Παρ03292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Ευρωπαϊκή Ένωση: Έρχονται επιθεωρήσεις για τα καύσιμα

shipping emissions 2 600x02 600x0

Κατ' ελάχιστο το 10% των πλοίων που προσεγγίζουν ευρωπαϊκούς λιμένες, πρόκειται να υποστούν ελέγχους σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές των Βρυξελλών, σχετικά με το αν ακολουθούν τις οδηγίες που αναφέρονται στους αέριους ρύπους από την καύση πετρελαιοειδών ενώ το επόμενο έτος το ποσοστό αυτό θα ανέλθει σε κάτι περισσότερο από το 40%. Με την ΕΕ να αυστηροποιεί διαρκώς το καθεστώς που αφορά τους αερίους ρύπους, το ερώτημα το οποίο έχει αναδυθεί τα τελευταία χρόνια από ναυτιλιακούς παράγοντες παραμένει επίκαιρο ως προς το ποιος ευθύνεται για την ποιότητα των καυσίμων αλλά και συνδυαστικά για το κόστος αυτών.

Τα προηγούμενα χρόνια είχε καταστεί προφανές ότι η ποιότητα των καυσίμων συνεπαγόταν αυξημένο κόστος το οποίο είχε προκαλέσει προβληματισμό, τόσο σε ναυτιλιακούς παράγοντες όσο και κατά κύριο λόγο σε παράγοντες της αγοράς γιατί αυτό το επιπρόσθετο κόστος είχε μετακυλιστεί στα εμπορεύματα.

Να θυμίσουμε ότι ο μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες εξαιτίας του κόστους καυσίμων είχαν επιλέξει τις χαμηλές ταχύτητες ως ένα πρώτο μέτρο αλλά στη συνέχεια οι πιέσεις του εμπορίου, ώθησαν σε περαιτέρω αύξηση του προβληματισμού.

Ο οποίος και κατέστη εσχάτως οξύτερος λόγω της μείωσης των τιμών σε παγκόσμια κλίμακα των πετρελαιοειδών αλλά και των κλυδωνισμών που παρατηρούνται στις νομισματικές ισοτιμίες και με δεδομένο ότι η παγκόσμια ναυτιλία κινείται περί το δολάριο, και άρα για τα ευρωπαϊκά δεδομένα, δημιουργεί επιπρόσθετους προβληματισμούς με τις διαμορφώσεις των ισοτιμιών ευρώ-δολαρίου.

Αναλυτές συνεχίσουν να επισημαίνουν ότι θα πρέπει να βρεθεί η χρυσή τομή, ώστε η παγκόσμια ναυτιλία να μην υφίσταται το κόστος των περιβαλλοντικών μέτρων αφού εξαρτάται απόλυτα από την ποιότητα – το ραφινάρισμα, των καυσίμων που διατίθενται για τη ναυτιλία και το κόστος τους.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter