Πεμ03282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Στόλος LNG: Αισθητή η ελληνική παρουσία...

LNG 7

Την τελευταία λέξη σε όλο το τεχνολογικό φάσμα που αφορά στα νεότευκτα αλλά και υπό ναυπήγηση πλοία μεταφοράς υγροποιημένων αερίων (LNG ), έχουν υιοθετήσει οι εταιρίες ελληνικών συμφερόντων, στο πλαίσιο της υλοποίησης της ποιοτικής πολιτικής που οι Έλληνες εφοπλιστές ακολουθούν απόλυτα.

Τα στοιχεία που έρχονται από τις ναυπηγήσεις επιβεβαιώνουν το γεγονός, ενώ διαπιστώνεται ότι ο στόλος των πλοίων της κατηγορίας αυτής που ελέγχουν οι Έλληνες είναι πιο σύγχρονος από των ανταγωνιστών τους.

Στο τέλος Δεκεμβρίου 2013, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε η Ε.Ε.Ε., οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων ελληνικών συμφερόντων ανήλθαν σε 371 πλοία (άνω των 1.000 gt) συνολικής χωρητικότητας 32,6 εκ. dwt.

Από τα πλοία αυτά, 149 είναι δεξαμενόπλοια που αντιπροσωπεύουν το 18,32% της παγκόσμιας ναυπηγούμενης χωρητικότητας (σε dwt) και συμπεριλαμβάνουν 58 δεξαμενόπλοια LNG/LPG που αντιστοιχούν στο 25,94% της παγκόσμιας χωρητικότητας (dwt) και 51 δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου που αντιστοιχούν στο 14,24% της παγκόσμιας χωρητικότητας (dwt), καθώς και 169 φορτηγά πλοία που αντιστοιχούν σε 15% της συνολικής ναυπηγούμενης χωρητικότητας στην κάθε κατηγορία αντιστοίχως, 48 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που αντιστοιχούν σε 7,08% της ναυπηγούμενης χωρητικότητας (dwt) και 5 άλλα πλοία.

Οι παραγγελίες της ελληνικής πλοιοκτησίας το 2013 εξακολουθούν να υποδηλώνουν μία τάση διαφοροποίησης προς εξειδικευμένα πλοία όπως τα LNG/LPG, πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθώς και δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου.

Σύμφωνα με άλλους υπολογισμούς στοιχεία των οποίων έχουν δει το φώς της δημοσιότητας ο λειτουργικός στόλος των LNG carrier σε παγκόσμια κλίμακα εμφανίζει περισσότερες από τετρακόσιες μονάδες ενώ θα πρέπει να συνυπολογιστούν και οι υπό κατασκευή με ορίζοντα παράδοσης την προσεχή διετία.

Κατά τους ίδιους υπολογισμούς η ελληνική «παρουσία», ποσοστιαία, σε σχέση πάντα με τον συνολικό αριθμό πλοίων LNG θα ξεπεράσει το 15% μειώνοντας ταυτόχρονα το συνολικό μέσο όρο ηλικίας των πλοίων της κατηγορίας χάρη στις νεότευκτες μονάδες.
Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι ως προς το επίπεδο παραγγελιών πλοίων μεταφοράς υγροποιημένων αερίων διαγράφονται η επιθετική και η συντηρητική τάση σε ένα τομέα που την πρώτη δεκαετία του αιώνα που διανύουμε δεν είχε προξενήσει τόσο το ενδιαφέρον.

Ωστόσο οι αλλαγές στο ενεργειακό τοπίο και οι πιέσεις σε παγκόσμια κλίμακα που ασκούνται για την χρήση καυσίμων φιλικότερων προς το περιβάλλον εκ των πραγμάτων ώθησαν τον ελληνικό εφοπλισμό να στρέψει και στον τομέα αυτό το ενδιαφέρον του με ότι αυτό συνεπάγεται.
Στον ίδιο καμβά τέλος και με τον στόλο των LNG να αυξάνει οι επενδύσεις σε λιμενικές υποδομές που έχουν προγραμματιστεί είναι ιδιαίτερα αξιόλογες δεδομένης της σημασίας που αποκτά κάθε λιμάνι που μπορεί να εξυπηρετήσει το στόλο αυτό.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter