Παρ04192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Ο Κινεζικός «Θαλάσσιος Δρόμος του Μεταξιού» τρομάζει τους γείτονες

Silk route

Στο Βιετνάμ δεν πυρπόλησαν μόνο το ρύζι, αλλά φαίνεται να θέλουν να «κάψουν» και τα κινεζικά σχέδια για την ανάπτυξη του δρόμου του μεταξιού (Maritime Silk Road) και την στρατηγική του One Belt-One Road (OBOR). Ένα συνέδριο που διοργανώθηκε πρόσφατα στο Ανόι την πρωτεύουσα του Βιετνάμ ασχολήθηκε με την κινεζική στρατηγική του maritime Silk Road και εκφράσθηκαν αμφιβολίες για τις προθέσεις των Κινέζων. Η Maritime Silk Road που προτάθηκε για πρώτη φορά από την Κίνα το 2013 είναι το μισό φιλόδοξο σχέδιο δημιουργίας μια διηπειρωτικής ροής εμπορευμάτων από την Κίνα προς την Ευρώπη. Το άλλο μισό είναι από στεριά ή στο One Belt-One Road (Obor) στρατηγική για την προώθηση της οικονομικής συνεργασίας σε όλη Eυρασία.

Στο συνέδριο που συζήτησαν τις προοπτικές ενός τέτοιου έργου , οι ειδικοί στις διεθνείς σχέσεις μίλησαν, σύμφωνα με την Viet Nam News, εθνική αγγλόφωνη εφημερίδα του Βιετνάμ, για τις ανησυχίες που υπάρχουν ότι οι Κινέζοι έχουν κάτι άλλο στο πίσω μέρος του μυαλού τους γύρω από αυτή τη στρατηγική.

Η Κινεζική ηγεσία θέλει οι χώρες του ASEAN να εξαρτώνται οικονομικά από την Κίνα και, συνεπώς, να μην στηρίζουν απαιτήσεις για την Θάλασσα της Νότιας Κίνας άλλων χωρών του ASEAN , σύμφωνα με τον καθηγητή David Arase του Hopkins-Nanjing Centre στην κινεζική πόλη Nanjing.

Οι διαφορές στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας η Ανατολική Θάλασσα όπως την αποκαλούν στο Βιετνάμ, είναι ένα από τα πιο πιεστικά ζητήματα ασφαλείας στην Ανατολική Ασία.

Σημειώνεται ότι κατά τη διάρκεια των τελευταίων δύο ετών, η Κίνα έχει κατασκευάσει πέντε τεχνητά νησιά στη θάλασσα της Νότιας Κίνας και έχει επικεντρωθεί περισσότερο στις περιπολίες στη θάλασσα τηςΝότιας Κίνας, της οποίας οι θαλάσσιες οδοί εξυπηρετούν περίπου το 30% του παγκόσμιου εμπορίου.

Η Κίνα και οι γείτονές της ανταγωνίζονται για τα νησιά στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας εδώ και δεκαετίες καθώς εκτός της Κίνας και τα περισσότερα ενάγοντα κράτη έχουν κατασκευάσει θαλάσσια στοιχεία. Οι περισσότεροι αναλυτές πιστεύουν ότι η Κίνα, προσπαθεί να τονώσει την προβολή ισχύος της στον δυτικό Ειρηνικό, όπου οι Ηνωμένες Πολιτείες αποτελούν την κυρίαρχη ναυτική δύναμη από το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο και μετά.

Τα θέματα αυτά αν και συζητήθηκαν στην πρόσφατη συνάντηση του Μπάρακ Ομπάμα με τον Κινέζο πρόεδρο Σι Τζινπίνγκ δεν λύθηκαν.

Το Βιετνάμ, οι Φιλιππίνες, η Μαλαισία, το Μπρουνέι και η Ταϊβάν έχουν επίσης διεκδικήσεις στη θάλασσα και τα νησιά της Θάλασσας της Νότιας Κίνας.

O Dr. Vijay Sakhuja Director του India National Maritime Foundation δήλωσε ότι η στρατηγική Obor, σε περίπτωση επιτυχίας, θα συνδέσει το 63% του παγκόσμιου πληθυσμού, το οποίο συμβάλλει έως και 29% στο παγκόσμιο ΑΕΠ.

Η οικονομική ανάπτυξη, που θα μπορούσε να παραχθεί από μία τέτοια μαζική διασύνδεση είναι τεράστια πρόσθεσε. Αλλά, επεσήμανε, ότι οι περιφερειακές χώρες είναι ανήσυχες γιατί δεν γνωρίζουν με βεβαιότητα αν είναι άλλο ένα τέχνασμα των Κινέζων , προσθέτοντας ότι πρέπει να υπάρξει μεγαλύτερη σαφήνεια από την πλευρά της Κίνας.

Ο Δρ Trinh Van Dinh του Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, είπε ότι αυτή δεν ήταν η πρώτη φορά που η Κίνα έχει «χαράξει» τέτοιου είδους δρόμο.

Προειδοποίησε όμως ότι η ιστορία λέει ότι κάθε νέοw δρόμος από τους Κινέζους αυτοκράτορες ήταν για να υπηρετήσουν το στόχο της επέκτασης της χώρας.
Αυτή η στρατηγική του Obor είναι πολύ πιθανό να μη διαφέρει από εκείνους τους αρχαίους δρόμους, να πραγματοποιούν την αναγέννηση της Κίνας, ή το« όνειρο της Κίνας », όπως λέει ο Πρόεδρος Xi Jinping, ανέφερε καθηγητής,

Ο Dr Xue Li από το Institute of World Economics and Politics of China's Academy of Social Sciences, δήλωσε ότι το κινεζική όνειρο ήταν να μετατραπεί η χώρα από ένα έθνος της Ανατολικής Ασίας σε μια χώρα της Κεντρικής Ασίας και στο ανατολικό άκρο της Ευρασίας.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter