Παρ03292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Αγορά Ξηρού Φορτίου: Οι αργίες της προηγούμενης εβδομάδας επιβράδυναν την αγορά

bulk ships 000

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Η Κινέζικη κυβέρνηση δείχνει αποφασισμένη να στηρίξει την εγχώρια παραγωγή άνθρακα και συνεχίζει σθεναρά την πολιτική της περί περιορισμού των εισαγωγών, μέσω της επιβράδυνσης εκτελωνισμού φορτίων.

Οι καθυστερήσεις στα Κινέζικα τελωνεία έχουν φέρει μεταβολές στο κινεζικό εμπόριο του άνθρακα. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία του 1ου τριμήνου για τις εισαγωγές άνθρακα στην Κίνα. Ο περσινός Δεκέμβριος εμφάνισε μειωμένες εισαγωγές (μόλις 7 εκατ. τόνους), καθώς τα περισσότερα φορτία εισήχθησαν τον Ιανουάριο του 2019 (31 εκατ. τόνους). Από τον Φεβρουάριο άρχισε να φαίνεται η πτώση της αγοράς, καθώς το δίμηνο Φεβρουαρίου-Μαρτίου οι κινέζικες εισαγωγές υποχώρησαν κατά 5 εκατ. τόνους, φτάνοντας τους 37 εκατ. τόνους, από 42 εκατ. τόνους που ήταν την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Η μεγαλύτερη πτώση των εισαγωγών του 1ου τριμήνου προέρχεται από την Αυστραλία, όπου οι εισαγωγές θερμικού άνθρακα από κει μειώθηκαν κατά 4 εκατ. τόνους. Ωστόσο, αύξηση κατά 2 εκατ. τόνους (σε σχέση με πέρσι) παρατηρήθηκε, το ίδιο διάστημα, στις εισαγωγές του μεταλλουργικού άνθρακα από την Αυστραλία.
Ας δούμε πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου:
Ξεκινώντας από τα CAPEs, είδαμε την αγορά να εμφανίζει έντονες αυξομειώσεις. Ειδικότερα η διαδρομή C5 (Αυστραλίας –Κίνας) στην αρχή της προηγούμενης εβδομάδας ξεκίνησε δυναμικά φτάνοντας στην κορυφή της την Τετάρτη (7,5 $/tn), αλλά στη συνέχεια υποχώρησε στα επίπεδα που ξεκίνησε (6,5 $/tn). Η «ανοιχτή» χωρητικότητα αυξήθηκε και πολλοί πλοιοκτήτες περιμένουν τυχόν ευκαιρίες που θα εμφανιστούν αυτή την εβδομάδα.
Από την άλλη πλευρά, ο Ατλαντικός κινήθηκε στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο διάστημα. Τα φορτία ήταν περιορισμένα, τόσο προς Άπω Ανατολή, όσο και προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Οι ναύλοι διατηρήθηκαν στα 7,5 $ /tn. Ομοίως, και η περιοχή της Βραζιλίας δεν παρουσίασε σημαντικές μεταβολές. Η διαθέσιμη χωρητικότητα είναι περιορισμένη για τα τέλη Μαΐου, ωστόσο και ο όγκος των φορτίων δεν είναι αρκετός για να ανεβάσει την αγορά. Οι ναύλοι κινήθηκαν σε καλύτερα επίπεδα (15,5 $/tn).
Σχετικά με τα KAMSARMAXes στον Ατλαντικό, η αγορά της ECSA παρέμεινε ενεργή και οι ναύλοι διατηρήθηκαν στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο διάστημα. Ευελπιστούμε πως τον Ιούνιο θα αυξηθούν τα φορτία καλαμποκιού και φασολιών από την Αργεντινή. Ωστόσο, ανησυχία προκαλούν τα αυξανόμενα «ανοιχτά» πλοία στον Ινδικό Ωκεανό. Οι ναύλοι για τα Υπερατλαντικά ταξίδια και προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 16,5Κ και $ 15Κ +500Κ ΒΒ, αντίστοιχα.
Η αγορά του Β. Ατλαντικού κινήθηκε στα ίδια επίπεδα, σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα, καθώς η προσφερόμενη χωρητικότητα είναι περιορισμένη. Τα πλοία που κινούνται κενά προς τον Αμερικάνικο κόλπο αναμένεται να αυξήσουν την πίεση στους ναύλους. Υπάρχουν ακόμα κάποια φορτία σιτηρών από Αμερική και Βραζιλία και βωξίτη από Γουινέα , αλλά έχουν μειωθεί τα φορτία άνθρακα. Ήσυχη ήταν και η αγορά της Μαύρης Θάλασσας, με αποτέλεσμα πολλά πλοία να μετακινηθούν προς το Γιβραλτάρ. Τα πλοία με φορτία προς την Άπω Ανατολή πετύχαιναν κλεισίματα στα $ 17Κ /ημέρα (bss Gib), προς Ευρώπη (Skaw-Gib) στα $ 11Κ /ημέρα (DOB Continent) και τα κυκλικά ταξίδια από τη Βαλτική στα $ 11Κ /ημέρα.
Στην πλευρά του Ειρηνικού, η αγορά παρουσίασε μικρή βελτίωση με αύξηση του όγκου των φορτίων σιτηρών, από NOPAC, και άνθρακα από Αυστραλία, Ινδία και Ινδονησία προς Κίνα. Η αγορά δείχνει ισορροπημένη, ως προς τη σχέση Ζήτησης –Προσφοράς, ενώ αν η αγορά διατηρήσει τους ρυθμούς της θα δούμε βελτίωση των ναύλων σύντομα. Το TCE αυξήθηκε στα $ 9Κ /ημέρα, κατά μ.ο.
Για τα SUPRAMAXes -ULTRAMAXes, η αγορά κινήθηκε σε υποτονικούς ρυθμούς τόσο στον Ατλαντικό, όσο και τον Ειρηνικό, καθώς διανύαμε περίοδο εορτών και αργιών την προηγούμενη εβδομάδα. Ωστόσο, ο Βόρειος Ειρηνικός έδειξε καλύτερη εικόνα από το Νότο, ο οποίος είχε μειωμένη ζήτηση και ακόμα λιγότερες συμφωνίες. Ένα κυκλικό ταξίδι στο NOPAC από τη Βόρεια Κίνα, με SMX, πλήρωνε $ 7,5-8Κ /ημέρα και από τη Ν.Α. Ασία 500 $ υψηλότερα (bss Κορέα).
Η περιοχή της Ν.Α. Ασίας ήταν αυτή που στήριξε την αγορά στο Νότιο Ειρηνικό και οι ναύλοι στις περισσότερες διαδρομές διατηρήθηκαν πάνω από τα $ 8Κ/ημέρα. Επίσης, υπάρχουν ακόμα κάποια φορτία με river sand στην αγορά. Αναλυτικότερα ένα ταξίδι με SMX μεταξύ Ινδονησίας –Κίνας, με βωξίτη, πληρωνόταν $ 8,5Κ/ημέρα, για τοπικό ταξίδι στην Ινδονησία στα $ 9Κ/ημέρα, ενώ από Ν. Κίνα προς Ν.Α. Ασία στα $ 7,5Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικότερα στον Αμερικάνικο Κόλπο η εικόνα ήταν καλή, καθώς η αγορά ήταν ενεργή. Οι ναύλοι για τα Υπερατλαντικά ταξίδια υποχώρησαν λίγο χαμηλότερα από το προηγούμενο διάστημα, δηλαδή $ 11Κ/ημέρα για τα SMXs (προς Ανατ. Μεσόγειο) και $ 12,5Κ /ημέρα για τα UMXs (προς Β Ευρώπη) APS bss.
Προς την Άπω Ανατολή είδαμε περισσότερα φορτία σιτηρών. Οι ναύλοι των UMXs από Αμερικάνικο Κόλπο προς Κίνα με σιτηρά έφτασαν ακόμα και στα $ 20Κ /ημέρα (APS SW Pass), ενώ των SMXs από Ανατολική Ακτή Β. Αμερικής προς την Ανατολή (Ινδία) έφτασαν στα $ 18Κ/ημέρα (APS bss), για ταξίδι με άνθρακα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter