Πεμ03282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Τα ναυτεργατικά σωματεία για τα αποδεικτικά ναυτικής ικανότητας

pemen

Τη δική τους θέση καταθέτουν η Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, η Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων Ε.Ν. και η Πανελλήνια Ένωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών – Ναυαγοσωστικών, με υπόμνημα τους προς στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και τον υπουργό Ναυτιλίας, που αναφέρεται στις προϋποθέσεις απόκτησης αποδεικτικών ναυτικής ικανότητας», και δικαιώματα υπηρεσίας στα πλοία και άλλες διατάξεις – Αντικατάσταση Προεδρικού Διατάγματος 243/1998.

Στην τοποθέτηση τους αναφέρουν τα ακόλουθα:

«Η συγκυβέρνηση ΝΔ – ΠΑΣΟΚ προχωράει στην υλοποίηση του νομοθετικού πλαισίου (ν.3153/2003 και ν.3450/2006), για την λειτουργία ιδιωτικών σχολών ΝΕΚΕ (Ναυτικής Επαγγελματικής Κατάρτισης και Επιμόρφωσης), με την δημοσίευση του Π.Δ 141/2014.

Με την αντικατάσταση του Π.Δ 243/1998 από το Π.Δ 141/2014, προσαρμόζει νόμους και Π.Δ που αφορούν την ναυτική εκπαίδευση και μετεκπαίδευση, αναγνωρίζοντας πιστοποιητικά από την ιδιωτική ναυτική εκπαίδευση και μετεκπαίδευση (ΝΕΚΕ).

Με τον ν.3153/2003 και με το Π.Δ 141/2014:

1) Αναγνωρίζονται και είναι ισότιμα με τα ελληνικά, τα πιστοποιητικά που εκδίδονται από ιδιωτικές σχολές στην αλλοδαπή και την ημεδαπή.
2) Χωρίς να καθορίζεται κανένας έλεγχος, αναγνωρίζεται θαλάσσια υπηρεσία σε πλοία με ξένη σημαία μη συμβεβλημένα με το ΝΑΤ και προσμετράτε για την απόκτηση αποδεικτικών ναυτικής ικανότητας, εφόσον αναγνωριστεί ως συντάξιμη στο ΝΑΤ και η εφοπλιστική εταιρεία υπόκεινται στο ν. 27/1975.
3) Επιτρέπεται να παρέχεται κατάρτιση και επιμόρφωση με την χρήση συστημάτων εκπαίδευσης εξ' αποστάσεως (τηλεκπαίδευση).

Με αυτόν τον τρόπο και παίρνοντας υπόψη την εθνική και διεθνή εμπειρία, θα διογκώνεται ένα παρασιτικό κύκλωμα που επιβάλει κανόνες σύγχρονου δουλεμπορίου.

Αυτές οι εξελίξεις θα έχουν ως αποτέλεσμα την ανεξέλεγκτη παραγωγή και αναπαραγωγή ναυτεργατικού δυναμικού, διαφόρων προελεύσεων βαθμίδων σπουδών, με αμφίβολη θαλάσσια υπηρεσία, θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση, για να εκτελούν από νέα θέση αναβαθμισμένα υπεύθυνα καθήκοντα.

Δεν φτάνει μόνο η θεωρητική εκπαίδευση πόσο μάλλον και «εξ αποστάσεως» με ευκαιριακές γνώσεις, χρειάζεται και η θαλάσσια εμπειρία για να μπορέσουν οι ναυτεργάτες να ανταπεξέλθουν στα σύνθετα καθήκοντα.

Συνέπεια αυτών των μεθόδων θα είναι η αύξηση του κινδύνου στα πλοία και τους ναυτεργάτες, η αύξηση του λειτουργικού κόστους από πλημμελή συντήρηση, με τραγικές συνέπειες σε ατυχήματα και ναυάγια.

Θα επαληθευτεί αυτό που λέει ο λαός «το φτηνό κρέας το τρώει ο σκύλος».

Με αυτή την μέθοδο σύντομα η ελληνική και ελληνόκτητη ναυτιλία θα βγουν από το «white list», οι ασφαλιστές και οι ναυλωτές δεν θα μείνουν αδρανείς, για το χάος που θα προκαλέσετε.

Η προπαγάνδα που αναπτύσσεται μεταξύ δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης, «ανταγωνιστικά μεταξύ τους η μία προς την άλλη για να βελτιώνονται και οι δύο», είναι απάτη που την προωθούνε το κεφάλαιο, οι εκπρόσωποι του και τα παράσιτα τους, που απαξιώνουν την δημόσια εκπαίδευση.

Αυτοί που υπαγόρευσαν, συνέταξαν και προώθησαν το Π.Δ 141/2014, αναλαμβάνουν τεράστιες ευθύνες, είναι επικίνδυνοι για την ζωή των ναυτεργατών, την ασφάλεια των πλοίων, τις περιβαλλοντολογικές επιπτώσεις.

Οι ναυτεργάτες, οι εργαζόμενοι με τον αγώνα τους θα αντιμετωπίσουν την αντιλαϊκή λαίλαπα».

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter