Παρ03292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Η δημόσια ναυτική εκπαίδευση επίκεντρο της ανταγωνιστικότητας της ναυτιλίας

dritsas 5ff

Ελληνική ναυτιλία, ανθρώπινο δυναμικό, τεχνογνωσία και ανταγωνιστικότητα, ήταν οι βασικές «συνιστώσες» της ομιλίας του υπουργού Nαυτιλίας και Αιγαίου Θ. Δρίτσα, η οποία ολοκληρώθηκε προ ολίγου στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά στο πλαίσιο των ειδικών γευμάτων εργασίας που διοργανώνει η Λέσχη.

Ο υπουργός έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στη δημόσια ναυτική εκπαίδευση σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι αυτή πρέπει να αντιμετωπιστεί ως η πρώτη και βασικότερη προϋπόθεση για τη ναυτιλία της χώρας, αλλά και τη διασφάλιση της ανταγωνιστικότητάς της ενώ επίσης έκανε λόγο για το εκσυγχρονισμό των ΑΕΝ τόσο σε κτηριακές εγκαταστάσεις όσο και σε υλικοτεχνικές υποδομές.

Από τις επισημάνσεις του υπουργού δεν έλειψαν και εκείνες περί του ναυτιλιακού κέντρου και του ρόλου που πρέπει κατά τον κ. Δρίτσα να διαδραματίσει ο Πειραιάς, ο οποίος θα πρέπει να εδραιώσει τη θέση του όχι απρόσωπα αλλά με όρους και πλαίσιο ελκυστικό για κάθε ναυτιλιακή επιχείρηση κατά τέτοιο τρόπο ώστε να μη ξεπεραστεί από άλλα ναυτιλιακά κέντρα που έχουν επενδύσει σε άλλου τύπου προσελκύσεις πέραν των ποιοτικών χαρακτηριστικών τα οποία διαθέτει ο Πειραιάς.

Τέλος από τις τοποθετήσεις του κ. Δρίτσα δεν έλειψαν κι εκείνες για τις οργανικές συνθέσεις όπου αναλύθηκε η πρόθεση του υπουργείου.

Ειδικότερα για το κομμάτι της ναυτικής εκπαίδευσης ο υπουργός, τόνισε τα ακόλουθα:

"Προχωρώ λοιπόν στη συνοπτική αναφορά αυτών των προτεραιοτήτων και των αξόνων πολιτικής παρέμβασης:

• Ξεκινώ από τη Ναυτική Εκπαίδευση γιατί είναι το πεδίο που κατεξοχήν σχετίζεται με το ανθρώπινο δυναμικό και την ενίσχυσή του
• Υπάρχουν πολλά που πρέπει να γίνουν, λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι οι πολιτικές που εφαρμόστηκαν τα προηγούμενα χρόνια στο πεδίο της χρηματοδότησης και του ανθρώπινου δυναμικού ουσιαστικά απογύμνωσαν τη δημόσια ναυτική εκπαίδευση και αύξησαν τα προβλήματα. Περισσότερο από όλα, όμως, αυτό που απαιτείται είναι να εμπεδωθεί μια άλλη αντίληψη για τη ναυτική εκπαίδευση. Θα πρέπει να αντιμετωπίζουμε όλοι τη δημόσια ναυτική εκπαίδευση σαν την πρώτη και βασικότερη προϋπόθεση για την διατήρηση της ίδιας της ναυτιλίας και της ανταγωνιστικότητας της. Στο πλαίσιο των περιορισμένων δημοσιονομικών δυνατοτήτων, αλλά θα μου επιτρέψετε να πω και άστοχων επιλογών του παρελθόντος, έχουν γίνει σημαντικές προσπάθειες.

- Υλοποιούνται ήδη ενέργειες για την κάλυψης κενών οργανικών θέσεων εκπαιδευτικού προσωπικού.

-Υλοποιούνται και ολοκληρώνονται επιτυχώς έργα ΕΣΠΑ για την περίοδο 2007-2013 με ιδιαίτερη έμφαση στην ανανέωση του τεχνολογικού εξοπλισμού των Ακαδημιών

- Γίνεται προσπάθεια για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, με τη σημαντική συμβολή και οικονομική συνδρομή της ΕΕΕ. Θα μου επιτρέψετε να σταθώ ιδιαίτερα στην περίπτωση της ΑΕΝ Μηχανιώνας η ανακατασκευή της οποίας είναι στο στάδιο ολοκλήρωσης χάρις στην οικονομική συνδρομή της ΕΕΕ. Πρόκειται για έργο που ουσιαστικά ήταν βαλτωμένο εδώ και πολλά χρόνια, όμως με θέληση και πείσμα τόσο από την πλευρά του ΥΝΑΝΠ όσο και από την πλευρά της ΕΕΕ, σε περίοδο λίγο μόνο μηνών καταφέραμε ένα θαυμάσιο αποτέλεσμα.

- Έχουν ξεκινήσει και ολοκληρώνονται εργασίες ανακαίνισης στην ΑΕΝ Ασπροπύργου.

- Στο επόμενο διάστημα θα ξεκινήσει η λειτουργία τηςηλεκτρονικής πλατφόρμας που θα υποστηρίζει το Γραφείο Σταδιοδρομίας με στόχο να λυθεί το σημαντικό θέμα της ναυτολόγησης των σπουδαστών/σπουδαστριών μας για να ολοκληρώσουν τη φοίτηση τους και να αποκτήσουν το πτυχίο τους.

- Αναθεώρηση του ΠΔ 141 που ορίζει τις προϋποθέσεις για την απόκτηση των αποδεικτικών ναυτικής ικανότητας ώστε να υπάρχει δυνατότητα προσέλκυσης χωρίς εμπόδια, υψηλής ποιότητας νέων επιστημόνων στο ναυτικό επάγγελμα.

-Θα γίνουν όλες οι αναγκαίες ενέργειες ώστε η ναυτική εκπαίδευση να αναβαθμίζεται συνεχώς, προκειμένου ικανά και εξειδικευμένα στελέχη να διασφαλίσουν την ηγετική θέση που η ελληνική ναυτιλία θέλει να διατηρήσει στο παγκόσμιο πλήρως ανταγωνιστικό στερέωμα. Ποιοτική ναυτική εκπαίδευση σημαίνει ικανότητα προσέλκυσης ποιοτικού ανθρώπινου δυναμικού στη ναυτιλία. Και όπως στην περίπτωση της αναθεώρησης του ΠΔ 141 θα κινηθούμε με τρόπο που να διασφαλίζει ότι όλες οι αναγκαίες μεταβολές θα είναι αποτέλεσμα διαδικασιών και συζητήσεων στις οποίες συμμετέχουν όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη.

Στο πλαίσιο αυτό, στο αμέσως επόμενο διάστημα θα συγκροτηθεί Ομάδα έργου που θα εξετάσει εισηγηθεί την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας της Ναυτικής Εκπαίδευσης.

Συνοψίζοντας, όλες οι προσπάθειές μας στοχεύουν στο τρίπτυχο:
- Ενίσχυση των υποδομών και του ανθρώπινου δυναμικού
- Βελτίωση ποιότητας σπουδών και εργασιακών προοπτικών των σπουδαστών των ακαδημιών, αγοριών και κοριτσιών
- Εξασφάλιση συνθηκών που θα διευκολύνουν τις σπουδές".

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter