Τετ04242024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Μεγαλύτερα και νεώτερα πλοία αγόρασαν οι έλληνες εφοπλιστές συγκριτικά με τους κινέζους

cape

O αριθµός των µεταχειρισµένων πλοίων µεταφοράς ξηρού φορτίου που άλλαξε χέρια από την αρχή του έτους έως την τελευταία εβδοµάδα του Νοεµβρίου, ανέρχεται στα 589 πλοία, συνολικής αξίας περίπου $ 5,35 δισ. µε τους Έλληνες πλοιοκτήτες να είναι αυτοί που για άλλη µία φορά έχουν την πρωτιά στις αγορές µεταχειρισµένων πλοίων.

Συγκεκριµένα όπως αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος «G. Moundreas» έως και τις 25 Νοεµβρίου, εταιρείες Ελληνικών συµφερόντων αγόρασαν 198 πλοία, αξίας $ 2,2 δισ. περίπου, όταν οι Κινέζοι που βρίσκονται στη 2 η θέση αγόρασαν 97 πλοία αξίας 610 εκ. περίπου. Λαµβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω στοιχεία, ο µέσος όρος τιµής για την αγορά πλοίων από τους Έλληνες είναι $ 11,1 εκ, ενώ για τους Κινέζους στα $ 6,3 εκ. Συµπερασµατικά, καταλήγουµε ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες, εκτός ότι αγόρασαν υπέρ-διπλάσιο αριθµό πλοίων από τους Κινέζους που βρίσκονται στη 2η θέση, επικεντρώθηκαν σε αγορές νεότερων πλοίων Σχετικά µε την ναυλαγορά ξηρού φορτίου, αν και το τελευταίο διάστηµα έχει βελτιωθεί, οι κίνδυνοι παραµένουν, καθώς για το 2016 η αύξηση του τονάζ θα είναι στο 2% περίπου, διπλάσια από την αύξηση των φορτίων (Seaborne Trade) που θα κλείσει στο 1%. Εν ολίγοις χρειάζεται περαιτέρω αύξηση των διαλύσεων, συνεχιζόµενη αποχή από τις παραγγελίες και αύξηση του Παγκόσµιου Εµπορίου για να µιλάµε µε σιγουριά για βιώσιµη ανάκαµψη του κλάδου.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter