Clarksons: Δυναμική παρουσία στα orderbooks για boxships

odense nafpigeia

Δυναμική εμφάνιση κάνουν σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησαν οι Clarksons στα orderbooks, πλοιοκτήτες που έχουν παραγγείλει για λογαριασμό τους νεότευκτα πλοία του συγκεκριμένου τομέα.

Οι εν λόγω παραγγελίες αντιπροσωπεύουν το 60% των πλοίων του τομέα, ενώ εμφανίζεται και η τάση ανάπτυξης του εν λόγω τομέα με την επέκταση του νεότευκτου στόλου.
Να σημειωθεί ότι την προηγούμενη τριετία αλλά και φέτος έχουν δει το φως της δημοσιότητας στοιχεία για την απόσυρση πλοίων για scrap ενώ μεγάλος λόγος γίνεται και για το ρόλο που θα παίξουν οι μεγάλες alliances στη ναύλωση τέτοιων πλοίων και με δεδομένο ότι υπάρχει σαφής τάση για αύξηση των μεγεθών όσον αφορά τις μεταφορικές ικανότητες.

Κατά τους Clarksons μέχρι τώρα υπήρχε ισορροπία μεταξύ των ναυτιλιακών εταιρειών και των πλοιοκτητών που διαχειρίζονται στόλους τέτοιων πλοίων αλλά με βάση τις εκτιμήσεις η ισορροπία αυτή θα ανατραπεί υπέρ των πλοιοκτητών που προσφέρουν πλοία προς ναύλωση στις ναυτιλιακές εταιρείες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων. Να σημειωθεί ότι στις αρχές Απριλίου ο στόλος των charter ανήλθε σε 2.703 boxships αντιπροσωπεύοντας το 47,7% της παγκόσμιας χωρητικότητας.

Ωστόσο με βάση του Clarksons οι πλοιοκτήτες που προφέρουν πλοία καλύπτουν κοντά το 60% της χωρητικότητας που είναι υπό παραγγελία στα orderbooks, γεγονός που καταγράφεται ως το pick από το Σεπτέμβρη του 2004.

Το βιβλίο παραγγελιών των πλοιοκτητών που προσφέρουν προς ναύλωση τέτοια πλοία έφτασε στο χαμηλό των 1,2 εκατ. teu στα μέσα του 2012, με το μερίδιο της συμβατικής δυναμικότητας να υποχωρεί κάτω από το 33,7% τον Ιούνιο του 2012.

Αυτό αποτέλεσε μια απότομη πτώση από το 56,2 % του μεριδίου παραγγελιών που οι πάροχοι χωρητικότητας αντιπροσώπευαν τον Απρίλιο του 2008, όταν έφτασε στο 3,7 teu .

Συγκριτικά οι παραγγελίες των χειριστών ιδιοκτητών αυξήθηκε το 2011, υποχωρώντας λιγότερο απότομα στον απόηχο της χρηματοπιστωτικής κρίσης.

Αυτή η μείωση οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην τραπεζική κρίση, η οποία είχε καταστροφικές συνέπειες στη ρευστότητα των παραδοσιακών charter-ιδιοκτητών.

Νέες πηγές χρηματοδότησης έχουν προκύψει για την αντιστάθμιση της πτώσης στις επενδύσεις από τους παραδοσιακούς πλοιοκτήτες που προσφέρουν τέτοια πλοία και με δεδομένη τη κατάρρευση του γερμανικού μοντέλου.

новинки кинематографа
Машинная вышивка, программа для вышивания, Разработка макета в вышивальной программе, Авторский дизайн