Πεμ03282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

«Πολύ σκληρός για να πεθάνει» ο… Πειραιάς

elliniki naftilia 00

Το 2014, παρά τη συνεχιζόμενη οικονομική κρίση, τα έσοδα της ελληνικής οικονομίας από την παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών σε ξένο συνάλλαγμα αυξήθηκαν ελαφρά σε 13.183,10 εκ. ευρώ συγκρινόμενα με 12.089,90 εκ. ευρώ το 20135, δηλαδή, αύξηση της τάξης του 9,04%, ενώ η ναυτιλία παρείχε άμεσα ή έμμεσα απασχόληση σε 192.000 άτομα στα πλοία και στην ξηρά στο ναυτιλιακό πλέγμα δραστηριοτήτων (maritime cluster).


Το τρέχον έτος αποτελεί ένα ακόμη στοίχημα που η ναυτιλία της χώρας έχει θέσει ως στόχο να κερδίσει έχοντας μάλιστα «νωπή καταγραφή» της διάθεσης της κυβέρνησης δια στόματος του υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Γ. Σταθάκη ότι : «η διατήρηση και η ενίσχυση του υπό ελληνική σημαία στόλου και των ναυτιλιακών εταιρειών στην Ελλάδα συνιστούν προτεραιότητα του υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού και αποτελούν βασική προϋπόθεση για να παραμείνει η ελληνική ναυτιλία στις πρώτες θέσεις του κλάδου». Και μάλιστα μία καταγραφή που ήρθε στην κατάλληλη στιγμή μέσα σε ένα ορυμαγδό δημοσιευμάτων μερίδας του διεθνούς τύπου, και όχι μόνο, που είκαζε ή ακόμη και «ευελπιστούσε» σε «άτακτη φυγή» της ναυτιλίας ελέω των πιέσεων που είχαν ασκηθεί προς την ελληνική πλευρά από τους θεσμούς περί περεταίρω φορολόγησης της ναυτιλίας.
Η «τοποθέτηση Σταθάκη, λειτούργησε μάλλον ως «ψυχρολουσία» που έδωσε άδοξο τέλος στο «όνειρο»- επιδίωξη δεκαετιών, ανταγωνιστικών προς τον Πειραιά ναυτιλιακών κέντρων, να «ξεκολλήσει» από τον Πειραιά η ναυτιλία της χώρας αλλά και να διαρραγεί η σχέση της ναυτιλίας με τον τόπο της και απομειωθεί ο ρόλος της ως εθνικός στρατηγικός και παραγωγικός πυλώνας στην αναπτυξιακή πορεία που
χρειάζεται η χώρα. Ο Πειραιάς αποδείχθηκε «πολύ σκληρός για να πεθάνει» αφού παρά τη σεναριολογία, που εν μέρει τροφοδοτήθηκε και από κινήσεις "crisis management", που επιδέχθηκαν πολλών μεταφράσεων, οι ναυτιλιακές δραστηριότητες δεν «ετράπησαν σε φυγή».
Να σημειωθεί ότι ο πρόεδρος της ΕΕΕ Θ. Βενιάμης έχει καταστήσει σαφές ότι έχει κατατεθεί στην πολιτεία η επιθυμία του ελληνικού εφοπλισμού αλλά και το όραμά του να συμβάλλει ακριβώς ως εθνικός στρατηγικός και παραγωγικός πυλώνας στην αναπτυξιακή πορεία που χρειάζεται ο τόπος. Μάλιστα είχε καταστήσει επίσης σαφές ότι δεν πρέπει όμως να διαλάθει της προσοχής ότι, όπως κάθε επιχειρηματική επένδυση που υπάγεται σε συνθήκες σκληρού διεθνούς ανταγωνισμού, έτσι και η ναυτιλία έχει απόλυτη ανάγκη από σταθερό νομοθετικό πλαίσιο, νομική βεβαιότητα και ασφάλεια επενδύσεων.
Στο σημείο αυτό αξίζει να υπενθυμιστεί ότι η κυβέρνηση έχει στα χέρια της πρόταση για βελτίωση της απασχόλησης του ελληνικού ναυτεργατικού δυναμικού. Η τρέχουσα περίοδος χαρακτηρίζεται από εξαιρετικά υψηλά ποσοστά ανεργίας και σημαντική συρρίκνωση του διαθέσιμου εισοδήματος, εξαιτίας τόσο των μειωμένων αμοιβών σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, όσο και από την αύξηση των φορολογικών συντελεστών εν γένει, ωθεί στην αναζήτηση και εκμετάλλευση κάθε μέσου που μπορεί να στηρίξει την εγχώρια απασχόληση και την ανάπτυξη. Και η πρόταση αυτή, με τεκμηριωμένα στοιχεία, ανοίγει χιλιάδες θέσεις εργασίας στη θάλασσα και πολλαπλάσιο αριθμό θέσεων εργασίας στην ξηρά σε επίρρωση της οποίας λειτουργούν και στοιχεία σχετικής μελέτης του ΙΟΒΕ.
Ένα ακόμη «στοίχημα» που πρέπει να «κερδηθεί» είναι ανάπτυξη στον Πειραιά όλων εκείνων των υποστηρικτικών προς τη ναυτιλία υπηρεσιών μέσα από ένα ευέλικτο πλαίσιο που να απαντά στις σύγχρονες απαιτήσεις αλλά και στον ανταγωνισμό. Που εποφθαλμιά τον Πειραιά.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter