Τρι03192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Θ. Βενιάμης: Καταγγέλλει εμπορικά παιχνίδια στο όνομα της προστασίας του περιβάλλοντος

veniamis dio

Εμπορικά παιχνίδια στο όνομα του περιβάλλοντος κατήγγειλε ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) μιλώντας στο διεθνές ναυτιλιακό συνέδριο «Marine Money Greek Ship Finance Forum» στην Αθήνα. 

Αναφερόμενος στα καύσιμα χαμηλού θείου που θα χρησιμοποιεί η ναυτιλία από το 2020 ο κ. Βενιάμης αφού ξεκαθάρισε ότι μιλά στο συνέδριο ως Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και όχι ως πλοιοκτήτης με τα ιδιαίτερα επιχειρηματικά του συμφέροντα, υπογράμμισε ότι «παραμένουμε σταθεροί υποστηρικτές της νομοθετικής υπεροχής του Διεθνούς ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ). Ενόψει των επερχόμενων προκλήσεων (σ.σ. της χρήσης των νέων καυσίμων από το 2020) καλούμε τον IMO, ως παγκόσμια ρυθμιστική αρχή για τη διεθνή ναυτιλία, να αποκρούσει κάθε προσπάθεια βιομηχανικών παραγόντων ή άλλων ενδιαφερομένων, συμπεριλαμβανομένων πλοιοκτητών με δραστηριότητες και σε άλλους τομείς, για να επηρεάσει αυτήν την πολύ κρίσιμη πολιτική συζήτηση με στόχο τα εμπορικά κέρδη. Δυστυχώς, αυτό που μπορεί να είναι ένα πρόβλημα για όλους τους άλλους, είναι καλό και ιδιαίτερα κερδοφόρο για μια μειοψηφία πλοιοκτητών. Εμείς, ως διαχειριστές, δεν μπορούμε να δεχτούμε την υποκρισία που προέρχεται είτε από πολιτικές πιέσεις, εξωγενείς στη ναυτιλία ή από εμπορικά παιχνίδια».

Ειδικότερα ο κ. Βενιάμης σημείωσε ότι:
- η ναυτιλία εκτιμά ιδιαίτερα την απόφαση του Διεθνούς ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) να εξετάσει ακόμη και σε μεταγενέστερο στάδιο τα μεταβατικά ζητήματα που σχετίζονται με τα καύσιμα μειωμένου θείου. «Αναφέρομαι, είπε, στις προφανείς αβεβαιότητες σχετικά με τη διαθεσιμότητα και την προμήθεια καυσίμων που συμμορφώνονται με τη σύμβαση MARPOL, τα οποία είναι επίσης συμβατά και με την σύμβαση SOLAS, ως ασφαλή, και κατάλληλα για χρήση.
-Τα θέματα ασφάλειας είναι μια πραγματικότητα. Για να είμαστε πιο συγκεκριμένοι, αυτές οι ανησυχίες για την ασφάλεια αφορούν την ασυμβατότητα μεταξύ διαφορετικών ειδών αναμεμιγμένων καυσίμων και ειδικότερα το κατώτερο σημεία ανάφλεξης από το ελάχιστο που απαιτείται από SOLAS. Η αδυναμία αντιμετώπισης αυτών των προκλήσεων συνιστά πραγματική και σοβαρή απειλή για τα πληρώματα και τα μηχανήματα των πλοίων και, κατά συνέπεια, για το θαλάσσιο περιβάλλον. Έτσι, περιμένουμε με ενδιαφέρον τις συζητήσεις και τα αποτελέσματα της επικείμενης συνόδου της Επιτροπής Θαλάσσιας Ασφάλειας (MSC) του IMO τον προσεχή Δεκέμβριο, η οποία θα ασχοληθεί με όλα αυτά τα ευαίσθητα αλλά και σημαντικά τεχνικά ζητήματα.
- O κλάδος των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου (ναυτιλία tramp) αντιμετωπίζει τις μεγαλύτερες προκλήσεις αναφορικά με την διαθεσιμότητα ασφαλών καυσίμων στα λιμάνια σε όλο τον κόσμο. Σε κάθε περίπτωση, οι Έλληνες εφοπλιστές παραμένουν σταθερά προσηλωμένοι στις ημερομηνίες που συμφωνήθηκαν, αλλά αρνούμαστε να συμφωνήσουμε με οποιαδήποτε πιθανότητα να υπονομεύσουμε την ασφάλεια των πλοίων και των πληρωμάτων.
- Οι έλληνες εφοπλιστές χαιρετίζουν την πρωτοβουλία των κυριότερων νηολογίων παγκοσμίως που αντιπροσωπεύουν πάνω από το 46% της παγκόσμιας ναυτιλιακής ικανότητας και των διεθνών ναυτιλιακών ενώσεων που προτείνουν τη δημιουργία μιας φάσης οικοδόμησης εμπειριών (experience-building phase) για να ληφθούν υπόψη όλες οι σχετικές παράμετροι, για να αποφευχθεί η προσφορά καυσίμων στα πλοία, κάτω από τα ελάχιστα πρότυπα ασφαλείας. Έτσι, θα διασφαλιστεί ότι τα πλοία και τα πληρώματα δεν θα επιβαρύνονται με μη πρακτικές απαιτήσεις και ευθύνες που δεν έχουν, δημιουργώντας πολλές νομικές διαφορές. Η ευθύνη των συμμετεχόντων στην αλυσίδα εφοδιασμού των πλοίων, δεν μπορεί να μεταφερθεί στις ναυτιλιακές εταιρείες και τα πληρώματα.

- Η θέσπιση μιας φάσης οικοδόμησης εμπειρίας (EBP), παρόμοια με αυτή που έχει ήδη θεσπιστεί για τη σύμβαση διαχείρισης του θαλασσίου έρματος θα διευκολύνει μια πρακτική και ρεαλιστική προσέγγιση από τις αρχές ελέγχου του κράτους του λιμένα κατά τα αρχικά στάδια εφαρμογής, ενώ θα συλλέγονται δεδομένα και θα αποκτάται η αναγκαία πείρα στη χρήση αυτών των νέων καυσίμων στο βαθμό που είναι απαραίτητο για να εξασφαλιστεί ότι τα μη ασφαλή καύσιμα δεν θα εισέρχονται στην αγορά, παρά την πίεση που θα δημιουργεί η έλλειψη διαθεσιιμότητας.
- Η συνεδρίαση της επιτροπής προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος (MEPC) της επόμενης εβδομάδας στον ΙΜΟ, θα εξετάσει την ανωτέρω πρόταση και η ναυτιλιακή κοινότητα ελπίζει ότι η πλειοψηφία των κρατών μελών θα την υποστηρίξει .
- Η χρήση scrubbers αποτελεί μία προσωρινή επιλογή. Επίσης ποιος έχει παράσχει πληροφορίες στην κοινωνία και τους νομοθέτες σχετικά με το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των scrubbers και ειδικότερα scrubbers ανοικτού κύκλου. Στόχος είναι από την 1η Ιανουαρίου 2020, όλοι να χρησιμοποιούν καύσιμα πλοίων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο. Αλλιώς, στην περίπτωση που η εξαίρεση (δηλαδή η χρήση scrubbers) αντικαθιστά τον κανόνα, υπονομεύεται σοβαρά η επί ίσοις όροις δραστηριότητα της ναυτιλιακής βιομηχανίας και καθώς και η ασφάλεια του περιβάλλοντος.
-Ανησυχούμε επίσης για την έλλειψη συμβολής, σε αντίθεση με την προσδοκία του κλάδου, στο θέμα αυτό από τη Διεθνή Ένωση Νηογνωμόνων (IACS) ως νόμιμο εκπρόσωπο των φορέων (δηλαδή των νηογνωμόνων) που είναι υπεύθυνοι για την επαλήθευση της ασφάλειας των πλοίων και των πληρώματά τους στη θάλασσα. Δυστυχώς, αν και μέχρι σήμερα δεν έχουμε δει καμία ουσιαστική συμβολή της IACS στο θέμα αυτό, ούτε τη συμβολή τους στις μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων, τουλάχιστον για τις συσκευές καθαρισμού με ανοικτό βρόχο πριν από την έγκρισή τους.
-Aν θέλουμε να βελτιώσουμε πραγματικά την ποιότητα του περιβάλλοντος, του αέρα και της θάλασσας, θα πρέπει να χρησιμοποιούμε μόνο καθαρά καύσιμα. Ας προσπαθήσουμε αυτή τη φορά να είμαστε πραγματικά προληπτικοί και προστατευτικοί για το περιβάλλον και τον πλανήτη μας. Ας προσπαθήσουμε να επιτύχουμε να κάνουμε τη ναυτιλία πράγματι πιο πράσινη.

Πηγή: naftemporiki.gr

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter