό Οργανισμό Carbon Disclosure Project (CDP) που αναφέρεται στο πόσο και πως προετοιμάζονται 18 μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες του πλανήτη για να πετύχουν τους στόχους του Διεθνούς ναυτιλιακού οργανισμού (ΙΜΟ) για την μείωση των αερίων ρύπων του θερμοκηπίου μέχρι το 2050.


Οι 18 εταιρείες είναι οι : NYK Line , A.P. Moller-Maersk , Mitsui O.S.K, K Line, HMM, Norden , OOIL, U-Ming , Hapag-Lloyd , Wan Hai , Evergreen Marine , COSCO S.H, Yang Ming, Pacific Basin , Teekay , Εuronav , NS United , COSCO S.ET.
Σύμφωνα με την έρευνα υπάρχει ένα σαφές κενό μεταξύ της ανάπτυξης των τεχνολογιών μηδενικών ρύπων και του στόχου του ΙΜΟ για περιορισμό τους στη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Η έρευνα εστιάζει σε τρις τομείς και συγκεκριμένα στους κινδύνους μετάβασης (Transition risks),καθώς εξετάζει την λειτουργική και τεχνική αποδοτικότητα των στόλων και κατά πόσο αυτό επηρεάζει τις αποφάσεις αγοράς πλοίων, τις ευκαιρίες μετάβασης ( Transition opportunities) όπου διερευνώνται οι δραστηριότητες που στοχεύουν στην ενίσχυση των εναλλακτικών καυσίμων και των πολιτικών μείωσης εκπομπών άνθρακα και τέλος την στρατηγική για το κλίμα (Climate governance &strategy rank) που αναλύει τις πολιτικές και δομές που στοχεύουν στην διαχείριση του προβλήματος της κλιματικής αλλαγής της ανακύκλωσης των πλοίων τις εκπομπές αέριων από τα πλοία τους. 

Από την έρευνα προέκυψε ότι ελάχιστες είναι οι εταιρείες που αποδεδειγμένα συνεργάζονται για να διευκολύνουν την ανάπτυξή εναλλακτικών καυσίμων όπως τα βιοκαύσιμα, το υδρογόνο και η αμμωνία καθώς ακόμη δεν προσφέρονται για αξιοποίηση και δεν υπ. Όμως περισσότερες από τις μισές οι 10 από τις 18 ναυτιλιακές εταιρείες με μεγάλους στόλους στους τομείς των εμπορευματοκιβωτίων, χύδην φορτίων και δεξαμενόπλοιων διευκολύνουν ενεργά την ανάπτυξη του LNG ως καυσίμου πλοίων.
Το LNG αναμένεται να διαδραματίσει «σημαντικό ρόλο ως «μεταβατικό καύσιμο» στην προσπάθεια συγκράτησης της μέσης παγκόσμιας αύξησης της θερμοκρασίας εντός του στόχου των 1,5 ° C που καθορίστηκε στη συμφωνία του Παρισιού.
Επίσης μόνο δύο από τις 18 μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες επιδιώκουν επί του παρόντος καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2050. Δύο άλλες χρησιμοποιούν "στόχους με βάση την επιστήμη" για τη μείωση των εκπομπών και δύο ακόμη επιδιώκουν να ευθυγραμμίσουν τους στόχους μείωσης των εκπομπών με τους στόχους που τέθηκαν από τον ΙΜΟ το 2018 στην αρχική στρατηγική για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG).
Πάντως τα χαμηλά περιθώρια κέρδους προ τόκων και φόρων (EBIT) καθώς και το υψηλό χρέος προς τα ίδια κεφάλαια (110%) αναφέρθηκαν ως σημαντικές προκλήσεις για την υιοθέτηση των νέων τεχνολογιών.
Επισημαίνεται ακόμη ότι οι 13 από τις 18 εταιρείες θεωρούν ως σημαντικό βραχυπρόθεσμο μέτρο μείωσης των εκπομπών την μείωση ταχύτητας.
Επιπλέον οι 14 από τις 18 εταιρείες θεωρούν ότι η μετασκευή πλοίων θα μπορούσε να είναι μία αποτελεσματική από πλευράς κεφαλαίου στρατηγική προσαρμογής βραχυπρόθεσμα και μέχρι οι νέες τεχνολογίες να καταστούν βιώσιμες.

League Table Rank        
 Company  Weighted Transition  Transition  Climate 
  rank risks rank opportumities rank governance &strategy rank
1 NYK Line   4.89  3 1 2
2 A.P. Moller-Maersk   5.03  6 2 1
3 Mitsui O.S.K  6.53  1 3 6
4 K Line  7.43  5 4 3
5 HMM  8.87 7 8 4
6 Norden  9.34  9 9 5
7 OOIL  10.15 11 5 9
8 U-Ming 2606  10.24  2 10 11
9 Hapag-Lloyd   10.32  4 6 14
10 Wan Hai   11.26 12 12 8
11 Evergreen Marine  11.55 17 7 12
12 COSCO S.H 11.91 8 11 16
13 Yang Ming  12.40 10 13 15
14 Pacific Basin  12.46 16 14 10
15 Teekay   12.58 18 16 7
16 Euronav  12.72  15 17 13
17 NS United  13.86 14 18 17
18 COSCO S.ET  13.94 13 15 18

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter