Παρ03292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Τα μεγάλα μεγέθη ξεχώρισαν στην Ασία, έναντι του Ατλαντικού

dry bulk

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker & Maritime investments consultant

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Η αγορά ξηρού φορτίου συνέχισε με αύξηση όλων των επιμέρους δεικτών την προηγούμενη εβδομάδα, και εντονότερη αυτή των δεικτών χρονοναύλωσης (TC Αvg) των Capes και των Handies. Έτσι, ο γενικός δείκτης της ναυλαγοράς, BDI, κατέγραψε νέα αύξηση 131 μονάδων και έκλεισε στις 1960 μονάδες την Παρασκευή 12 Μαρτίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Ο Eιρηνικός την προηγούμενη εβδομάδα, παρουσίασε αυξημένη ζήτηση από την Ινδονησία και την Αυστραλία. Παράλληλα, η καλή εικόνα στη Νότια Αφρική κράτησε την προσφερόμενη χωρητικότητα σε ικανοποιητικά επίπεδα ενισχύοντας τους ναύλους. Έτσι, τα επίπεδα των ναύλων στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) κινήθηκαν στα 9-9,5$/tn, κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας.
Η Λατινική Αμερική ξεκίνησε ανοδικά, ενώ τις τελευταίες δύο μέρες λίγο κάτω που σας έβριζα υποχώρησε στα ίδια επίπεδα της προηγούμενης εβδομάδας. Αρκετά από τα πλοία που μετακινούνται στην περιοχή έχουν βρει ήδη κάποια απασχόληση, όμως η ροή φορτίων για τα τέλη του μήνα δείχνει να είναι περιορισμένη. Παράλληλα, ο Βόρειος Ατλαντικός ήταν υποτονικός, με την μειωμένη ζήτηση να ασκεί πίεση στους πλοιοκτήτες. Έτσι, οι ναύλοι για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα κινήθηκαν στα 18,5-20,1 $/tn, κατά μ.ο. (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία κυμάνθηκαν στα $ 31-33Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια αυξήθηκαν οριακά, αλλά μέσα στα $ 15,5-16,5Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, ο Βόρειος Ατλαντικός δέχθηκε πιέσεις, καθώς η ζήτηση στην Ευρώπη ήταν υποτονική και αρκετά πλοία αναγκάστηκαν να μετακινηθούν στην άλλη πλευρά του ατλαντικού για να βρουν κάποια δουλειά σε υψηλότερα νούμερα. Νοτιότερα, η Λατινική Αμερική συνέχισε να εμφανίζει καλή εικόνα με σταθερό όγκο φορτίων, ωστόσο αυξάνεται ο αριθμός των πλοίων που κατευθύνεται στην περιοχή. Οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Βραζιλία προς την Ασία έκλειναν στα $ 21-23Κ/ημέρα (ανάλογα με την περιοχή παράδοσης στην Aσία) και τα υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 16,5-17,5Κ/ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, η Ασία, συνέχισε ανοδικά, με αυξημένη ζήτηση στις περισσότερες διαδρομές. Ιδιαίτερη στήριξη στην αγορά ήρθε από τα φορτία σιτηρών από την Αυστραλία αλλά και την Ινδονησία, που απορρόφησαν πολλά πλοία από το βορρά, με μπόνους. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στη Ν.Α. Ασία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 22-23Κ /ημέρα.
Για τα SUPRAMAXes-ULTRAMAXes στη Ν.Α. Ασία η αγορά ήταν ιδιαιτέρως ενεργή, με εξαίρεση τη διαδρομή Ινδονησίας-Κίνας, όπου παρατηρήθηκε μία σχετική ηρεμία χωρίς όμως αυτό να επηρεάσει την πορεία των ναύλων. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής αυξήθηκαν στα 30-31Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην άπω Ανατολή η αγορά ενισχύθηκε με αρκετά γενικά φορτία, καθώς επίσης και φορτία χάλυβα και άνθρακα. Έτσι, σημειώθηκαν κλεισίματα σε υψηλότερα επίπεδα. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 24-25Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 19,5-20,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής (BH) στα $ 14,5-15,5Κ/ημέρα.
Στον αραβικό κόλπο και στη δυτική Ινδία, είδαμε ότι η αγορά ζει «μέρες δόξας», με τους ναύλους κάθε μέρα να σημειώνουν και ένα νέο ανώτατο επίπεδο. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή αυξήθηκαν στα $ 37-38Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου –Δυτικής Ινδίας στα $ 26,5-28Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 23-24Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος κόλπος διατήρησε τη δυναμική του, παρά το γεγονός ότι η ζήτηση δεν ήταν η ίδια με αυτή των προηγούμενων ημερών. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια αυξήθηκαν στα $ 31,5-32,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 35-36Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA συνέχισε τη θετική της πορεία, με έντονη δραστηριότητα και περιορισμένο αριθμό διαθέσιμων πλοίων. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα διατηρήθηκαν στα $ 19-20/ημέρα + 900+1000Κ$ ΒΒ και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο / Ευρώπη) στα $ 36,5-37,5Κ/ημέρα (παράδοση Recalada).
Η αγορά της Ευρώπης συνέχισε να είναι δραστήρια. Αν και φαίνεται πως οι ρυθμοί έχουν μειωθεί ελαφρώς, οι ναύλοι διατήρησαν την ανοδική τους πορεία. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν ανοδικά στα $ 25-26Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 27-28Κ /ημέρα και προς την Ασία έμειναν στα $ 32-33Κ /ημέρα. Στην αγορά στη Μεσόγειο παρατηρήθηκε μία στασιμότητα, με μειωμένη ροή φορτίων. Ωστόσο, η πολύ καλή εικόνα των υπολοίπων αγορών συγκράτησε πολλούς πλοιοκτήτες από το να μετακινηθούν στην περιοχή και να επιβαρύνουν με επιπλέον προσφορά χωρητικότητας. Έτσι, οι ναύλοι σε ορισμένες διαδρομές έμειναν σταθεροί και σε κάποιες άλλες υποχώρησαν. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο /Μαύρη Θάλασσα προς την Ασία έκλεινε στα $ 34,5-36 Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale /Μαύρη Θάλασσα), προς τον Αμερικάνικο Κόλπο (USG) στα $ 18-19Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 20-21Κ/ημέρα.
Ως προς την αγορά των Handies στην Ευρώπη, η αγορά ενισχύθηκε με νέα φορτία. Οι ναύλοι προς την Ευρώπη και τη Μεσόγειο διατηρήθηκαν στα ίδια επίπεδα ενώ προς την Ασία και τα υπερατλαντικά ταξίδια παρουσίασαν άνοδο, για ακόμα μία εβδομάδα. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 23-24Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο, με Scrap φορτία, στα $ 25-26Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 22-23Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος συνέχισε στο ίδιο μοτίβο, με τη ζήτηση να είναι αυξημένη και οι πλοιοκτήτες να έχουν την ευχέρεια επιλογών. Επίσης, τα πλοία από τη Δυτική Μεσόγειο συνεχίζουν απορροφώνται από την βόρεια Ευρώπη. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο έμειναν στα $ 19-20Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη ανέβηκαν στα $ 19-20Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 20-21Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 35-36Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού και ειδικά στον Αμερικάνικο Κόλπο η αύξηση των ναύλων συνεχίστηκε πλησιάζοντας και καθιερώνοντας τα επίπεδα κοντά στα 30Κ. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού αυξήθηκαν στα $ 26-27Κ /ημέρα και στην Ασία στα $ 29-30Κ /ημέρα.
Η αγορά της ECSA ήταν η πρωταγωνίστρια, αφού οι ναύλοι άγγιξαν πρωτόγνωρα επίπεδα. Έτσι, αναλόγως τη διαδρομή κυμάνθηκαν από 35 έως 45Κ για τα μεγαλύτερα πλοία. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) αυξήθηκαν στα $ 35-36Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 43-45Κ/ημέρα.
Η αγορά στην Ασία για ακόμα μία εβδομάδα προχώρησε καταγράφοντας σημαντικά κέρδη. Ο αραβικός κόλπος και η Ινδία σημείωσαν εντυπωσιακά νούμερα, που σε αρκετές περιπτώσεις πλησίασαν τα 30Κ. Όμως, και οι υπόλοιπες περιοχές σημείωσαν πολύ καλές επιδόσεις. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλεισαν στα $ 22-23,5Κ /ημέρα και από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 24-25Κ /ημέρα.

''and don’t forget to wash your hands, try to stay home and read our reports to pass time...''

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter