Πεμ03282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Φοβίζουν τα μεγέθη της 2Μ

maersk mc kinney moller-9

Φοβίες ότι το νέο σχήμα της 2Μ λόγω μεγέθους θα μπορεί να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση των ναύλων για εμπορεύματα που διακινούνται στις γραμμές Ασίας-Ευρώπης και όχι μόνο, φαίνεται να διακατέχουν φορείς των Ασιατικών αγορών.

Μάλιστα σχεδόν αμέσως από της γνωστοποίησης του νέου σχήματος της 2Μ, φορτωτές φαίνεται ότι άσκησαν πιέσεις στις αρμόδιες αρχές προκειμένου να θέσουν υπό αυστηρό έλεγχο τους επιχειρησιακούς σχεδιασμούς προκειμένου να αποτρέψουν ενδεχόμενη αύξηση τιμών.

Ωστόσο μερίδα αναλυτών αλλά και κύκλοι των χρηστών συνέκλιναν στο συμπέρασμα ότι πίσω από τις φοβίες περί αύξησης των ναύλων, «κρύβονται» οι πραγματικές φοβίες του ανταγωνισμού αυτού καθ' αυτού του τομέα, καθώς η 2Μ «σχηματοποιεί» στόλο από 185 πλοία, χωρητικότητας 2.1 εκατ. teu σε 21 γραμμές με «συμμαχούσες» τις δύο μεγαλύτερες εταιρίες του τομέα στην παγκόσμια κατάταξη και με ένα ευρύ δίκτυο εξυπηρέτησης ανά τον κόσμο.

Σε Ασιατικό επίπεδο ο «προβληματισμός» παραμένει καθώς στην περίπτωση της Ρ3 οι αρχές σε ΕΕ και ΗΠΑ δεν έφεραν και «σπουδαίες αντιρρήσεις» εν αντιθέσει με τις Κινεζικές αρχές που σταμάτησαν μεν την Ρ3 όχι όμως και την ευφυέστερη μετεξέλιξή της που είναι η 2Μ και η οποία σύμφωνα με μερίδα αναλυτών δύσκολα θα βρει αντιστάσεις καθώς φαίνεται να έχουν απαλείφει οι πιθανότητες παροχής αιτίων για κάτι τέτοιο.

Όποιες πάντως και αν είναι οι φοβίες που προκαλεί η 2Μ ή οι κατηγορίες που εκτοξεύονται κατά των αρμοδίων αρχών με «φόντο» τις εγκρίσεις που είχε λάβει από ΕΕ και ΗΠΑ η Ρ3 που εγκαταλείφτηκε, τα ερωτήματα για το πώς θα απαντήσει ο ανταγωνισμός και δη οι άλλες «συμμαχίες» παραμένουν προς ώρας αναπάντητα.

Όπως αναπάντητα μένουν και τα ερωτήματα για το τι θα σηματοδοτήσει το νέο σχήμα (2Μ) για τους ανταγωνισμούς μεταξύ των μεγάλων λιμένων ανά τον κόσμο ιδιαίτερα δε των Ευρωπαϊκών όπου υπάρχει σε εξέλιξη η «μάχη βορείων και νοτίων».

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter