Πεμ03282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Την υποχρεωτική ναυτολόγηση των σπουδαστών Α.Ε.Ν. και στα Ελληνόκτητα πλοία ζητεί η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών

Platsidakis

Την υποχρεωτική απορρόφηση των σπουδαστών των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού και από τα ελληνόκτητα εμπορικά πλοία, προανήγγειλε ο κ. Ιωάννης Πλατσιδάκης, μιλώντας στο συνέδριο για τη ναυτική εκπαίδευση του Ιδρύματος Ευγενίδου, εκπροσωπώντας την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών.

Ο κ. Πλατσιδάκης υπογράμμισε πως στις άμεσες προτεραιότητες της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών είναι η ενεργοποίηση, μέσω νόμου, της συμφωνίας που έχει επιτευχθεί μεταξύ εφοπλισμού και Πολιτείας, η οποία προβλέπει ότι όλες οι εταιρίες Ελληνικών συμφερόντων που έχουν εμπορικά πλοία σε ξένα νηολόγια, συμμετέχουν στην θαλάσσια εκπαίδευση των σπουδαστών των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού.

Σε αντίθετη περίπτωση, πρόσθεσε, οι εταιρίες που αρνούνται να συμμετέχουν στο πρόγραμμα αυτό θα καλούνται να καταβάλλουν αντίτιμο το ύψος του οποίου θα ανέρχεται σε 2.500 ευρώ, το οποίο θα πηγαίνει στο Κεφάλαιο Ναυτικής Εκπαίδευσης.

Δικαίως, είπε ο εκπρόσωπος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών διαμαρτύρονται οι σπουδαστές των Α.Ε.Ν. πως δεν βρίσκουν πλοίο να πραγματοποιήσουν την θαλάσσια εκπαίδευση τους, καθώς μέχρι τώρα στο πρόγραμμα της εναλλασσόμενης εκπαίδευσης, συμμετέχουν μόνο 850 πλοία που έχουν υψωμένη την Ελληνική σημαία, όταν ο συνολικός αριθμός των πλοίων που ανήκουν σε Ελληνικά συμφέροντα φτάνει τις 3.800 μονάδες.

Με τον τρόπο αυτό, είπε ο κ. Πλατσιδάκης, εκτιμούμε θα αντιμετωπισθεί αποτελεσματικά το χρόνιο πρόβλημα της έλλειψης προσφερόμενων πλοίων, στα οποία οι σπουδαστές των Α.Ε.Ν. είναι υποχρεωμένοι να πραγματοποιούν ένα μεγάλο και σημαντικό μέρος της εκπαίδευσης τους κατά την διάρκεια της φοίτησης τους στις Ακαδημίες.

Αναλυτικά ο κ. Πλατσιδάκης, στην ομιλία του, ανέφερε τα ακόλουθα:

«Κύριε Πρόεδρε του Ιδρύματος Ευγενίδου, κυρίες και κύριοι καλησπέρα σας,

Ονομάζομαι Ιωάννης Πλατσιδάκης και εκπροσωπώ την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών.

Ευχαριστώ θερμότατα για την ευκαιρία που μου δίνετε για αυτό το τεράστιο θέμα και συγχαρητήρια για την οργάνωση της διημερίδας για αυτό το τόσο σημαντικό θέμα. Μπορούμε να μιλάμε για ώρες για αυτό το πράγμα.

Πριν από κάμποσα χρόνια, ένας νέος τότε υπουργός Ναυτιλίας, με ρώτησε τις πρώτες μέρες της θητείας του, ποια είναι τα αιτήματα και πόσα είναι τα αιτήματα της Ποντοπόρου Ναυτιλίας από το ελληνικό κράτος.

Σκέφτηκα λίγο και του λέω νομίζω δύο, ίσως τρία, μπορεί και τέσσερα.

Εξεπλάγην, διότι περίμενε ότι θα του πούμε κάμποσες εκατοντάδες, αν όχι χιλιάδες αιτήματα που έχουν άλλοι κλάδοι.

Του εξήγησα ότι έχουμε ελάχιστη επαφή με την ελληνική πραγματικότητα, είμαστε μακριά από τα τεκταινόμενα και εκεί που ακουμπάμε πραγματικά με το ελληνικό κράτος, είναι κατά κύριο λόγο το ανθρώπινο δυναμικό.

Και κατ' επέκταση, στη ναυτική εκπαίδευση.

Προσπάθησα να του εξηγήσω ότι η ναυτική εκπαίδευση είναι το πρώτο και το κύριο πράγμα το οποίο ζητάμε από το ελληνικό κράτος.

Θέλω επίσης να σας ενημερώσω, πιθανόν να το ξέρετε, ότι είμαστε ο μόνος κλάδος της ελληνικής οικονομίας, ο οποίος συμμετέχει ενεργά, στην εκπαίδευση του τομέα της. Στην εκπαίδευση τη ναυτική.

Συμμετέχουμε οικονομικά, καθώς τα 2/3 περίπου του κεφαλαίου ναυτικής εκπαίδευσης προέρχονται όχι από το κρότος, αλλά από τα πλοία, ενώ το 1/3 περίπου είναι η συμμετοχή του κράτους. Επίσης, συμμετέχουμε διαχειριστικά και υποστηρικτικά.

Πριν από αρκετά χρόνια η ελληνική ναυτιλία, ο ελληνικός εφοπλισμός, πρότεινε και υποστήριξε μιαν εναλλακτική ναυτική εκπαίδευση. Την εναλλασσόμενη εκπαίδευση, από τη σχολή στο πλοίο και από το πλοίο στη σχολή.

Δίνουμε μεγάλη σημασία στη ναυτική εκπαίδευση για τον εξής λόγο, διότι όπως ξέρετε καλά, η ποντοπόρος ναυτιλία είναι μια οικονομική δραστηριότητα έντασης κεφαλαίου. Με άλλα λόγια, το προϊόν, το αντικείμενο, το πλοίο, είναι ιδιαίτερα ακριβό.

Και αυτό το οποίο μας διαφοροποιεί από άλλους κλάδους της οικονομίας, είναι ότι αυτό το ακριβό αντικείμενο, το εμπιστευόμαστε σε ελάχιστο αριθμό ατόμων, είκοσι περίπου, να το διαχειριστούν χιλιάδες μίλια μακριά από εμάς.

Εμείς είμαστε εδώ στον Πειραιά, στην Αθήνα και διαχειριζόμαστε 3.700 ποντοπόρα πλοία ελληνόκτητα, τα οποία είναι χιλιάδες μίλια μακριά και τα διαχειρίζονται οι ελάχιστοι ναυτικοί που έχει κάθε πλοίο.

Κατ' επέκταση νομίζω ότι όλοι μας μπορούμε να καταλάβουμε πόσο σημαντικό είναι σε αυτή τη βιομηχανία, εντάσεως κεφαλαίου, τι ρόλο παίζει η ανθρώπινη ποιότητα.

Θέλω να τονίσω, ότι η ελληνική ναυτική εκπαίδευση δεν πρέπει να κοιτάζει μόνο την ελληνική ναυτιλία.

Είμαστε το τελευταίο κράτος της Ευρωπαϊκής Ένωσης το οποίο συνεχίζει και παράγει αξιόλογο αριθμό ναυτικών, αξιωματικών.

Πρέπει λοιπόν να το χρησιμοποιήσουμε και να προσέξουμε ούτως ώστε η ναυτική μας εκπαίδευση να έχει παγκόσμιο ορίζοντα.

Κράτη τα οποία έχουν ελάχιστη ναυτιλία, όπως είναι οι Φιλιππίνες, τροφοδοτούν με απίθανο αριθμό ναυτικών, αξιωματικών και κατωτέρων πληρωμάτων, τη παγκόσμια ναυτιλία.

Δε βλέπω λοιπόν το λόγο, γιατί η δική μας χώρα, με τέτοια παράδοση δέκα χιλιάδων ετών στο θαλάσσιο εμπόριο, να μη μπορεί να παράγει αξιωματικούς και για τα ξένα πλοία.

Και για αυτό λέω και στους σπουδαστές πάντοτε, ότι ο ορίζοντάς σας είναι παγκόσμιος.

Με μία προϋπόθεση. Σίγουρα να ξέρετε πολύ καλά αγγλικά, για αυτό δώσαμε τη μεγάλη σημασία και αφετέρου να είστε ποιοτικοί .

Από κει και πέρα δεν σας σταματάει τίποτα, το να κοιτάξετε για μια ναυτιλιακή εταιρεία στο Χονγκ Κονγκ, στο Βανκούβερ ή στην Χιλή. Και στην Ελλάδα αν θέλετε.

Πιστεύω ότι η ποιότητα που παράγεται από τις Σχολές του Εμπορικού Ναυτικού, είναι καλή. Για το λόγο ότι, τα πλοία μας πηγαίνουν καλά.

Δε μπορούμε λοιπόν να πούμε ότι οι Σχολές παράγουν ένα υποβαθμισμένο προϊόν, αξιωματικούς δηλαδή, αλλά παρόλα αυτά, οι ίδιοι αυτοί οι άνθρωποι, πάνε πολύ καλά τα πλοία μας.

Όπως το αναλύω εγώ τουλάχιστον, έχουμε ένα καλό προϊόν. Είναι εκεί που θα έπρεπε να είναι;

Όχι. Αλλά αυτό ισχύει σε πάρα πολλά πράγματα.

Άρα λοιπόν πιστεύω ότι δίνοντας πίστη σε αυτό το οποίο παράγεται πρέπει να προβληματιστούμε όλοι και να δούμε πως μπορούμε να το κάνουμε ακόμα καλύτερο. Έχει μεγάλο περιθώριο.

Ακριβώς για να του δώσουμε και αυτή τη δυνατότητα να επεκταθεί παγκοσμίως για εργασία.Εκεί που βρισκόμαστε σήμερα, θέλω να πω ότι είναι μια συλλογική επιτυχία. Και για αυτά τα οποία δεν έχουμε κάνει, είναι μια συλλογική αποτυχία.

Δεν είναι μόνο ο εφοπλισμός, ο οποίος κάνει καλά πράγματα, ή κακά πράγματα. Κάνουμε όλοι μας και από τα δύο.Μιλώντας για την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, θέλω να σας πληροφορήσω, ότι έχουμε δεσμεύσει αρκετά εκατομμύρια ευρώ για την αναβάθμιση των σχολών.

Τόσο των κτιριακών εγκαταστάσεων, όσο και των εκπαιδευτικών υποδομών και του εξοπλισμού. Παρά το γεγονός πως επιθυμία μας είναι να επενδύσουμε πολύ γρήγορα το κεφάλαιο αυτό, δεν είναι εύκολο, διότι υπάρχει η απίθανη ελληνική γραφειοκρατία.

Να φανταστείτε, ότι για να γίνει υποστήριξη της σχολής της Μηχανιώνας, έπρεπε καταρχήν να δούμε εάν είναι νόμιμη η Σχολή ως κτίριο. Η Σχολή ήταν παράνομη.

Και έπρεπε να βρεθεί ένας τρόπος το κράτος να νομιμοποιήσει τα κτίρια αυτά.

Οπότε, μη κάνουμε μια μεμψιμοιρία, λέγοντας γιατί δεν ξοδευτήκανε χθες το πρωί τα χρήματα.

Δεν είναι τόσο εύκολα αν θες να ξοδέψεις.

Υποχρεωτική ναυτολόγηση και στα υπό ξένη σημαία ελληνόκτητα πλοία

Υποστηρίζουμε τη ναυτική εκπαίδευση, όχι ικανοποιητικά, σε ποιο βαθμό: Ότι δυστυχώς την απορρόφηση των σπουδαστών κατά τα εκπαιδευτικά τους ταξίδια την έχει επωμιστεί κατά κύριο λόγο η ελληνική σημαία.

Η ελληνική σημαία όμως σήμερα, εκπροσωπεί μόνο 850 βαπόρια, από τα 3.700 ελληνόκτητα που σας είπα.Και για αυτό έχουμε το ατυχές γεγονός, αρκετοί σπουδαστές για διάφορους λόγους να μη ναυτολογούνται. Δεν είναι μόνο μονόπλευρη ευθύνη, να μη μπορούν να βρουν πλοίο για να ναυτολογηθούν.

Έχουμε προτείνει ως Ένωση, αυτό το έργο της ναυτικής εκπαίδευσης και κατ' επέκταση ναυτολόγησης, να το μοιραστούν όλα τα πλοία, των οποίων η διαχείριση πραγματοποιείται από την Ελλάδα.Όπως ξέρετε το ελληνικό κράτος, έχει δώσει ένα πάρα πολύ καλό πλαίσιο, βάσει του οποίου μπορούν στην Ελλάδα να εγκατασταθούν διαχειρίστριες ποντοπόρων πλοίων. Το άρθρο 27 του Ν.85.

Θεωρούμε ότι είναι δίκαιο, οι εταιρείες αυτές, οι οποίες απολαμβάνουν πολλά προνόμια και καλά κάνουν και τα απολαμβάνουν, πρέπει να συμμετέχουν και στη ναυτική εκπαίδευση. Και έτσι γίνεται μια προσπάθεια να ενεργοποιηθεί ο νόμος που θα υποχρεώνει κάθε πλοίο να πάρει τουλάχιστον έναν σπουδαστή.

Διαφορετικά θα πρέπει να καταβάλει, ένα πρόστιμο, ή ένα τέλος, όπως το θέλετε, 2.500 ευρώ το χρόνο για μη συμμόρφωση το οποίο θα πηγαίνει στο κεφάλαιο ναυτικής εκπαίδευσης, ακριβώς για να βοηθήσει ακόμα περισσότερο τη βελτίωση των σχολών. Άρα λοιπόν κάποιος θα έχει επιλογή μεταξύ των δύο.

Σπουδαστές στα πλοία και όχι μέλη του πληρώματος

Ένα άλλο θέμα, από το οποίο αποστασιοποιηθήκαμε λίγο και το είδαμε από πιο μακριά είναι το εξής:Ο σπουδαστής μέχρι σήμερα θεωρείται μέλος του πληρώματος. Θεωρείται ναυτικός. Είπαμε λοιπόν ότι αυτό δεν είναι δίκαιο.

Υπάρχουν σπουδαστές οι οποίοι όταν πατούν το πόδι τους πάνω στο κατάστρωμα, δεν έχουν ξαναμπεί σε πλοίο.

Και εμείς, με το υπάρχον καθεστώς, ζητάμε αμέσως να ενταχθεί στο συνταξιοδοτικό πρόγραμμα του Ν.Α.Τ., αμέσως να πληρώνει ασφαλιστικές εισφορές για κάλυψη υγείας. Ξεχνώντας ότι όλο το πρόβλημα υγείας, εάν υπάρξει, το πληρώνει κατ' επέκταση το πλοίο και η διαχειρίστρια εταιρεία. Το κράτος δεν συμμετέχει εκεί.

Προτείνουμε λοιπόν ο σπουδαστής πλέον, αν το δεχθεί βέβαια το κράτος να θεωρείται σπουδαστής. Όπως θεωρούνται σπουδαστές, οι σπουδαστές των Ελληνικών Πανεπιστημίων, οι οποίοι πηγαίνουν τα καλοκαίρια για 45 ημέρες ενημέρωσης στις διάφορες εταιρείες. Δεν θεωρούνται ούτε μέρος του προσωπικού της εταιρείας, ούτε εντάσσονται στο συνταξιοδοτικό πρόγραμμα του ΙΚΑ.

Θα είναι λοιπόν ο σπουδαστής διακριτή προσωπικότητα πάνω στο πλοίο, δεν θα επιβαρύνεται ούτε το πλοίο αλλά ούτε και ο σπουδαστής, για να πληρώνει στο Ν.Α.Τ. για τη σύνταξη του.

Θα διατηρεί το δικαίωμα όταν φτάσει η συνταξιοδότησή του στην ηλικία 50-55 ετών, αν θέλει να μπορεί να εξαγοράσει την θαλάσσια περίοδο της μαθητείας του, όπως κάνει και ο Έλληνας πολίτης εξαγοράζοντας στρατιωτική θητεία, ακαδημαϊκά χρόνια κ.τ.λ.

Αναμόρφωση της ναυτικής εκπαίδευσης

Προτείνουμε επίσης την αναμόρφωση των περιόδων της εναλλασσόμενης φοίτησης. Δηλαδή αυτό το οποίο έχουμε διαπιστώσει είναι ότι πάνε πάρα πολύ νωρίς στα πλοία.

Δηλαδή στη καλύτερη περίπτωση ξεκινάει το εκπαιδευτικό του πρόγραμμα 1η Οκτωβρίου, διακοπές Χριστουγέννων 15 μέρες και 1η Φεβρουαρίου κλείνει η σχολή για να ετοιμαστεί για εξετάσεις. Αυτό το παιδί είναι πάρα πολύ ανέτοιμο για να μπορεί πραγματικά να απορροφήσει γνώση από τα βαπόρια.

Προτείνουμε λοιπόν - δεν είναι εύκολο θα πρέπει να γίνει ένας λεπτομερής σχεδιασμός – να επεκταθούν οι περίοδοι στις οποίες θα φοιτά στο σχολείο του και μετά να πηγαίνει πιο έτοιμος στο βαπόρι.

Και για να γίνει και πιο ελκυστικός, αν θέλετε να το πω, στο βαρύ έργο που έχουν και οι αξιωματικοί διαχειριζόμενοι το πλοίο ώστε να μπορούν να του μεταφέρουν γνώση αλλά και ο ίδιος να μπορεί να την απορροφήσει.

Προτείνουμε επίσης και για την εξέλιξη των αξιωματικών, να βρεθεί ένας τρόπος, ο οποίος να είναι αρκετά διαφανής και σωστός, ούτως ώστε και η υπηρεσία την οποία υπηρετεί κάποιος σε βαπόρι μη ευρωπαϊκής σημαίας, να μπορεί να αναγνωρίζεται σαν προαγωγική.

Δηλαδή είναι μέρος της ναυτικής εκπαίδευσης, προαγωγική σημαίνει θα πάω στο ΚΕΣΕΝ. Να μπορέσει να αναγνωρίσει αυτή την υπηρεσία του και να αναβαθμίσει το πτυχίο του. Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί σε αυτό, επειδή δεν έχουμε περιθώρια να έχουμε ψεύτικα πιστοποιητικά.

Διότι σε ένα ατύχημα αυτό θα βγει και θα εκτεθεί η ελληνική ναυτιλία, ότι δίνει πιστοποιητικά πρώτης τάξεως χωρίς να μπορεί να εξασφαλίσει ότι η προηγούμενη θητεία του ήταν επαρκής για να αναβαθμιστεί.

Ε.Ε.Ε.: Ναι στην ιδιωτική ναυτική εκπαίδευση

Υποστηρίζουμε πολύ την ιδιωτική εκπαίδευση για ένα λόγο και μόνο.

Πρέπει να υπάρχει η εναλλακτική λύση. Πρέπει να υπάρχει το δικαίωμα της επιλογής. Δε μπορούμε να έχουμε ιδιωτικά νοσοκομεία παράλληλα με τα δημόσια νοσοκομεία και ένα σωρό άλλα τέτοια πανεπιστήμια, άλλα όχι ναυτικές σχολές.

Ο λόγος που οι σπουδαστές είναι πολλές φορές αρνητικοί όταν ακούνε ιδιωτικές Α.Ε.Ν. είναι όπως μου είχε πει κάποιος, ότι φοβούνται ότι θα βγει καλύτερος κόσμος από τις ιδιωτικές σχολές.

Δηλαδή, με λίγα λόγια εννοούσε ότι θα πρέπει να μείνει η κατ' εκείνον ό,τι βγάζε η δημόσια, αλλά επ' ουδενί λόγο μην πάμε σε κάτι καλύτερο. Δεν έχει περιθώρια η ελληνική ναυτιλία να παίζει με τέτοια θέματα.

Η ελληνική ναυτιλία ανταγωνίζεται και δραστηριοποιείται σε παγκόσμιο επίπεδο και δεν μπορούμε επ' ουδενί λόγο να κάνουμε συμβιβασμούς στην ποιότητα. Δεν μας παίρνει, αν μου επιτρέπετε την έκφραση.

Οι ανταγωνιστές μας είναι εκεί. Ο ανταγωνισμός είναι σκληρός και δεν υπάρχει ούτε κρατική βοήθεια, ούτε επιχορηγίες, ούτε «χάιδεμα» από πουθενά.

Εάν το βαπόρι σου δεν μπορεί να λειτουργήσει σωστά και με σωστό πλήρωμα, έχεις τελειώσει. Κατ' επέκταση σε θέμα ποιότητας αξιωματικών, πληρώματος εν γένει, είμαστε άτεγκτοι. Είναι γεγονός, ότι υπάρχουν προβλήματα. Όπως σας είπα προηγουμένως, δεν απορροφάται από την μεριά του εφοπλισμού ο αριθμός των σπουδαστών. Και εκεί πρέπει να δούμε τα θα κάνουμε.

Ελπίζω με την υποχρεωτική ναυτολόγηση και στη ξένη σημαία οτι θα μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε αυτό το θέμα.

Οι σχολές αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα, και το κεφάλαιο ναυτικής εκπαίδευσης αλλά και σημαντικές χρηματικές εισφορές από ναυτιλιακές εταιρείες οι οποίες δεν διαφημίζονται και επιχορηγούν τη δραστηριότητά τους.

Υποστηρίζουμε για να το ξεκαθαρίσουμε τη λειτουργία των σχολών όπως είναι.

Όχι στα μοντέλα Γκράβας...

Κάποτε είχε προταθεί ότι θα έπρεπε να συγκεντρωθούν όλες οι σχολές σε δύο ή τρεις. Δημιουργία Γκράβας στη ναυτική εκπαίδευση, δεν χωράει.

Είδαμε ότι απέτυχε το πείραμα στη δημόσια εκπαίδευση, με το συγκρότημα που σας προανέφερα. Δεν έχουμε περιθώρια.

Οι σχολές κάνουν καλό έργο και νομίζω πρέπει να συνεχίσει να γίνεται ίσως αν θέλετε και σε πιο αυστηρό πλαίσιο και είναι καλό και οι ίδιοι οι σπουδαστές να το ζητήσουν αυτό, διότι θα είναι πιο εύκολη η προσαρμογή τους πάνω στα πλοία. Η χαλαρότητα που βλέπουμε στην ελληνική οικονομία και κοινωνία σε όλες μας τις δραστηριότητες, δεν έχει περιθώριο ύπαρξης πάνω στο πλοίο.

Το πλοίο πρέπει να είναι μια πειθαρχημένη μονάδα με είκοσι άτομα, τα οποία ζουν αρμονικά και πειθαρχημένα. Είναι καλό για τους αξιωματικούς μας, είναι καλό για τους πλοιοκτήτες, είναι καλό για το κράτος.

Είναι αλήθεια ότι υπάρχουν μεγάλα προβλήματα όπως είναι το εκπαιδευτικό προσωπικό, με την έννοια ότι κατά κύριο λόγο οι σχολές λειτουργούν με ωρομίσθιους.

Απ' ότι καταλαβαίνω έχει γίνει προσπάθεια από το κράτος, να πεισθεί η Τρόικα για να διοριστούν περισσότεροι. Υπάρχει δυσκολία έγκρισης. Πρέπει να είμαστε κάθετα αντίθετοι στην όποια δυσκολία και να προσπαθήσουμε να την ξεπεράσουμε.

Πρέπει να τους εξηγήσουμε ότι όταν σπουδάζουμε ένα ελληνόπουλο για να μπορέσει να γίνει αξιωματικός εμπορικού ναυτικού δημιουργούμε πηγή πλούτου και για τον ίδιο αλλά και για το κράτος.

Αυτό το παιδί το οποίο θα βγει αύριο σαν Γ' τάξεως Αξιωματικός και σε 6-7 χρόνια θα είναι Αξιωματικός Α' τάξεως θα λαμβάνει 10-12.000 ευρώ κατά μήνα απασχόλησης. Το κράτος έχε να ωφεληθεί από τους φόρους, τα ταμεία έχουν να ωφεληθούν, η κοινωνία έχει να ωφεληθεί.

Όπως σας είπα μπορούμε να μιλάμε με τις ώρες για τη ναυτική εκπαίδευση, δεν θέλω να επεκταθώ περισσότερο. Τουλάχιστον από την πλευρά της Ένωσης Εφοπλιστών, υπάρχει συνείδηση ότι θα πρέπει να προσεχθεί ακόμα περισσότερο.

Επίσης, θέλω να ξεκαθαρίσω ότι εκτιμώ προσωπικά την ποσότητα και την ποιότητα του έργου της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης του υπουργείου Ναυτιλίας. Είναι τέσσερις άνθρωποι, οι οποίοι κάνουν τιτάνιο έργο και δεν το λέω επειδή είναι εδώ, το λέω και κατ' ιδίαν σε άλλους, οι οποίοι διαχειρίζονται – είναι 4.000, 5.000 οι σπουδαστές των ΑΕΝ; - 13 Α.Ε.Ν.

Νομίζω όμως ότι εξαιτίας αυτού του όγκου της δουλειάς και του μικρού τμήματος, που το διαχειρίζεται, η ναυτική εκπαίδευση είναι διαχείριση καθημερινότητας. Και όπως ελέχθη προηγουμένως πρέπει να το αλλάξουμε αυτό. Πρέπει να έχουμε όραμα. Πρέπει να έχουμε μακροχρόνιο σχεδιασμό, να δούμε που θα θέλαμε σε δεκαπέντε χρόνια να είναι η εκπαίδευση. Όχι μόνο αριθμητικά, αν πάρω 1.000 ή 2.000. Τι θέλουμε να κάνουμε. Ποιοτικά, εκπαιδευτικά, κτιριακά, με θέμα απορρόφησης.

Αυτό λοιπόν το όραμα δεν μπορεί να γίνει όταν ασχολούμαστε με την καθημερινότητα. Πρέπει να βρούμε κάποιον τρόπο να ενσκήψουμε κα να δούμε πραγματικά που θέλουμε να πάμε».

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter