Πεμ04182024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Γραμμές Ασίας-Ευρώπης: Η ταχύτητα κοστίζει...

Container 00

Καλά τα mega boxships στις γραμμές Ασίας-Ευρώπης αλλά με τις ταχύτητες τι γίνεται; Το ερώτημα «βασάνισε» τους συμμετέχοντες σε ειδική για θέματα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων Conference που έγινε στο Αμβούργο όπου και καταγράφηκαν αιτήματα από υψηλόβαθμα στελέχη μεγάλων εταιριών για αύξηση των ταχυτήτων των πλοίων με στόχο τη γρηγορότερη διασπορά των εμπορευμάτων.

Μάλιστα υποστηρίχθηκε, μεταξύ άλλων ότι αυτή η αύξηση των ταχυτήτων θα οδηγούσε πιθανώς σε αποδοχή ενός διαφοροποιημένου τιμολογίου καθώς είναι γνωστό ότι η ταχύτητες στα πλοία κοστίζουν σε καύσιμα αλλά και αυξάνουν τους ρύπους.

Να σημειωθεί ότι το εν λόγω θέμα έρχεται σε περίοδο όπου οι συζητήσεις περί των γραμμών Ασίας Ευρώπης καλά κρατούν με επίκεντρο το «θαλάσσιο δρόμο του μεταξιού» την ανάπτυξη του οποίου επιδιώκει η Κίνα αλλά και του μελλοντικού ρόλου του Πειραιά στην επίσπευση του πλου των mega boxships έναντι του περίπλου της ΕΕ που εκτελούν σήμερα μέχρι τα λιμάνια της Β. Ευρώπης.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι σε εξέλιξη είναι και οι συζητήσεις για το ρόλο των πλοίων-τροφοδοτών, όπου και σε αυτές, έχει τεθεί θέμα , πτυχή του οποίου επίσης ακουμπά στην «αξιοπιστία» των ναυτιλιακών εταιριών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων έναντι των πελατών τους αλλά και στην ανάλογη «αξιοπιστία» των λιμένων να εξυπηρετούν μικρά και μεγάλα πλοία σε συγκεκριμένους χρόνους.

Αναλυτές πάντως των θεμάτων που έχουν ανακύψει με τις γραμμές Ασίας-Ευρώπης υποστηρίζουν ότι δύσκολα οι ναυτιλιακές εταιρίες θα εγκαταλείψουν την τακτική των ταχυτήτων που εφαρμόζουν στο πλαίσιο συγκεκριμένης πολιτικής. Ωστόσο «φωτογραφίζουν» άλλες λύσεις που η εφαρμογή τους θα μειώσει τους χρόνους εξυπηρέτησης άρα και θα ικανοποιήσει το αίτημα για μεγαλύτερες ταχύτητες.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter