Σαβ05182024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Δωρεά στήριξης και αλληλεγγύης από το Ίδρυμα Ευγενίδου για τη μάχη κατά της πανδημίας COVID-19 στην Ελλάδα

0words13Το Ίδρυμα Ευγενίδου, με υψηλό αίσθημα αλληλεγγύης και προσφοράς, λαμβάνοντας υπόψιν τις έκτακτες ανάγκες που προέκυψαν λόγω της πανδημίας COVID-19 στην Ελλάδα, αποφάσισε να στηρίξει αρχικά με δωρεά ύψους 450.000 Ευρώ, τον κλάδο της Υγείας, της Παιδείας και της Ναυτιλίας της χώρας μας, στο πλαίσιο της μεγάλης εθνικής προσπάθειας.

Το πρώτο πρόγραμμα κρατικής στήριξης σε ναυτιλιακές εταιρείες ενέκρινε η ΕΕ

europaiki enosi 570Το πρώτο «πακέτο» κρατικής στήριξης που απευθύνεται αποκλειστικά σε ναυτιλιακές εταιρείες ενέκρινε χθες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα ύψους 600 εκατ. ευρώ που κατέθεσε προς έγκριση στην ΕΕ η Φινλανδική κυβέρνηση. Aφορά ένα ειδικό καθεστώς ενίσχυσης για την στήριξη των ναυτιλιακών εταιρειών στο πλαίσιο της επιδημίας του κορονοϊού. Το καθεστώς εγκρίθηκε βάσει του προσωρινού πλαισίου για τις κρατικές ενισχύσεις που εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 19 Μαρτίου 2020, όπως τροποποιήθηκε στις 3 Απριλίου και 8 Μαΐου 2020.

Η εκτελεστική αντιπρόεδρος Margrethe Vestager, υπεύθυνη για την πολιτική ανταγωνισμού, δήλωσε: «Αυτό το φινλανδικό σύστημα εγγύησης 600 εκατομμυρίων ευρώ θα βοηθήσει τις ναυτιλιακές εταιρείες που μεταφέρουν βασικές προμήθειες στη Φινλανδία και επηρεάζονται από την τρέχουσα κρίση κοροναϊού για να καλύψουν τις άμεσες ανάγκες τους σε κεφάλαιο κίνησης και να συνεχίσουν τις δραστηριότητές τους. Είναι το πρώτο σχέδιο ειδικά σχεδιασμένο για τη στήριξη του ναυτιλιακού τομέα σε αυτές τις δύσκολες στιγμές, που έχουμε εγκρίνει ως ΕΕ. Συνεχίζουμε να συνεργαζόμαστε στενά με όλα τα κράτη μέλη για να διασφαλίσουμε ότι τα εθνικά μέτρα στήριξης μπορούν να εφαρμοστούν έγκαιρα, συντονισμένα και αποτελεσματικά, σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ. "
Το φινλανδικό μέτρο στήριξης
Η Φινλανδία κοινοποίησε στην Επιτροπή το πλαίσιο του προσωρινού καθεστώτος εγγύησης 600 εκατομμυρίων ευρώ για τη στήριξη ναυτιλιακών εταιρειών που επλήγησαν από την πανδημία του κοροναϊού. Στο πλαίσιο του συστήματος, η δημόσια υποστήριξη θα λάβει τη μορφή κρατικών εγγυήσεων για δάνεια κεφαλαίου κίνησης. Το μέτρο θα τεθεί άμεσα σε λειτουργία από το Υπουργείο Οικονομικών της Φινλανδίας.
Το πρόγραμμα θα είναι προσβάσιμο σε εκείνες τις ναυτιλιακές εταιρείες που είναι απαραίτητες για τη διατήρηση της ασφάλειας του εφοδιασμού στη Φινλανδία κατά τη διάρκεια της επιδημίας του κοροναϊού. Στόχος του μέτρου είναι να βοηθήσει αυτές τις εταιρείες να καλύψουν τις άμεσες ανάγκες τους σε κεφάλαιο κίνησης, να διατηρήσουν την απασχόληση και να έχουν επαρκή ρευστότητα για να συνεχίσουν τις δραστηριότητές τους, οι οποίες είναι ζωτικής σημασίας για τη διαφύλαξη της θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευμάτων και τη διασφάλιση βασικών προμηθειών στη Φινλανδία.
Η Επιτροπή διαπίστωσε ότι το φινλανδικό μέτρο συνάδει με τους όρους που καθορίζονται στο προσωρινό πλαίσιο. Συγκεκριμένα: (i) το υποκείμενο ποσό δανείου ανά εταιρεία περιορίζεται σε αυτό που απαιτείται για την κάλυψη των αναγκών ρευστότητάς του για το άμεσο μέλλον, (ii) οι εγγυήσεις θα παρασχεθούν μόνο μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, (iii) οι εγγυήσεις περιορίζονται σε μέγιστη διάρκεια έξι ετών, και (iv) τα τέλη εγγύησης συμμορφώνονται με τα ελάχιστα επίπεδα που προβλέπονται από το προσωρινό πλαίσιο · v) ο κίνδυνος που αναλαμβάνει το κράτος περιορίζεται σε έως και 90%.
Η Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το φινλανδικό μέτρο είναι απαραίτητο, κατάλληλο και αναλογικό για την αποκατάσταση σοβαρής διαταραχής στην οικονομία ενός κράτους μέλους, σύμφωνα με το άρθρο 107 παράγραφος 3 στοιχείο β) της ΣΛΕΕ και τους όρους που καθορίζονται στο προσωρινό πλαίσιο.
Σε αυτή τη βάση, η Επιτροπή ενέκρινε το μέτρο βάσει των κανόνων της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις.

Χωρίς «σκάτζα» και περίθαλψη…

0Lone seafarerΜε στερημένη τη δυνατότητα να «αλλάξουν» πάνω από 200.000 ναυτικοί ανά τον κόσμο με ξεκούραστους συναδέλφους τους λόγω της πανδημίας, όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία που διέπει τις ναυτιλιακές δραστηριότητες, τώρα αντιμετωπίζουν και προβλήματα περίθαλψης.

Το 2021 το Global Maritime Forum λόγω της πανδημίας

bulk carriers 55Υπό το πρίσμα της συνεχιζόμενης αβεβαιότητας σχετικά με την πανδημία του κοροναϊού, το Διοικητικό Συμβούλιο του Παγκόσμιου Ναυτιλιακού Φόρουμ έλαβε την απόφαση για την αναβολή της ετήσιας συνόδου κορυφής του 2020 στο Λονδίνο.

Συνάντηση Πλακιωτάκη- ΠΕΝΕΝ

bulk ships 000Στα πλαίσια των παρεμβάσεων και των κινητοποιήσεων της ΠΕΝΕΝ, με πρωτοβουλία της πραγματοποιήθηκε στις 22/5/2020 συνάντηση με τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Πλακιωτάκη στην οποία μαζί με την αντιπροσωπεία του Δ.Σ πήραν μέρος αντιπροσωπευτικά και μέλη της ΠΕΝΕΝ, οι οποίοι εξαιρέθηκαν από τα πρόσφατα κυβερνητικά μέτρα λόγω του υγειονομικού προβλήματος.

Σε παρέμβαση Guterres ελπίζουν ICS, ITF και ITUC

ploio kampinaΚαθώς φαίνεται να παραμένει άλυτο το θέμα της επιστροφής ναυτικών που υπό κανονικές συνθήκες θα έπρεπε να έχουν ξεμπαρκάρει και αντικατασταθούν από «ξεκούραστους» συναδέλφους τους ICS, ITF και ITUC με επιστολή τους ζήτησαν την παρέμβαση του γ.γ. του ΟΗΕ António Guterres.

H METIS παρουσιάζει τα “Live Dashboards”

0METIS1Ένα από τα πιο συχνά αιτήματα που λαμβάνουμε από τους πελάτες μας καθώς και από στελέχη ναυτιλιακών εταιρειών είναι να δώσουμε με εύκολο και λειτουργικό τρόπο τη δυνατότητα επισκόπησης, σε πραγματικό χρόνο, της κατάστασης λειτουργίας και απόδοσης του εξοπλισμού που είναι κρίσιμης σημασίας για τη λειτουργία του πλοίου.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