Παρ04192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Ερωτήματα για το τονάζ

ships 54

Είναι απειλή για την παγκόσμια ναυτιλία, ένα δυνατό φρενάρισμα της παγκόσμιας οικονομίας; Το ερώτημα αυτό, φαίνεται να απασχολεί αναλυτές του ναυτιλιακού τομέα, που παραθέτουν στοιχεία για τις ναυπηγήσεις με ορίζοντα πενταετίας κάνοντας λόγο για το μέγεθος του τονάζ, που θα πέσει στο νερό και το αν αυτό θα βρει την απαιτούμενη απασχόληση. Αιτία του προβληματισμού που φαίνεται να είναι μόνιμος καθώς ως γνωστόν η ναυτιλία παρουσιάζει διακυμάνσεις, είναι η γνωστοποίηση πρόσφατων στοιχείων για μείωση της ταχύτητας της ανάπτυξης της οικονομίας της Κίνας αλλά και τις συζητήσεις που έχουν πυροδοτηθεί σε επίπεδο ΕΕ λόγω της κρίσεως της Ευρωζώνης.

Οι αναλυτές προσπαθούν να απεικονίσουν αν το τονάζ που θα προστεθεί θα απασχολείται απλά, ή η απασχόληση του θα είναι εντάσεως, γεγονός που θα προδικάζει σε αυτή την περίπτωση μια βελτιωμένη εικόνα στους ναύλους σε σχέση και σε σύγκριση με την απλή απασχόληση πολλώ δε μάλλον με την υποαπασχόληση.

Κρίσιμη παράμετρος ήταν και παραμένει το scrap δηλαδή η διαμόρφωση της τιμής προσφοράς και ζήτησης αλλά και η διάθεση των πλοιοκτητών να ακολουθήσουν τους ταχείς ρυθμούς των Ελλήνων στην ανανέωση των στόλων τους.

Να σημειωθεί επίσης ότι οι αναλυτές για το προηγούμενο έτος «έπεσαν έξω», ειδικά στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων, που είχαν υποστηρίξει ότι οι μικρές μονάδες δε θα έβρισκαν απασχόληση λόγω της δρομολόγησης των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας πράγμα που εκ των πραγμάτων δε συνέβη καθώς και οι μικρές μονάδες κατέδειξαν την αξία τους στις κάθετες γραμμές και τις ακτιδικές με λόγο feedering.

.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter