Τρι04232024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Η επιτυχία της έκθεσης Ποσειδώνια και η πρόταση Βενιάμη για διεθνές ναυτιλιακό κέντρο

veniamsynedrio

Από σήμερα Δευτέρα και για μια εβδομάδα η παγκόσμια ναυτιλία έχει στραμμένο το ενδιαφέρον της στη διεθνή ναυτιλιακή έκθεση Ποσειδώνια και τα τεκταινόμενα γύρω από αυτή.

Παρόντες στην έκθεση οι μεγαλύτεροι και σπουδαιότεροι παραγωγοί, κατασκευαστές, πάροχοι προϊόντων και υπηρεσιών που αφορούν μια ναυτιλιακή εταιρεία, τα πλοία της αλλά και τους ανθρώπους της.

Όλες αυτές οι επιχειρήσεις, ναυπηγεία, βιομηχανίες παραγωγής υλικών, τεχνολογικές εταιρείες, ασφαλιστές, ότι μπορεί τέλος πάντων να βάλει ο νους του ανθρώπου σε προϊόν και υπηρεσία που αφορά τη ναυτιλία, συγκεντρώνονται για πέντε μέρες στην Αθήνα όχι γιατί έχει καλό καιρό και γαλανή θάλασσα (και αυτά τα έχει) αλλά γιατί περίπου 650 ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων διαθέτουν ένα στόλο από 5.000 πλοία και έχουν ανάγκη από υπηρεσίες και προϊόντα.

Τα 5.000 πλοία των ελλήνων εφοπλιστών ισοδυναμούν με το 20% του παγκοσμίου στόλου και διαφεντεύουν το θαλάσσιο εμπόριο. Αν σταματήσουν τα δεξαμενόπλοια των Ελλήνων εφοπλιστών οι ΗΠΑ θα μείνουν από ενέργεια. Αν σταματήσουν τα πλοία μεταφοράς σιδηρομεταλλεύματος των Ελλήνων εφοπλιστών η ανάπτυξη της Κίνας θα πάει περίπατο.

Η ελληνική ναυτιλία για το θαλάσσιο εμπόριο είναι ότι η Silicon Valley για την τεχνολογία η Σαουδική Αραβία για το πετρέλαιο, η Ρωσία για το αέριο και το Χόλυγουντ για τον κινηματογράφο. Πως θα ήταν ο κόσμος του κινηματογράφου χωρίς το Χόλυγουντ, πως θα ήταν ο κόσμος χωρίς το αέριο της Ρωσίας;

Για αυτό έρχονται στην Αθήνα και στην ναυτιλιακή έκθεση Ποσειδώνια 2018 πάνω από 2000 περίπου εκθέτες. Για να πουλήσουν την πραμάτεια τους στην ελληνική ναυτιλία αλλά και άλλους ξένους πλοιοκτήτες οι οποίο επίσης τιμούν με την παρουσία τους.

Αυτό που μας διδάξει η επιτυχία της έκθεσης «Ποσειδώνια» που κάθε φορά γίνεται και πιο διεθνής και πιο μεγάλη, είναι ότι η Ελλάδα μπορεί να επιτύχει, αρκεί να έχει σχέδιο, επιμονή και υπομονή και να αξιοποιήσει τα πλεονεκτήματα που ήδη διαθέτει.

Για παράδειγμα η ισχυρή ναυτιλία «στηρίζει» και μια διεθνή μεγάλη ναυτιλιακή έκθεση, αφού αποτελεί τον «μαγνήτη» για την προσέλκυση ναυτιλιακών προϊόντων και υπηρεσιών.

Η ισχυρή ναυτιλία μπορεί να στηρίξει και μία γενικότερη προσπάθεια ανάπτυξης της χώρας. Τώρα που όλες σχεδόν οι πολιτικές δυνάμεις καταθέτουν τις απόψεις τους για το μελλοντικό μοντέλο ανάπτυξης της χώρας ήρθε ίσως η ώρα να συζητηθεί σοβαρά η πρόταση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) για την δημιουργία ενός διεθνούς ναυτιλιακού κέντρου στη χώρα.

Η ισχυρή ελληνική ναυτιλία μπορεί να αποτελέσει τον μαγνήτη για να έρθουν και άλλες ναυτιλιακές εταιρείες στη χώρα μας από την Ευρώπη αλλά και άλλες περιοχές του κόσμου.

Γιατί να «στριμώχνονται» στο Μονακό και την Σιγκαπούρη, ενώ μπορούν να απολαμβάνουν την «άπλα» τον ήλιο και τη θάλασσα της Αττικής;

Η χώρα μας θα πρέπει, επίσης, να εκμεταλλευθεί τις ανακατατάξεις στην Ευρώπη ώστε να μπορέσει μέσω της υιοθέτησης μιας αναπτυξιακής πλατφόρμας να προσελκύσει μεγάλο τμήμα ναυτιλιακών και παραναυτιλιακών δραστηριοτήτων.

Η δυναμική της ποντοπόρου ναυτιλίας μας, που αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο για την ανάπτυξη ενός διεθνούς προηγμένου ναυτιλιακού πλέγματος δραστηριοτήτων, είναι δεδομένη: αυτό που χρειάζεται είναι το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο και η αξιοποίηση της καίριας γεωπολιτικής θέσης της χώρας μας, τόνισε πρόσφατα ο πρόεδρος της ΕΕΕ κ. Θεόδωρος Βενιάμης, αναδεικνύοντας και πάλι την πρόταση του ελληνικού εφοπλισμού.

Η κυβέρνηση και ο πολιτικός κόσμος της xώρας έχει, λοιπόν, μια μοναδική ευκαιρία να ανοίξει το θέμα αυτό τώρα που η Ελλάδα έχει ανάγκη επενδύσεων. Η υιοθέτηση της πρότασης της ΕΕΕ είναι μια εθνική υπόθεση και έτσι πρέπει να αντιμετωπισθεί όπως άλλωστε αντιμετωπίζεται από τα πολιτικά κόμματα και η ναυτιλία!

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter