Παρ04192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Με θέμα τη ναυτιλία, ολοκληρώθηκε το συνέδριο «Μεσόγειος: η δική μας θάλασσα, η δική μας πατρίδα»

bulker vessel 0098

Η Ναυτιλία ήταν το τελευταίο θέμα του συνεδρίου "Μεσόγειος: η δική μας θάλασσα, η δική μας πατρίδα" που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης και αφορούσε την συνεργασία και ανάπτυξη δραστηριοτήτων μεταξύ Ελλάδας, Κύπρου και Αιγύπτου.
Εκπρόσωποι των τριών κυβερνήσεων αλλά και εμπλεκόμενων φορέων, συμμετείχαν στις εργασίες, που είχαν κοινό γνώμονα, την ανάγκη επιπλέον εξέλιξης της συνεργασίας, καθώς τα οφέλη και για τις τρεις χώρες θα είναι ιδιαίτερα σημαντικά.
Ο Χρήστος Λαμπρίδης γγ Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων μίλησε για τις δυνατότητες και τους ορίζοντες που μπορούν να ανοίξουν νέες συνεργασίες, οι οποίες πέρα από οικονομικά οφέλη, θα επιφέρουν επιπλέον σταθερότητα και ειρήνη στην ευρύτερη περιοχή.
«Είναι σημαντικό να είμαι σε αυτό εδώ το πάνελ γιατί πραγματικά στα πλαίσια των καλών σχέσεων και της καλής συνεργασίας που έχει αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια μπορούμε και στο κομμάτι της ναυτιλίας και της λιμενικής βιομηχανίας να διερευνήσουμε τις δυνατότητες συνεργασίας, μεταξύ των τριών χωρών, οι οποίες πιστεύω ότι είναι πολλές και σημαντικές. Η Νοτιοανατολική Μεσόγειος είναι μια περιοχή με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά η οποία τα τελευταία χρόνια με τις εποικοδομητικές σχέσεις μας αλλά και της αποτελεσματική αξιοποίηση της τριμερούς συνεργασίας προχωρούμε σε πρωτοπορίες που συμβάλουν στην καθιέρωση της σταθερότητας και της ειρήνης στην ευρύτερη περιοχή και δίνουν την δυνατότητα να ανταποκριθούμε στις προκλήσεις στους τομείς των μεταφορών, της ενέργειας, στο σκέλος της ανταλλαγής τεχνογνωσίας αλλά και στους τομείς που αφορούν στο υπουργείο μας γενικότερα», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Λαμπρίδης.
Εκτενή αναφορά έκανε επίσης στον τομέα της κρουαζιέρας. «Οι πολιτικές εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή έκαναν το προϊόν που λέγεται «κρουαζιέρα» στην Ανατολική Μεσόγειο τα τελευταία χρόνια να αδυνατίσει. Για αυτό δεν μπορούμε να δούμε την κρουαζιέρα, ως κρουαζιέρα σε μια χώρα, πρέπει να υπάρξει συνεργασία. Ξέρουμε ότι οι εταιρίες θέλουν πολλούς προορισμούς. Στον τομέα της κρουαζιέρας η Ελλάδα αποτελεί έναν ασφαλή προορισμό και μάλιστα πέρυσι σημειώθηκε για πρώτη φορά αύξηση της προσέγγισης των πλοίων», δήλωσε με νόημα ο γγ Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων.
Από την πλευρά του, ο Κωνσταντίνος Ιακώβου, γενικός διευθυντής του υπουργείου Ναυτιλίας Κύπρου αναφέρθηκε στο πόσο σημαντική είναι η ναυτιλία στην Κυπριακή οικονομία. «Η σημασία της ναυτιλίας είναι αυταπόδεικτη για την Κύπρο, γιατί έχει συνεισφορά 7% στο ΑΕΠ της χώρας μας, είναι δηλαδή από τους μεγαλύτερους συνεισφορείς στο Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν. Προσφέρει εργασία σε περίπου 9.000 άτομα στην Κύπρο και σε 55.000 ναυτικούς σε Κυπριακά πλοία σε όλο τον κόσμο και αποτελούν το 3% του επικερδώς απασχολούμενου εργατικού δυναμικού, που αντιλαμβάνεστε πως είναι αρκετά σημαντικό ποσοστό. Είναι από τους κυριότερους πυλώνες ανάπτυξης της Κυπριακής οικονομίας».
