Πεμ03282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Οι αργίες συγκράτησαν την αγορά εμπορευματοκιβωτίων στα ίδια επίπεδα

0κουτιά

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Στο πρόσφατο συνέδριο του THESEANATION «GREEK SHIPPING SUMMIT-2020: The Wind Of Change in Global Shipping» εκφράστηκαν οι προβληματισμοί ολόκληρης της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας για τις συνέπειες της επιβολής των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών του ΙΜΟ. Υπάρχει ανησυχία για τα νέα καύσιμα και τη λειτουργικότητα των scrubbers.
Ωστόσο, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της ALPHALINER, έως το 2020 ο αριθμός των πλοίων που θα έχουν εγκαταστήσει scrubbers θα αυξηθεί στο 16% του παγκόσμιου στόλου, που αντιστοιχεί στο 36% της παγκόσμιας χωρητικότητας. Βασική παράμετρος της αύξησης αυτής είναι η μείωση του απαιτούμενου κόστους για την τοποθέτηση του συστήματος πλυντηρίδων.
Όσον αφορά την αγορά εμπορευματοκιβωτίων, αυτή την εβδομάδα δεν παρατηρήθηκε κάποια σημαντική μεταβολή και ο γενικός δείκτης ,HARPEX, παρέμεινε αμετάβλητος στις 603 μονάδες, καθώς επίσης και όλες οι υποκατηγορίες του δείκτη παρέμειναν σταθερές στα επίπεδα της προηγούμενης εβδομάδας.
Ας δούμε, όμως αναλυτικά πως κινείται η αγορά ανά μέγεθος πλοίου:
Σχετικά με τα μεγαλύτερα POST-PANAMAXes, η έλλειψη διαθέσιμων πλοίων δε βοήθησε την αγορά να αναπτυχθεί. Ήδη τα τελευταία «ανοιχτά» πλοία βρίσκονται υπό διαπραγμάτευση για ναύλωση μακράς περιόδου. Στα μικρότερα πλοία της κατηγορίας παρατηρήθηκε περισσότερη δραστηριότητα και το επόμενο διάστημα περιμένουμε συρρίκνωση της διαθέσιμης χωρητικότητας, ωθώντας προς τα πάνω τους ναύλους. Οι ημερήσιοι ναύλοι για ρα μεγαλύτερα σκάφη διατηρούνται στα 26Κ /ημέρα και για τα μικρότερα στα $ 19Κ/ ημέρα.
Στα PANAMAXes, η κινητικότητα που παρατηρήθηκε είχε ως αποτέλεσμα να απορροφηθούν αρκετά πλοία στην Ασία, αλλά στα ίδια επίπεδα. Υπάρχουν ακόμα κάποια άμεσα διαθέσιμα πλοία που πιθανόν να πιέσουν την αγορά. Στον Ατλαντικό επικράτησε ηρεμία, ενώ περιμένουν ακόμα λιγοστά πλοία να βρουν κάποια απασχόληση. Έτσι οι ναύλοι κινήθηκαν γύρω στις $ 9 Κ/ημέρα.
Σχετικά με τα «3,5άρια» τόσο στην Ασία όσο και στον Ατλαντικό η ζήτηση είναι περιορισμένη, με αποτέλεσμα να αυξάνεται σταδιακά η χωρητικότητα. Οι ναύλοι διατηρήθηκαν στα $ 9-9,5Κ /ημέρα. Τα ελαφρώς μικρότερα σκάφη, χωρητικότητας 2.800 TEUs, φαίνεται ότι μπήκαν σε περίοδο καλοκαιρινών διακοπών, καθώς η δραστηριότητα είναι σχεδόν ανύπαρκτη, ενώ υπάρχουν ακόμα κάποια πλοία προς κάλυψη. Οι ναύλοι κρατήθηκαν λίγο κάτω από τα $ 9,5Κ/ημέρα.
Όσον αφορά τα «2,5άρια», είδαμε περισσότερη κινητικότητα και διαπραγματεύσεις, οι οποίες ήταν σε υψηλότερα επίπεδα από το παρελθόν. Όμως η ακάλυπτη χωρητικότητα σε Ασία και Ατλαντικό δεν επέτρεψε την άνοδο του μ.ο. των ναύλων δεν μεταβλήθηκε. Στον Ατλαντικό οι ημερήσιοι ναύλοι είναι υψηλότεροι από τους αντίστοιχους της Ασίας. Έτσι, οι ναύλοι παρέμειναν, πάνω από τα $ 9Κ /ημέρα.
Τα πλοία των 1700 TEUs δε ξέφυγαν από το ευρύτερη εικόνα. Έτσι και σ’ αυτή την κατηγορία επικράτησε ηρεμία. Η Μεσόγειος συνέχισε να κινείται σε καλύτερα νούμερα από την Ασία, αλλά έχει χάσει μέρος της δυναμικής της. ήταν αρκετά ήσυχη, ενώ υπάρχουν ακόμα κάποια πλοία που ψάχνουν απασχόληση. Οι ναύλοι κυμαίνονται στα $8-8,5Κ /ημέρα, αναλόγως το σχέδιο του πλοίου.
Τέλος, σχετικά με τα FEEDERs, των 1100-700 TEUs, οι κατά τόπους αργίες επηρέασαν τη δραστηριότητα των υπο-αγορών, χωρίς ευτυχώς να μεταβάλει τους ναύλους. Είδαμε κάποιες επεκτάσεις ναυλώσεων, αλλά απουσίασε η «φρέσκια» ζήτηση. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα σκάφη, τυπικού σχεδίου, έφτασαν στα $ 6-6,5Κ /ημέρα, ενώ τα οικολογικά σκάφη μπορούσαν να πετύχουν και $ 7,5-8Κ/ημέρα. Επίσης, οι ναύλοι για τα μικρότερα πλοία του τομέα διατηρήθηκαν στα 5Κ /ημέρα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter