Ξηρό Φορτίο: Μικρή ανάσα για CAPES, σταθερά τα KMX, UMX και SMX

dry bulk 5m

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst Οι πολωνικές εισαγωγές άνθρακα αυξήθηκαν το 2017, φτάνοντας τα 12 εκατ. τόνους, από 8.4 εκατ. τόνους, που ήταν το 2016. Αυτή η ανοδική πορεία συνεχίζεται και το 2018.

Η πλειοψηφία των εισαγωγών αυτών προέρχονται από την Ρωσία, αν και οι ΗΠΑ πενταπλασίασαν το ποσοστό τους κατά το 2017, στους 1,2 εκατ. τόνους. Η πρόσφατη ώθηση του ναυτιλιακού εμπορίου ωφείλεται κυρίως στην πτώση της εγχώριας παραγωγής μετά από χρόνια μειωμένων επενδύσεων στον τομέα των μεταλλείων παρά στην πρόσθετη ζήτηση.

Η Πολωνία εξακολουθεί να εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τον άνθρακα, ο οποίος αντιπροσωπεύει το 80% της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.

Ας δούμε πως κινείται η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου:

CAPES

Ατλαντικός

Τα υπερατλαντικά ταξίδια (Transatlantic) έκλεισαν την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 11K /ημέρα και τα ταξίδια προς Άπω Ανατολή (FH) στα $ 24K /ημέρα (+$ 1,5Κ και $ 2Κ, αντίστοιχα, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα), με μειωμένο όγκο εμπορίου και στις 2 περιοχές. Η προσφερόμενη χωρητικότητα του Β. Ατλαντικού παρέμεινε σταθερή.

Οι αγορές TA και FH αναμένονται να κινηθούν θετικά αυτή την εβδομάδα λόγω της μείωσης της χωρητικότητας, των περισσότερων φορτίων που θα εισέλθουν στην αγορά και το θετικό κλίμα από την αγορά του Ειρηνικού και της Βραζιλίας.
Βραζιλία / Νότια Αφρική (SAFR)

Το Ισοδύναμο χρονοναύλωσης στην περιοχή της Βραζιλίας (TCE) έκλεισε την περασμένη εβδομάδα στα $ 14K /ημέρα, αυξημένο κατά $ 2Κ/ημέρα, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, με αυξημένο όγκο συναλλαγών. Φαίνεται πως κάποια λιμάνια επηρεάστηκαν από την απεργία των φορτηγατζήδων, η οποία όμως έληξε την προηγούμενη εβδομάδα. Η αγορά παραμένει υπερφορτωμένη για το 1ο μισό του Ιουνίου, αλλά υπάρχει έλλειψη κενών πλοίων για τα τέλη Ιουνίου και αρχές Ιουλίου.

Ειρηνικός

Το TCE για τα κυκλικά ταξίδια στην περιοχή του Ειρηνικού έκλεισε στα $ 15,5K /ημέρα, την περασμένη εβδομάδα, αυξημένο κατά $ 3K/ημέρα, σε σχέση με την προηγούμενη. Υπάρχει μια σημαντική αλλαγή στο κλίμαμ με τους πλοιοκτήτες να αντιστέκονται σε συνδυασμό με έναν ικανοποιητικό όγκο φορτίων σιδηρομεταλλεύματος από τους ανθρακωρύχους. Αναμείνεται αυτή την εβδομάδα να δούμε περισσότερα φορτία σιδηρομεταλλεύματος και άνθρακα. Η χωρητικότητα στον Ειρηνικό φαίνεται ισορροπημένη.

KAMSARMAX

Νότιος Ατλαντικός

Η διαδρομή ECSA - Άπω Ανατολή παρουσίασε σημάδια ανάκαμψης, ειδικά για τα τέλη Ιουνίου, όπου τα κλεισίματα ξεπέρασαν τα $15,5Κ /ημέρα +500Κ. Τα KAMSARMAXes έκλειναν την προηγούμενη εβδομάδα λίγο πάνω από τα $ 14Κ /ημέρα + $ 400Κ για ταξίδια στο επόμενο διάστημα. Αισθανόμαστε ότι ο μικρός αριθμός κενών πλοίων που είχε καταγραφεί μέχρι την προηγούμενη εβδομάδα θα ασκήσει περαιτέρω ανοδική πίεση στην αγορά αυτή την εβδομάδα.
Βόρειος Ατλαντικός

Οι ναύλοι στο Βόρειο Ατλαντικό έχουν σταθεροποιηθεί. Ωστόσο, οι μεταφορές άνθρακα παραμένουν σπάνιες και η διαθέσιμη χωρητικότητα δε μειώνεται. Οι ναύλοι για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έφτασαν στα $ 9,5Κ/ημέρα, ενώ για τα κυκλικά ταξίδια προς την Βαλτική έφτασαν στα $ 7,5Κ/ημέρα.

Νότιος Ειρηνικός

Υπάρχουν λίγα φορτία άνθρακα από την Ινδονησία προς την Κίνα, λόγω της προσπάθειας της τελευταίας να μειώσει τις εισαγωγές της. Ωστόσο, παρατηρήσαμε περισσότερα φορτία άνθρακα από την Αν. Ακτή της Αυστραλίας, τα οποία πουλήθηκαν στην Ινδία και στην Ν.Α. Ασία.

Οι ναύλοι για τα KAMSARMAXes, που άνοιγαν στη Ν.Α. Κίνα έφτασαν στα $ 11Κ /ημέρα για τα κυκλικά δρομολόγια από την Αν. Ακτή της Αυστραλίας προς την Ινδία και τα κυκλικά δρομολόγια της ECSA έκλειναν την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 11Κ /ημέρα με επαναπαράδοση στη Σιγκαπούρη.

Βόρειος Ειρηνικός (NOPAC)

Ο Β. Ειρηνικός συνέχισε να είναι άτονος την προηγούμενη εβδομάδα, με λιγότερα φορτία σιτηρών από τον Β. Ειρηνικό.

ULTRAMAX /SUPRAMAX

Ανατ. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA)

Η Βραζιλία σημείωσε σημάδια επιστροφής στην κανονικότητα την περασμένη Πέμπτη, καθώς έληξε η απεργία και η διαμαρτυρία των 11 ημερών των φορτηγατζήδων. Οι ναύλοι για τα SUPRAMAXes για ταξίδι από το ECSA στη Μεσόγειο είναι στα $ 13,25Κ/ημέρα (bss recalada dely), προς την Ευρώπη στα $ 13Κ/ημέρα (bss recalada dely), και προς Σιγκαπουρη /Ιαπωνία στα $ 13,25Κ/ημέρα + 325Κ (bss Santos dely).

Αμερικάνικος Κόλπος (USG) /Βόρεια Ακτή Νοτίου Αμερικής (NCSA)

Ο Αμερικάνικος κόλπος εμφάνισε μεγαλύτερη δραστηριότητα και οι ναύλοι έδειξαν να ανακάπτουν. Τα υπερατλαντικά ταξίδια προς Ευρώπη έκλειναν την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 12,5Κ/ημέρα (bss aps), προς τη Μεσόγειο, με petcoke φορτία, στα $ 13,5Κ/ημέρα (bss aps), εντός Καραϊβικής και Αν. Ακτής Μεξικού στα $ 10Κ/ημέρα, προς Σιγκαπούρη και Ιαπωνία στα $18Κ /ημέρα bss aps.
Μεσόγειος

Δεν παρατηρήθηκαν ιδιαίτερες μεταβολές στους ναύλους στη Μεσόγειο κατά την προηγούμενη περίοδο. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως οι ναύλοι για τα SUPRAMAXes από το Canakkale ήταν στα $9,5Κ/ημέρα, προς την Ινδία στα $ 16Κ/ημέρα και προς Σιγκαπούρη/ Ιαπωνία στα $ 15Κ/ημέρα.

Ευρώπη

Η Ευρώπη ήταν σταθερή την προηγουμενη εβδομάδα, χωρίς μεγάλη δραστηριότητα και με πολύ λίγα κλεισίματα. Τα ταξίδια από την Ευρώπη προς τη Μεσόγειο, με SCRAP φορτία, έκλειναν στα $ 12,75K /ημέρα, προς τον Αμερικάνικο Κόλπο στα $ 8Κ /ημέρα και στην Ν. Αφρική στα $ 12,25Κ /ημέρα.

Νότια Αφρική (SAFR)

Ένα SUPRAMAX από τη Ν. Αφρική προς το PG / WCI έκλεινε στα $11,75 Κ/ημέρα + 175Κ bb και στα $ 12,25Κ/ημέρα +200Κ προς την Απω Ανατολή.

Περσικός Κόλπος (PG) /Ινδία

Η περιοχή του Περσικού Κόλπου κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα. Υπάρχουν μόνο λίγα φορτία θείου και μικρή ζήτηση για petcoke. Τα SUPRAMAXes μπορούσαν να πετύχουν ναύλους $11Κ/ ημέρα για ταξίδια στη Δυτ. Ακτή της Ινδίας και $ 10,25Κ/ημέρα για ταξίδια προς την Άπω Ανατολή.

Η αγορά στην Ινδία εξακολουθεί να είναι αδρανής. Τα SUPRAMAXes προς την Δυτ. Ακτή της Ινδίας έπαιρναν γύρω στα $ 9Κ /ημέρα για ταξίδια στην Απω Ανατολή, ενώ από την Αν. Ακτή γύρω στα $ 9,5Κ/ημέρα για ταξίδια στην Κίνα.
Νοτιοανατολική Ασία (SEASIA)

Λιγότερα νέα φορτία ήταν διαθέσιμα στην ασιατική αγορά για τα SUPRAMAXes. Η διαθεσιμότητα φορτίων άνθρακα από την Ινδονησία περιορίστηκε, πιθανώς λόγω των μειωμένων εργασιών στον τομέα των ορυχείων και των LOGISTICS, εξαιτίας του Ραμαζανιού.

Επίσης, η διαφορά μεταξύ των ναύλων των PANAMAXes και των SUPRAMAXes ήταν αρκετά μεγάλη κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, με αποτέλεσμα οι TRADERS να στραφούν στα PANAMAXes, όπου ήταν δυνατόν.

Τα ταξίδια των SUPRAMAXes προς την Δυτ. Ακτή της Ινδίας πλήρωναν $ 12,5Κ/ημέρα, στην Αν. Ακτή $ 12Κ/ημέρα και τα κυκλικά ταξίδια από την Αυστραλία στα $ 11,5Κ /ημέρα.

Βόρεια Κίνα (NOPAC)

Kαλή δραστηριότητα παρατηρήθηκε στον Ειρηνικό, κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας, και οι ναύλοι διατηρήθηκαν σε ικανοποιητικά επίπεδα.

Χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως οι ναύλοι στην Κεντρική Κίνα κινήθηκαν στα $ 11Κ/ημέρα, για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC στα $ 10,75Κ /ημέρα και τέλος από την Κεντρική Κίνα στην Ευρώπη και τη Μεσόγειο στα $ 7Κ/ημέρα.

новинки кинематографа
Машинная вышивка, программа для вышивания, Разработка макета в вышивальной программе, Авторский дизайн