Η Κύπρος, σύμφωνα με τον κ. Ιακώβου, προχώρησε στην αναβάθμιση της ναυτιλιακής διοίκησης, την αναδιάρθρωση της οργανωτικής δομής του υφυπουργείου Ναυτιλίας, την εφαρμογή προγράμματος ψηφιοποίησης και αυτοματοποίησης των παρεχόμενων υπηρεσιών, υπηρεσιών που προσφέρονται σε 24ωρη βάση, επτά ημέρες την εβδομάδα.
Μάλιστα, ο γενικός διευθυντής του υπουργείου Ναυτιλίας Κύπρου αναφέρθηκε και στα προβλήματα που προκαλούνται από την γειτονική Τουρκία. «Από το 1987 η Κυπριακή ναυτιλία καλείται να αντιμετωπίσει τις συνέπειες των παράνομων περιοριστικών μέτρων που έχει υιοθετήσει η Τουρκία εις βάρος όλων των Κυπριακών πλοίων: πλοία με Κυπριακή σημαία δεν μπορούν να ελλιμενιστούν ή να προσεγγίσουν τουρκικά λιμάνια, με αποτέλεσμα να πλήττεται η ανταγωνιστικότητα της κυπριακής σημαίας αλλά και η δυνατότητα να πετύχουμε ακόμη μεγαλύτερους στόχους ανάπτυξης και μεγαλύτερες επιδόσεις».
Κλείνοντας την ομιλία του, ο κ. Ιακώβου εξέφρασε την πεποίθηση ότι «η συνεργασία όλων μας είναι επιτακτική και απαραίτητη για την καλύτερη διαχείριση των θαλασσίων δραστηριοτήτων, την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και της θαλάσσιας κληρονομιάς, την πρόληψη και καταπολέμηση της ρύπανσης, την βελτίωση της ασφάλειας στη θάλασσα και την προώθηση γενικότερα της γαλάζιας ανάπτυξης».
Στην συνέχεια, τον λόγο πήρε η Manal Abdeltawab, εμπορική ακόλουθος της Αιγυπτιακής πρεσβείας στην Ελλάδα και μίλησε για εμπορικές συνεργασίας που υπάρχουν αλλά και τις μελλοντικές. «Με τη διάνοιξη της δεύτερης διώρυγας του Σουέζ, διευρύνθηκε η συνεργασία και η μεταφορά εμπορευμάτων μεταξύ Αιγύπτου και Ευρώπης. Στην εποχή μας πρέπει να χρησιμοποιήσουμε τα λιμάνια της Ελλάδας και της Κύπρου. Για την μεταφορά των γεωργικών προϊόντων από και προς Αίγυπτο, Ελλάδα και Κύπρο υπάρχει συνεργασία με σκοπό την ίδρυση μιας ναυτιλιακής οδού. Και μέσω της Ελλάδας, η Αίγυπτος, θέλει να προωθήσει τα προϊόντα της στην Ιταλία και την υπόλοιπη Ευρώπη», υποστήριξε η κα. Abdeltawab εκτιμώντας πως υπάρχει μεγάλο περιθώριο στην διεύρυνση των σχέσεων των τριών χωρών, ειδικά στον τομέα εμπορίου.
Ο Dr. Hany Barakat Executive Director at EGESCO μιλώντας στο συνέδριο εξέφρασε την εκτίμηση ότι πρέπει να υπάρξει βιομηχανική και οικονομική ανάπτυξη της Ελλάδας και της Κύπρου στην Αίγυπτο. «Οι αραβικές αγορές είναι καλές αγορές, που συνδέουν την Αίγυπτο με συμφωνίες ελεύθερης διακίνησης και μετακίνησης προϊόντων χωρίς τελωνιακούς δασμούς»., είπε ο κ. Barakat.
Ανέφερε μάλιστα, πως «θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε τις εταιρίες των Ελλήνων για την επισκευή, την ναυπήγηση των πλοίων, σε ότι αφορά την ελεύθερη ζώνη της διώρυγας του Σουέζ. Αυτό συμφέρει τις τρεις χώρες, και αλλάζει τον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας αυξάνοντας έτσι τα κέρδη στις οικονομίες των τριών χωρών. Υπάρχουν πολλά μεγάλα προγράμματα που πρέπει να συνεργαστούμε οι τρεις χώρες», κατέληξε ο κ. Barakat.
Η Ελένη Πολυχρονοπούλου πρόεδρος της HEMEXPO, της Ένωσης Ελλήνων Κατασκευαστών Ναυτιλιακού Εξοπλισμού, αναφέρθηκε στις προκλήσεις της εποχής. «Οι Έλληνες κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού, είναι εταιρίες που έχουν κοινά χαρακτηριστικά, παράγουν όλες εξοπλισμό για πλοία, ο οποίος είναι πιστοποιημένος, εξοπλισμός που έχει προκύψει έπειτα από έρευνα και ανάπτυξη», ανέφερε η κ. Πολυχρονοπούλου, που μάλιστα τόνισε ότι πρόκειται για εταιρίες που έχουν ιδιαίτερη εξωστρέφεια και είναι κερδοφόρες.
«Η ναυτιλία αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε ένα μεταίχμιο τεράστιων αλλαγών σε δύο επίπεδα, το ένα είναι το κομμάτι των περιβαλλοντικών προκλήσεων, το άλλο είναι η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή. Υπάρχει τεχνολογία στην Ελλάδα που μπορεί να βοηθήσει να γίνουν οικονομικά και ασφαλή, πλοία. Είμαστε έτοιμοι να συνεργαστούμε, να δώσουμε τις γνώσεις μας, την εμπειρία μας, όσον αφορά στην καινοτόμο κατασκευή και διαχείριση και γιατί όχι και επισκευή πλοίων, οπότε θεωρούμε ότι είναι η κατάλληλη στιγμή να γίνουν οι κινήσεις που έχουν αποφασιστεί, κατέληξε η πρόεδρος Ένωσης Ελλήνων Κατασκευαστών Ναυτιλιακού Εξοπλισμού.
Ο Νίκος Καβαλιέρος γενικός διευθυντής της Seajets, μίλησε στο συνέδριο για τις διαφορές ανάμεσα σε ποντοπόρα και επιβατηγό ναυτιλία. «Ο μέσος Έλληνας, κατά 95%, όταν μιλάει για ναυτιλία, αναφέρεται στην ποντοπόρα ναυτιλία. Ο πλοιοκτήτης της ποντοπόρου ναυτιλίας είναι ελεύθερος τόσο στο να πάει να βρει τη δανειοδότηση του, να επιλέξει το χώρο που θα το κατασκευάσει, να βρει τους ναυλωτές, τους ασφαλιστές, οτιδήποτε». Από την άλλη πλευρά, η επιβατηγός ναυτιλία, σύμφωνα με τον κ. Καβαλιέρο, «έχει να αντιμετωπίσει πάρα πολλά προβλήματα. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι το υπουργείο Παιδείας, δεν γνωρίζει τίποτε για αυτό τον τομέα. Έχουμε τέσσερα ναυτιλιακά πανεπιστήμια και σε κανένα δε διδάσκεται τίποτε για την επιβατηγό ναυτιλία» ανέφερε ο γενικός διευθυντής της Seajets», που κατέληξε μιλώντας για πολύ σοβαρά προβλήματα στην ελληνική επιβατηγό ναυτιλία, που χρήζουν άμεσης λύσης από την κυβέρνηση και τους αρμόδιους φορείς.
Στο τέλος του συνεδρίου η εταιρία Seajets μέσω του κ. Καβαλιέρου, παρέλαβε βραβείο από τον υφυπουργό Ναυτιλίας της Κύπρου κ. Ιακώβου.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter