Τετ04242024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Τα capes οδηγούν την πτώση της αγοράς

Bulk carrier 1

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Chartering Department TMC MARITIME CO.

Η αγορά ξηρού φορτίου συνέχισε να χάνει έδαφος αν και τα σημάδια για το 2ο 3μηνο δείχνουν ανακάμψη, με τα φορτία κάρβουνου να αυξάνονται και τα φορτία σιδηρομεταλλεύματος να διατηρούνται.

Οι δείκτες στα μεγαλύτερα μεγέθη παρουσίασαν τις μεγαλύτερες μειώσεις (BCI -40% και BPI -15%) και ακολούθησαν τα μικρότερα μεγέθη (BSI -7,8% και τα BHSI -7,5%). Έτσι, ο BDI κατέγραψε νέες απώλειες που πλησίασαν το 20% (-19,8%) και έκλεισε στις 1415 μονάδες την Παρασκευή 21 Ιανουαρίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία, η αγορά υποχώρησε και αυτή τη βδομάδα. Ενδεικτικό στοιχείο των χαμηλών ναύλων είναι τα κυκλικά ταξίδια στον Ειρηνικό (C10) που έκλεισαν στα 4200 $/ ημέρα, δηλαδή κάτω από το λειτουργικό κόστος των πλοίων. Επίσης τα ταξίδια επιστροφής (C16) συνέχισαν να έχουν αρνητικό πρόσημο. Τα επίπεδα των ναύλων στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν στο τέλος της εβδομάδας στα 6.79 $/tn.
Ο Ατλαντικός εμφάνισε καλύτερη εικόνα, αν και εκεί παρατηρήθηκε πτώση σε όλες τις διαδρομές, αλλά μικρότερου μεγέθους. Οι μεγαλύτερες απώλειες σημειώθηκαν στα υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια (C8), όπου η πτώση ξεπέρασε το 40% (-42%), ενώ η διαδρομή Βραζιλία-Κίνα υποχώρησε σχεδόν 10%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Οι ναύλοι την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 17,28 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 27,95 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 11,2Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό η εβδομάδα ξεκίνησε αργά. Στο βορρά, πλοιοκτήτες και ναυλωτές μάζευαν νούμερα. Στη συνέχεια της εβδομάδας η Μαύρη θάλασσα παρουσίασε κάποια φορτία, αλλάζοντας λίγο την εικόνα της αγοράς. Στο νότο (ECSA) μπορεί να υπήρχαν αρκετά φορτία αλλά ο μεγάλος αριθμός των πλοίων δεν άφηνε περιθώρια για χαμόγελα. Στο τέλος της εβδομάδας εμφανίστηκαν κάποια σημάδια ανάκαμψης. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 18.5-20Κ/ημέρα (παράδοση στην Ασία), από τον Αμερικάνικο Κόλπο προς τον ίδιο προορισμό στα $ 15.5-17Κ/ημέρα (παράδοση Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στη Β. Ευρώπη στα $ 18-19Κ/ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η αγορά εμφάνισε πτωτικές τάσεις, λόγω του αυξανόμενου αριθμού πλοίων και της μειωμένης ζήτησης. Τα θετικά νέα από την Ινδονησία προς το τέλος εβδομάδας σταθεροποίησαν τα νούμερα και μάλιστα σε κάποια κυκλικά ταξίδια είδαμε υψηλότερα κλεισίματα, σε σχέση με το υπόλοιπο της εβδομάδας. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Αυστραλία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 10-11,5Κ /ημέρα.
Για τα Supramaxes-Ultramaxes στη νοτιοανατολική Ασία είδαμε μειωμένη δραστηριότητα, αλλά η άρση των περιορισμών στην Ινδονησία έφερε αισιοδοξία για βελτίωση το επόμενο διάστημα. Για το λόγο αυτό πολλοί πλοιοκτήτες προτίμησαν ταξίδια μικρής διάρκειας. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής έπεσαν στα 16-17Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην Άπω Ανατολή ο ανταγωνισμός των πλοιοκτητών ήταν έντονος, οδηγώντας σε ακόμα χαμηλότερα νούμερα. Περιμένουμε περισσότερη δράση πριν την κινέζικη Πρωτοχρονιά και αρκετά πλοία να απορροφηθούν από το Νότο. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 16-17,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 15-16Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 16-17Κ/ημέρα.
Στον Αραβικό Κόλπο και τη Δυτική Ινδία παρατηρήθηκε χαμηλή κινητικότητα, έτσι τα νούμερα υποχώρησαν. Ελπίζουμε ότι η αλλαγή της κατάστασης στην Ινδονησία θα επηρεάσει θετικά τη συγκεκριμένη περιοχή, με τους πλοιοκτήτες να είναι περισσότερο πρόθυμοι να κοιτάξουν δουλειές προς τη νοτιοανατολική Ασία. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή έπεσαν στα $ 24-25Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου –Δυτικής Ινδίας στα $ 18.5-19.5Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 13,5-14,5Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος δέχτηκε πιέσεις από την αυξανόμενη προσφερόμενη χωρητικότητα, ενώ η ροή φορτίων ήταν περιορισμένη. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια μειώθηκαν στα $ 28-29Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 38-39Κ/ημέρα. Στην περιοχή της ECSA η αγορά ήταν υποτονική. Υπήρξε κινητικότητα τους ναυλωτές για μελλοντικά φορτία, αλλά τα κλεισίματα της εβδομάδος ήταν σε χαμηλότερα επίπεδα. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα υποχώρησαν στα $ 28-29Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο / Ευρώπη) στα $ 27-28Κ/ημέρα (παράδοση Recalada).
Η αγορά της Ευρώπης είχε μία ήσυχη εβδομάδα, με μικρό αριθμό απαιτήσεων, κυρίως προς το τέλος της εβδομάδας. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 15-16Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 14,5-15.5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 26,5-27.5Κ/ημέρα. Στη Μεσόγειο η αγορά διατήρησε την καθοδική πορεία της, με τη μεγαλύτερη εβδομαδιαία πτώση να σημειώνεται στα υπερατλαντικά ταξίδια προς τον αμερικανικό κόλπο (-65.5%). Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο /Μαύρη Θάλασσα προς την Ασία έκλεινε στα $ 27,5-29Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale /Μαύρη Θάλασσα), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 12,5-13,5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 15-16Κ/ημέρα.
Στην αγορά των Handies, η Ευρώπη συνέχισε την πτωτική πορεία των τελευταίων εβδομάδων, αφού η απουσία νέων φορτίων είναι αισθητή. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια μειώθηκαν στα $ 12-13Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 11,5-12,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 12-13Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος υποχώρησε περαιτέρω με τον ανταγωνισμό των πλοίων να είναι έντονος και τους περισσότερους operators να προτιμούν να καλύψουν τα φορτία τους με δικά τους πλοία. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 15-16Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 14,5-15,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 14.5-16Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 23-24 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο επικράτησε ηρεμία ως προς τη ζήτηση. Οι ναύλοι σε όλες τις διαδρομές κινήθηκαν στο χώρο των 20Κ. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού μειώθηκαν στα $ 20.5-21.5Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 27,5-28,5Κ /ημέρα.
Η αγορά της ECSA παρουσίασε νέες απώλειες, παρά το γεγονός ότι Η λίστα των "ανοιχτών" πλοίων μικραίνει σταδιακά. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 25-26 Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 33,5-35Κ/ημέρα.
Στην Ασία, στον αραβικό κόλπο και τη Δυτική Ινδία η αύξηση των πλοίων ασκεί μεγαλύτερη πίεση στην αγορά. Στη νοτιοανατολική Ασία και την Άπω Ανατολή η αγορά δείχνει να σταθεροποιήθηκε. Στο τέλος της εβδομάδας παρατηρήθηκε περισσότερη κινητικότητα, όμως οι ναυλωτές επέμειναν στις ιδέες τους. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 19-20Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 18-19.5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 21-22,5Κ /ημέρα.

''and don’t forget to wash your hands, try to stay home and read our reports to pass time...''

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter