Πεμ04252024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Η βόμβα των «μολυσμένων» καυσίμων, απειλή για την ναυτιλία

tanker

Στις 28 Φεβρουαρίου 2007, αυτοκινητιστές στη Νοτιοανατολική Αγγλία ανέφεραν ότι τα αυτοκίνητά τους χάλασαν.

Κατηγόρησαν γι αυτό τη βενζίνη που πωλούσαν σουπερμάρκετ της Νοτιοανατολικής Αγγλίας και βενζινάδικα σε συγκεκριμένες αλυσίδες σουπερ μάρκετ.

Τελικά μετά από έρευνες οι επιστήμονες ανακάλυψαν ότι η βενζίνη στις συγκεκριμένες περιοχές είχε «μολυνθεί» από ίχνη πυριτίου, τα οποία στη συνέχεια εντοπίστηκαν σε τέσσερις δεξαμενές αποθήκευσης μιας εταιρείες καυσίμων.

Στις μέσα του προηγούμενου Ιουλίου ήταν η σειρά της ναυτιλίας να έρθει αντιμέτωπη με τα προβληματικής ποιότητας καύσιμα που είχαν μέσα λάσπη που έφραζε τους αγωγούς και τα φίλτρα ακινητοποιώντας τα πλοία.

Στους σταθμούς ανεφοδιασμού στη Σιγκαπούρη το Χιούστον και τον Παναμά πάνω από 100 πλοία αντιμετώπισαν προβλήματα χωρίς κανείς από τους προμηθευτείς καυσίμων να αντιμετωπίσει ή να αναλάβει την ευθύνη.

Η Bimco σε ανάλυση της επισημαίνει ότι η αύξηση των περιπτώσεων μόλυνσης των καυσίμων έχουν ενισχύει τις ανησυχίες του ναυτιλιακού κάδου σχετικά με την ποιότητα και την ασφάλεια των αναμεμειγμένων καυσίμων (blended fuels) όσο πλησιάζει η ημερομηνία ορόσημο 2020 που θα «πέσει» στην αγορά το νέο καύσιμο μειωμένου θείου (0,50%).

Η αύξηση της ζήτησης νέων μειγμάτων θείου από την 1η Ιανουαρίου 2020 θα αυξήσει σημαντικά τον κίνδυνο μόλυνσης, αναφέρει ο Lars Robert Pedersen, Αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας της BIMCO, και ζητά από τα κράτη να αναλάβουν την ευθύνη τους.

Όταν το όριο του θείου 0,5% του ΙΜΟ τεθεί σε ισχύ σε 16 μήνες, η διαδικασίας ανάμειξης θα αξιοποιηθεί πολύ.

Οι προμηθευτές θα πρέπει να συνδυάσουν το παραδοσιακό βαρύ καύσιμο με πολλά ελαφρύτερα εξευγενισμένα προϊόντα, προϊόντα που είναι συχνά φθηνά και μάλλον χαμηλής ποιότητας , για να μειώσουν την περιεκτικότητας σε θείο.

"Ο κίνδυνος ότι το νέο καύσιμο χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο δεν είναι της ποιότητας που θα έπρεπε να είναι και ότι θα προκαλέσει λειτουργικά προβλήματα, ανησυχεί τους πλοιοκτήτες σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της Bimco.

Ο κ. Pedersen θεωρεί ότι τα κράτη θα πρέπει να αναλάβουν δράση κατά των κακών προμηθευτών που δραστηριοποιούντα εντός της επικράτειας των.

Ήδη το παράρτημα VI της MARPOL προβλέπει ότι οι αρχές έχουν αναλάβει την υποχρέωση να κινηθούν κατά των προμηθευτών που παράσχουν καύσιμα διαφορετικά από αυτά που δηλώνουν. Όμως μέχρι τώρα δεν υπάρχει κάποια σοβαρή συνέπεια για τους προμηθευτές αυτούς.

Πάντως η ναυτιλία και το παγκόσμιο εμπόριο δεν μπορεί να «πληρώσει» την αβελτηρία των προμηθευτών καυσίμων.

Οι πλοιοκτήτες ωστόσο θα πρέπει πριν την παραλαβή του καυσίμου να ζητούν μια πλήρη ανάλυση της ποιότητας των καυσίμων ώστε να διαπιστώνεται κατά πόσο το καύσιμο έχει πληγεί από διαφόρους ρύπους.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter