Τετ04242024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Στάσιμη αλλά με θετικές προοπτικές η αγορά Ξηρού φορτίου

capesize

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst Ευχάριστα είναι τα νέα για την αγορά εμπορευματικών μεταφορών, καθώς η κινεζική παραγωγή άνθρακα αυξήθηκε κατά 4,7% και έφτασε στους 845 εκατ. τόνους, καταγράφοντας νέο ρεκόρ. Το 2017, επίσης, η κινέζικη ζήτηση για χάλυβα αυξήθηκε κατά 10% (72 εκατ. τόνοι), σε σχέση με το 2016. Την ίδια τάση εμφανίζει και η τιμή του χάλυβα, καθώς αυξήθηκε κατά περίπου 25%.

Επίσης, το Ινδονησιακό Υπουργείο Ενέργειας και Ορυκτών Πόρων σκοπεύει να αυξήσει την εθνική παραγωγή για το 2018 στα 485 εκατ. τόνους (+ 5%) από 461 εκατ. τόνους το 2017.

Ωστόσο, η αύξηση της παραγωγής αντιβαίνει στην εθνική πολιτική άνθρακα της Ινδονησίας, η οποία ορίζει ότι η παραγωγή θα περιοριστεί στους 400 εκατ. τόνους από το 2019 και μετά. Παράλληλα, το 2017, η εγχώρια κατανάλωση άνθρακα έφτασε στους 97 εκατ. τόνους, που αντιστοιχεί στο 20% της επίσημης παραγωγής.

Θετικά όμως είναι και τα στοιχεία του σιδηρομεταλλεύματος για το 2017, με τις εισαγωγές να αυξάνονται κατά 50 εκατ. τόνους (+5%), σε σχέση με το 2016, και έφτασαν στο 1,07 δις. τόνους. Μάλιστα τα τρέχοντα στοιχεία υποδηλώνουν ότι ακόμη και τον Ιανουάριο του 2018 ενδέχεται να αυξηθούν οι μηνιαίες εισαγωγές κατά 8 εκατ. τόνους , σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2017.

Υπό αυτές τις συνθηκές να δούμε πως θα κινηθεί αυτή την εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου.

CAPES

Ατλαντικός

Την προηγούμενη εβδομάδα τα Υπερατλαντικά ταξίδια έκλεισαν στα $ 11K /ημέρα, κατάγραφοντας πτώση $ 5K. Επίσης, τα ταξίδια προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 22.5K /ημέρα, μειωμένα κατά $ 3K. Η χωρητικότητα του Β. Ατλαντικού αυξήθηκε λίγο, αλλά ακόμα 25 πλοία δεσμεύονται με φορτία προς την Άπω Ανατολή και μόνο 7 από την Άπω Ανατολή προς τον Ατλαντικό για τις επόμενες 2 εβδομάδες. Η βελτίωση των επιστροφών από τη Βραζιλία θα πρέπει να αποτρέψει τα κενά πλοία να κινηθούν ανταγωνιστικά για φορτία από το Β. Ατλαντικό προς Άπω Ανατολή και Υπερατλαντικά ταξίδια. Η αγορά θα παραμείνει υπό πίεση, εκτός αν διαπιστώσουμε σημαντική εισροή φορτίων.

Βραζιλία / Νότια Αφρική

Το ισοδύναμο χρονοναύλωσης (TCE) από την Βραζιλία έφτασε την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 11,5K /ημέρα, παρουσιάζοντας πτώση κατά $ 1Κ, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Η Vale και άλλοι Operators φαίνονται πιο δραστήριοι για τον Φεβρουάριο και αρχίζουν να εξετάζουν τις διαθεσιμότητες για τις αρχές Μαρτίου.

Ειρηνικός

To TCE για κυκλικό ταξίδι στον Ειρηνικό έκλεισε την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 12K /ημέρα, μειωμένο κατά $ 2,5K, με περιορισμένη δραστηριότητα από τους ανθρακωρύχους. Αναμένουμε ότι οι ανθρακωρύχοι θα μετακινηθούν στο διάστημα 15-19 Φεβρουαρίου και επίσης κάποια άλλα φορτία άνθρακα από την Αυστραλία αυτή την εβδομάδα.

Παρόλο που η αγορά φαίνεται να είναι στα κατώτερα επίπεδα της, η αυξημένη ανοικτή χωρητικότητα θα κρατήσει την αγορά υπό πίεση, αλλά μπορεί να δούμε μικρές βελτιώσεις βραχυπρόθεσμα. Οι διαταραχές των καιρικών συνθηκών στην Κίνα και την Αυστραλία - που διανύουν την εποχή των κυκλώνων - παραμένουν βασικό στοιχείο.

KAMSARMAX

Ν. Ατλαντικός

Η Αν. Ακτή της Ν. Αμερικής (ECSA) μειώθηκε σημαντικά την τελευταία εβδομάδα. Τα πλοία τύπου KAMSARMAX έκλεισαν γύρω στις $ 15Κ /ημέρα + $ 500Κ (ballast bonus) aps ecsa, το οποίο αντιστοιχεί σε ένα TCE της τάξεως των $ 12K-13K /ημέρα με παράδοση στην Ινδία. Ο αυξημένος αριθμός κενών πλοίων δεν προκαλεί αισιοδοξία.

Β. Ατλαντικός

Η προηγούμενη εβδομάδα ήταν κακή για την αγορά του Β Ατλαντικού. Οι ναύλοι εμφανίζουν πτώση περίπου $ 1,5Κ/ημέρα σε όλες τις διαδρομές. Για παράδειγμα, ένα κυκλικό ταξίδι στη Βαλτική κινήθηκε στα $ 12Κ/ημέρα.

Ν. Ειρηνικός

Λόγω της έλλειψης ενδιαφέροντος των ναυλωτών να κλείσουν πλοία από τη Ν.Α. Ασία για να εκτελέσουν κυκλικά ταξίδια προς την περιοχή της ECSA έχει αυξηθεί η διαθέσιμη χωρητικότητα στην περιοχή. Μερικοί πλοιοκτήτες επέλεξαν να κρατήσουν κενά τα πλοία τους, ενώ άλλοι προτίμησαν χαμηλότερα ναύλα.

Υπάρχουν φήμες ότι η κυβέρνηση της Ινδονησίας θα θέσει νέους κανονισμούς για την εξαγωγή άνθρακα και εάν αυτό αληθεύει θα επηρεάσει τη ροή νέων φορτίων. Από την άλλη πλευρά, τα αποθέματα της Κίνας παραμένουν χαμηλά σε συνδυασμό με την κινέζικη πρωτοχρονιά που τα περισσότερα ορυχεία δε λειτουργούν, θα μπορούσαμε να δούμε κάποιες άμεσες απαιτήσεις για ταξίδια στην Κίνα.

Β. Ειρηνικός

Η προηγούμενη εβδομάδα ξεκίνησε με πτώση των ναύλων, αλλά τις τελευταίες μέρες φαίνεται πως η αγορά ισορρόπησε. Ελπίζουμε ότι λόγω της Κίνας θα μπορούσαμε να δούμε κάποια άμεση ζήτηση που θα έδινε κάποια τελική ώθηση στην αγορά πριν από την κινέζικη πρωτοχρονιά.

ULTRAMAX / SUPRAMAX

Ανατολική Ακτή Νότιας Αμερικής (ECSA)

Η περασμένη εβδομάδα ήταν ήρεμη για την αγορά της ECSA. Ορισμένα πλοία τύπου ULTRAMAX που ανοίγουν το πρώτο 15ήμερο του Φεβρουαρίου κατάφεραν να πετύχουν κλεισίματα ύψους $ 14.5Κ + 450bb. Εντούτοις, οι ναυλωτές συγκρατήθηκαν για δουλειές σε μεταγενέστερες ημερομηνίες, καθώς περίμεναν να δουν πως θα κινηθούν οι ναύλοι για τα πλοία τύπου PANAMAX.

Η ζήτηση για τα υπερατλαντικά ταξίδια ήταν μικρή την προηγούμενη εβδομάδα και η αίσθηση που επικρατεί είναι ότι τα επίπεδα θα μειωθούν. Ωστόσο, οι πλοιοκτήτες αντιστέκονται και μέχρι στιγμής η πτώση φαίνεται να είναι περιορισμένη.

Αμερικάνικος Κόλπος / Β. Ακτή Ν. Αμερικής (USG / NCSA)

Η αγορά του Αμερικάνικου κόλπου έχει επίσης χάσει έδαφος με τα Υπερατλαντικά ταξίδια να κινούνται στα $ 17-18Κ και τα ταξίδια προς την Άπω Ανατολή στα $ 21-22Κ aps bss.

Αυτή την εβδομάδα δεν φαίνεται ότι τα πράγματα μπορεί να είναι καλύτερα, καθώς τα εναπομένοντα φορτία είναι περιορισμένα και εξακολουθούν να υπάρχουν διαθέσιμα πλοία που απορροφώνται.

Μεσόγειος

Η αγορά της Μαύρης Θάλασσας ήταν η μόνη περιοχή στον Ατλαντικό που οι ναύλοι διατηρήθηκαν σταθεροί και ενίοτε ακόμα καλύτεροι σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο.

Ευρώπη

Περισσότερη χωρητικότητα φαίνεται να εμφανίζεται στην αγορά της Ευρώπης και οι δείκτες κινούνται πτωτικά. Η δραστηριότητα διαλύσεων είναι περιορισμένη, ωστόσο πέρα από τα όρια του IWL, στις περιοχές με πάγο, εξακολουθεί να υπάρχει περιθώριο καλών ναύλων για τα πλοία που ανοίγουν στη Βαλτική για τις διαδρομές αυτές.

Ν. Αφρική

Παρατηρείται περιορισμένη ροή φορτίου και με με την αγορά της ecsa να μην είναι στα καλύτερα της, οι πλοιοκτήτες έπρεπε να κινηθούν στα χαμηλότερα επίπεδα που επιθυμούν οι ναυλωτές. Αυτή την εβδομάδα δεν αναμένουμε κάποια βελτίωση, αλλά από την άλλη πλευρά, οι πλοιοκτήτες ίσως δεν επιθυμούν να κλείσουν συμφωνίες σε ακόμη χαμηλότερα επίπεδα.

Περσικός Κόλπος / Ινδία

Η αγορά του Περσικού Κόλπου και της Δυτ. Ακτής της Ινδίας έχει βελτιωθεί. Αντίθετα, η Αν. Ακτή της Ινδίας εξακολουθεί να κινείται χαμηλά λόγω περιορισμένου όγκου σιδηρομεταλλεύματος στην Κίνα. Οι πλοιοκτήτες δείχνουν πρόθυμοι να μειώσουν τις απαιτήσεις τους για να καλύψουν κάποιο κενό χρόνο καθώς οποιαδήποτε εναλλακτική λύση (Αγορά Σιγκαπούρης ή Ν. Αφρικής) είναι ακόμη χειρότερη.

Ν.Α. Ασία

Δυστυχώς συνεχίζεται η πτωτική πορεία των ναύλων στη Ν.Α. Ασία. Δεδομένου ότι στην περιοχή της Β. Κίνας δε βρίσκουν δουλειές τα πλοία, η αγορά δεν μπορεί να ανακάμψει.

Β. Κίνα

Τα επίπεδα της αγοράς στη Β. Κίνα ήταν χαμηλά την προηγούμενη εβδομάδα, αλλά ένα πλοίο μπορεί να χρειασθεί και κάποιες μέρες περιμένοντας έτσι το TCE θα υποχωρήσει περαιτέρω. Μόνο τα πλοία τύπου ULTRAMAX μπορεί να είναι τυχερά και να εξασφαλίσουν αξιοπρεπείς ναύλους.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter