Σαβ04202024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Νέα πτώση για τον BDI

bulk cargo 653

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Φαίνεται πως οι διακοπές στην Κίνα πίεσαν περαιτέρω την ήδη κακή εικόνα της αγοράς ξηρού φορτίου, καθώς η δραστηριότητα στην Ασία ήταν σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα. Την Παρασκευή 24 Ιανουαρίου, ο BDI κατέγραψε άλλη μια πτωτική εβδομάδα, φτάνοντας στις 557 μονάδες. Αξίζει να σημειωθεί πως ήταν η 3η χειρότερη ημερήσια επίδοση σε διάστημα 20 ετών (οι 2 αντίστοιχες χειρότερες είναι το 2016 και το 2015)
Ας δούμε πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου:
Ξεκινώντας από τα CAPEs, στην αγορά του Ειρηνικού και στη διαδρομή C5 (Αυστραλίας –Κίνας) συνεχίστηκε το αρνητικό κλίμα, οδεύοντας προς την Κινέζικη Πρωτοχρονιά. Δεδομένου ότι η αγορά μπαίνει σε περίοδο εορτών και η δραστηριότητα θα επιβραδυνθεί, πολλοί πλοιοκτήτες αποφάσισαν να μετακινηθούν δυτικότερα. Οι ναύλοι έκλεισαν στα 6-6,5 $/tn.
Η περιοχή της Βραζιλίας (C3) προχώρησε πτωτικά, αφού όγκος των φορτίων προς την Ευρώπη ήταν απογοητευτικός και η προσφορά χωρητικότητας για το 1ο μισό του Φεβρουαρίου συνέχισε να αυξάνεται. Οι ναύλοι για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έπεσαν στα 15,5-16,5 $/tn. Στο Β. Ατλαντικό (C7), η αγορά επηρεάστηκε από την κακή εικόνα του νότου, αφού και εκεί υπήρχε μειωμένη ζήτηση, ενώ η αγορά επιβαρύνθηκε από πλοία που μετακινούνται προς την περιοχή.
Σχετικά με τα KMXs στον Ατλαντικό, η αγορά της ECSA ξεκίνησε την προηγούμενη εβδομάδα δυναμικά, αλλά ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων είναι μεγάλος και δύσκολα θα απορροφηθεί πλήρως. Έτσι, οι ναυλωτές έδειξαν, για άλλη μια φορά, ότι είχαν το πάνω χέρι στην αγορά. Οι ναύλοι για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έφτασαν στα $ 10-11Κ /ημέρα και προς την Ασία παρέμειναν στα $ 13,5-14Κ /ημέρα +$ 350-400Κ ΒΒ.
Η αγορά του Β. Ατλαντικού συνέχισε πτωτικά. Ο Αμερικάνικος Κόλπος φαίνεται πως «στέρεψε», αφού τα φορτία προς την Ασία ήταν ελάχιστα. Μόνο η Β. Ακτή της Λατ. Αμερικής (NCSA) εμφάνισε κάποια δραστηριότητα, αλλά ο ανταγωνισμός των πλοίων είναι μεγάλος. Οι ναύλοι από USG/NCSA προς Άπω Ανατολή έκλεισαν στα $ 14-14,5 Κ /ημέρα +$ 400-450Κ ΒΒ.
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία, η δραστηριότητα ήταν ισχνή, λόγω της εορταστικής περιόδου της Κινέζικης Πρωτοχρονιάς. Παρατηρήθηκε μείωση των φορτίων τόσο των σιτηρών από το NOPAC, όσο και του άνθρακα από την Αυστραλία και την Ινδονησία προς Κίνα και Ινδία. Το TCE από NOPAC έφτασε στα $ 7-8Κ /ημέρα και στη Ν.Α. Ασία στα $ 5-6 Κ /ημέρα, κατά μ.ο.
Για τα SUPRAMAXes-ULTRAMAXes, η ναυλαγορά της Ν.Α. Ασίας, την προηγούμενη εβδομάδα, προχώρησε χωρίς ιδιαίτερη δραστηριότητα, αφού η Κινέζικη Πρωτοχρονιά κράτησε την αγορά σε χαμηλά επίπεδα. Έτσι πολλά άμεσα διαθέσιμα πλοία μπορούμε να πούμε ότι εγκλωβίστηκαν στην περιοχή αναζητώντας κάποια ευκαιρία απασχόλησης. Οι ναύλοι των SMXs από Ν.Α. Ασία για ταξίδια σε Κίνα ή Ινδία έπεσαν στα $ 4-5Κ /ημέρα. Βορειότερα, η αγορά της Άπω Ανατολής συνέχισε στα χαμηλά επίπεδα των προηγούμενων ημερών. Παρουσιάστηκαν κάποιες ευκαιρίες απασχόλησης για τις αρχές του επόμενου μήνα, αλλά οι πλοιοκτήτες προτίμησαν να περιμένουν. Τα κυκλικά ταξίδια από Κίνα-Ιαπωνία προς NOPAC, για SMXs, πλήρωναν γύρω στα $ 4,5-5,5Κ /ημέρα και τα σύντομα κυκλικά ταξίδια στα $ 1,5-2Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό, στον Αμερικάνικο κόλπο παρατηρήθηκε υποχώρηση της δραστηριότητας, μείωση της ζήτησης και συγκέντρωση χωρητικότητας. Κάποιοι πλοιοκτήτες προσπαθώντας να προλάβουν την Κινέζικη Πρωτοχρονιά έκλεισαν χαμηλότερα. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια μειώθηκαν στα $ 12,5-13,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 18,5-19,5Κ /ημέρα. Η περιοχή της ECSA δέχθηκε πιέσεις, τόσο από τα μεγαλύτερα μεγέθη, όσο και από τα «ανοιχτά» πλοία που μετακινήθηκαν στην περιοχή. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα έμειναν στα $ 11,5-12,5Κ/ημέρα +150-250Κ ΒΒ (APS bss), ενώ για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 9,5-10,5Κ/ημέρα (APS Recalada).
Η Ευρώπη εμφάνισε περιορισμένη δραστηριότητα, για ακόμα μία εβδομάδα. Δεδομένου ότι οι ναύλοι για ταξίδια προς τη Μεσόγειο ήταν χαμηλά, πολλοί πλοιοκτήτες στράφηκαν σε ευκαιρίες προς την Ασία. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια, με SCRAP φορτία, προς τη Μεσόγειο έμειναν στα $ 9,5-10Κ /ημέρα. Η δραστηριότητα στη Μεσόγειο έδειξε σημάδια ανάκαμψης, κυρίως λόγω των φορτίων προς την Ασία, που αναζωογόνησαν την αγορά. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο /Μαύρη Θάλασσα προς την Ασία έκλεινε στα $ 18-19 Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale /Μαύρη Θάλασσα), προς τη Β. Ευρώπη στα $ 6-7Κ /ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 6,5-7,5Κ/ημέρα.
Η αγορά των Handies, την προηγούμενη εβδομάδα, στην Ευρώπη συνέχισε πτωτικά, με μειωμένη δραστηριότητα, η οποία επικεντρωνόταν σε κάποια φορτία Scrap προς την Ανατ. Μεσόγειο. Τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας έπεσαν στα $ 7-8Κ /ημέρα για ταξίδια προς τη Μεσόγειο, με Scrap φορτία, και στα $ 6-7Κ /ημέρα για Υπερατλαντικά ταξίδια.
Ομοίως κινήθηκε και η αγορά της Μεσογείου, με τη ζήτηση να παραμένει υποτονική. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια προς την Ευρώπη διατηρήθηκαν στα $ 4-5Κ /ημέρα (bss Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 4-5Κ /ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 4-5Κ /ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, ο Αμερικάνικος κόλπος κινήθηκε ήρεμα, χωρίς ιδιαίτερη κινητικότητα, με αποτέλεσμα οι ναύλοι να παραμείνουν υπό πίεση. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού έπεσαν στα $ 8,5-9,5Κ /ημέρα και στην Ασία στα $ 11-12Κ /ημέρα.
Τέλος, η αγορά της ECSA αν και το προηγούμενο διάστημα έδειχνε να κρατιέται, την προηγούμενη εβδομάδα παρουσίασε σημάδια κόπωσης, με τη ζήτηση να μειώνεται και να αυξάνεται η προσφορά πλοίων. Οι ναύλοι, των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας, από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια υποχώρησαν στα $ 10,5-11,5 Κ/ημέρα (Ευρώπη –Μεσόγειο), προς τη Β. Ακτή της Λατ. Αμερικής (WCSA) στα $ 15,5-16,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 15,5-16,5Κ /ημέρα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter