Τετ04242024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Δεσμεύσεις από container liners ζητά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Container ShipΚάλεσμα για κατάθεση παρατηρήσεων σχετικά με τις δεσμεύσεις 15 ναυτιλιακών εταιρειών που εξυπηρετούν τη διακίνηση containers απηύθυνε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι ανησυχίες που προκύπτουν σχετικά με τις εναρμονισμένες πρακτικές. Η Επιτροπή εκφράζει ανησυχίες ότι η πρακτική ναυτιλιακών εταιρειών που εξυπηρετούν τη διακίνηση containers, να δημοσιοποιούν επικείμενες αυξήσεις στις τιμές τους, μπορεί να βλάψει τον ανταγωνισμό και τους πελάτες, υποστηρίζοντας παράλληλα ότι παραβιάζονται και οι αντιμονοπωλιακοί κανονισμοί που διέπουν την ΕΕ.

Οι θαλάσσιες μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων αφορούν τη συντριπτική πλειοψηφία των non-bulk εμπορευμάτων που μεταφέρονται δια θαλάσσης.

Δεκαπέντε ναυτιλιακές εταιρείες που εξυπηρετούν τη διακίνηση containers, έχουν ανακοινώσει μέσα από τις ιστοσελίδες τους ότι σκοπεύουν να αυξήσουν τα ναύλα τους.

Πρόκειται για τις China Shipping (Κίνα), CMA CGM (Γαλλία), COSCO (Κίνα), Evergreen (Ταϊβάν), Hamburg Süd (Γερμανία), Hanjin (Νότια Κορέα), Hapag Lloyd (Γερμανία), HMM (Νότια Κορέα), Maersk (Δανία), MOL (Ιαπωνία), MSC (Ελβετία), NYK (Ιαπωνία), OOCL (Χονγκ Κονγκ), UASC (ΗΑΕ) και ZIM (Ισραήλ).

Αυτές οι ανακοινώσεις γνωστές ως General Rate Increases ή ανακοινώσεις GRI, δεν δείχνουν την σταθερή τελική τιμή για την εν λόγω υπηρεσία, αλλά μόνο το ποσό της αύξησης σε αμερικανικά δολάρια ανά μεταφερόμενη μονάδα εμπορευματοκιβωτίων, τη διαδρομή και την προβλεπόμενη ημερομηνία υλοποίησης.

Συνήθως αφορούν αρκετά μεγάλη αύξηση που «μεταφράζεται» σε εκατοντάδες δολάρια ανά teu.

Οι εν λόγω αυξήσεις ανακοινώνονται συνήθως 3 έως 5 εβδομάδες πριν την προβλεπόμενη ημερομηνία εφαρμογής τους και κατά το διάστημα αυτό, μερικές ή ακόμα και όλοι οι άλλοι carriers ανακοινώνουν ανάλογες αυξήσεις για ίδιες ή παρόμοιες διαδρομές .

Σύμφωνα με την Επιτροπή, οι ανακοινώσεις για επερχόμενες αυξήσεις δεν παρέχουν πλήρη ενημέρωση σχετικά με τις νέες τιμές στους πελάτες, αλλά εν μέρει επιτρέπουν στους carriers να διερευνήσουν τις προθέσεις των υπολοίπων εταιρειών και να συντονίζουν την τιμολογιακή πολιτική τους.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την παραβίαση των κανόνων που διέπουν την ΕΕ αλλά και τους κανόνες ανταγωνισμού στην European Economic Area (EEA), σχετικά με τις εναρμονισμένες πρακτικές επιχειρήσεων (άρθρο 101 της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του άρθρου 53 της συμφωνίας EEA).

Προτεινόμενες δεσμεύσεις

Προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι ανησυχίες της Επιτροπής, οι carriers προσφέρουν τις ακόλουθες δεσμεύσεις:

-οι μεταφορείς θα σταματήσουν τη δημοσίευση και επικοινωνία των εν λόγω ανακοινώσεων
- προκειμένου οι πελάτες να κατανοούν και να βασίζονται σε ανακοινώσεις που αφορούν στις τιμές, τα στοιχεία που θα ανακοινώνουν οι μεταφορείς θα ωφελούνται από περαιτέρω διαφάνεια και να περιλαμβάνουν τουλάχιστον τα πέντε κύρια στοιχεία της συνολικής τιμής (βασικό επιτόκιο, επιβαρύνσεις πλοίων, τέλη για την ασφάλεια, τερματικό διεκπεραίωσης και μέγιστη χρέωση σεζόν αν υπάρχει)
- οποιεσδήποτε τέτοιες μελλοντικές ανακοινώσεις θα είναι δεσμευτικές για τους μεταφορείς ως μέγιστες τιμές για την ανακοινωθείσα διάρκεια ισχύος (αλλά οι μεταφορείς θα παραμείνουν ελεύθεροι να προσφέρουν χαμηλότερες τιμές από τα ανώτατα αυτά όρια)
- οι ανακοινώσεις τιμών θα γίνονται μέχρι και 31 ημέρες πριν την έναρξη ισχύος τους

Οι δεσμεύσεις θα ισχύουν για περίοδο τριών ετών.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter