Πεμ04252024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Εορτάστηκε η Ημέρα του Ελληνικού Εμπορικού Ναυτικού

Elka Athina

Σε εξέλιξη βρίσκεται αυτή την ώρα ο εορτασμός Ημέρα του Ελληνικού Εμπορικού Ναυτικού στο πλαίσιο της τελετής που συνδιοργάνωσαν το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΝΕΕ) και η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ).

Ο στόχος του εορτασμού είναι τρισδιάστατος:

-Να τιμήσει την ελληνική εμπορική ναυτιλία και συγκεκριμένα τους ναυτικούς της, τους επιχειρηματίες της θάλασσας και τους εργαζομένους στις ναυτιλιακές εταιρείες και σε εκείνες που συναλλάσσονται με αυτές.
-Να ενημερώσει τον ελληνικό λαό για τη μεγαλύτερη βιομηχανία της χώρας μας και για τον παγκόσμιο ρόλο που αυτή διαδραματίζει.
-Να ενημερώσει την ελληνική νεολαία ότι η σταδιοδρομία στις θέσεις αξιωματικών του εμπορικού ναυτικού αποτελεί μια αξιόλογη επαγγελματική επιλογή.
Στο πλαίσιο αυτό ναυτιλιακοί κύκλοι στο περιθώριο της εκδήλωσης, σχολιάζοντας τα θέματα του εορτασμού προέβησαν σε σειρά επισημάνσεων.

Για άλλη μια φορά ο εορτασμός της ημέρας ναυτιλίας βρίσκει την συνεισφορά της ελληνόκτητης ναυτιλίας στην οικονομία στην 1η θέση, όπως τα στοιχεία τα οποία έχουν δημοσιοποιηθεί και από την ΤτΕ σημειώνουν ότι η ελληνική πρωτοκαθεδρία, η παγκόσμια εμπορική ναυτιλία είναι η μόνη ελληνική πρωτοκαθεδρία διεθνώς και αποτελεί συνέπεια της υψηλής ανταγωνιστικότητας και ποιότητα ων παρεχόμενων υπηρεσιών της.

Διαχρονικά ο ελληνικός εφοπλισμός διαπρέπει στο διεθνές οικονομικό γίγνεσθαι χωρίς το ελληνικό δημόσιο να υπόκειται σε καμία δαπάνη για το σκοπό αυτό εν αντιθέσει με άλλους κλάδους της οικονομίας όπως ο τουρισμός, ο οποίος απορροφά σημαντικούς πόρους από ευρωπαϊκά προγράμματα αλλά και επιδοτήσεις από το αναπτυξιακό πλαίσιο της χώρας.

Ιστορικά η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων εφοπλιστών προέρχεται από το ναυτεργατικό δυναμικό της χώρας καθώς ναυτικοί που έγιναν καπετάνιοι αργότερα απέκτησαν μερίδια ή και ολόκληρα πλοία εξελισσόμενοι σε μεγάλους πλοιοκτήτες.

Πρόκειται για το λεγόμενο «ελληνικό ναυτιλιακό θαύμα» που αποτελεί αντίστοιχο του αμερικανικού ονείρου.

Εμπειρογνώμονες περί τα οικονομικά και ναυτιλιακά ζητήματα έχουν υποστηρίξει με τεκμηριωμένα στοιχεία ότι περισσότερο από ποτέ η θάλασσα και ειδικότερα η ελληνική ποντοπόρος ναυτιλία μπορεί να αποτελέσει διέξοδο για την ανεργία για την οικονομική κρίση υπό την προϋπόθεση να υποστηριχθεί και να μη γίνουν ιστορικά λάθη και υπονομευθεί η ανταγωνιστικότητα της στα πλαίσια συμβιβασμών και πιέσεων όπου ασκούνται το τελευταίο διάστημα με αιχμή την κριτική που εστιάζει στην ποντοπόρο ναυτιλία της χώρας με προφανείς στόχους.

Όσον αφορά το θέμα αυτό και επειδή πολύς λόγος έχει γίνει το τελευταίο διάστημα περί του φορολογικού status στην Ελλάδα ισχύει το διεθνώς χρησιμοποιούμενο καθεστώς φορολόγησης της χωρητικότητας των πλοίων.

Παρόμοια μεταχείριση συμβαίνει και σε άλλα κράτη με ανεπτυγμένη ποντοπόρο ναυτιλία και δη της ΕΕ.

Όπως τόνισαν κύκλοι της ναυτιλίας που παρέστησαν στην αποψινή εκδήλωση που συνδιοργάνωσε το ΝΕΕ και η ΕΕΕ, βασικός στόχος κάθε ναυτιλιακού κράτους είναι η διατήρηση της ανταγωνιστικότητας του στόλου του προκειμένου να επωφελείται από τον παραγωγικό αυτό πυλώνα τη οικονομίας.

Όπως σημειώθηκε εάν το ελληνικό φορολογικό σύστημα ευνοούσε ιδιαιτέρως τη ναυτιλία τότε θα είχε προσελκύσει για άλλους κοινοτικούς ή επιχειρηματίες τρίτων χωρών για μετεγκατάσταση των ναυτιλιακών τους δραστηριοτήτων στην Ελλάδα προκειμένου να απολαμβάνουν των προνομίων γεγονός που δεν έχει συμβεί μέχρι τώρα.

Τέλος πρέπει να σημειωθεί ότι η ελληνική ναυτιλία μπορεί να αποτελέσει βασικό μοχλό ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας και μέσα από συγκεκριμένες δράσεις μπορεί να ενισχυθεί η ναυτιλιακή δραστηριότητα στην Ελλάδα και ως αποτέλεσμα αυτών να αυξηθεί ο αντίκτυπος στην ελληνική οικονομία.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter