Παρ04192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Μεγάλη πτώση για τα CAPES, καλύτερη εικόνα στα μικρότερα μεγέθη

Bulk carrier 1

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Τα τελευταία 2 χρόνια έχει παρατηρηθεί μείωση των εισαγωγών petcoke της Ινδίας από την Αμερική.

Ο λόγος της μείωσης αυτής είναι το ασαφές πλαίσιο στην Ινδία σχετικά με την χρήση του petcoke στη βαριά της βιομηχανία. Θα πρέπει να σημειωθεί πως η Ινδία χρησιμοποιεί ετησίως 25 -27 εκατ. τόνους petcoke, εκ των οποίων η μισή ποσότητα εισάγεται. Όμως, η προσωρινή απαγόρευση της χρήσης του συγκεκριμένου υλικού, οδήγησε στην αντικατάστασή του από τον ανθρακίτη, ο οποίος έχει ανταγωνιστική τιμή. Έτσι αυξήθηκαν οι μεταφορές ανθρακίτη από το USEC, κυρίως με πλοία PMX και CAPEs.
Επίσης, η πτώση των ναυλαγορών, κατά τους πρώτους μήνες του 2019, και το κόστος μεταφοράς είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση των μεταφορών petcoke έναντι των αντίστοιχων άνθρακα, από τον Αμερικάνικο κόλπο προς την Ινδία, κυρίως με SMX, ενώ μειώθηκαν οι αντίστοιχες μεταφορές με HMXs.
Ας δούμε πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου:
Ξεκινώντας από τα CAPEs, βλέπουμε πως η συγκεκριμένη αγορά έχασε πολύ έδαφος την προηγούμενη εβδομάδα. Ο Κυκλώνας «Βερόνικα» που έπληξε τη Β.Δ. Αυστραλία έκλεισε τα λιμάνια Port Hedland και Dampier. Παράλληλα, οι ανθρακωρύχοι παρέμειναν ανενεργοί, έχοντας ως συνέπεια οι ναύλοι να υποχωρήσουν στα 5 $/τόνο.
Από την άλλη πλευρά, η αγορά της Βραζιλίας κινήθηκε σε χαμηλά επίπεδα, καθώς δεν υπήρξε όγκος φορτίων που θα μπορούσε να στηρίξει τη συγκεκριμένη αγορά. Τα κενά πλοία από τη Κολομβία και την Βραζιλία ανταγωνίζονταν για φορτώσεις προς την Ευρώπη. Το θετικό στοιχείο ήταν η ανακοίνωση της VALE ότι θα ενεργοποιήσει πάλι το ορυχείο του Brucutu. Τα κλεισίματα κυμάνθηκαν μεταξύ 11,5-13,5 $/τόνο, κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας.
Ο Ατλαντικός έδειξε πιο αισιόδοξη εικόνα με έναν σταθερό όγκο φορτίων για τα υπερατλαντικά ταξίδια, αλλά και για την Άπω Ανατολή από τον Ανατ. Καναδά. Έτσι, φαίνεται πως υπήρξε ισορροπία μεταξύ ζήτησης -προσφοράς και ελπίζουμε πως αυτή την εβδομάδα θα δούμε έστω και μικρή άνοδο στους ναύλους. Τα κλεισίματα κυμάνθηκαν μεταξύ 6,25-7 $/τόνο, κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας.
Σχετικά με τα KAMSARMAXes στον Ατλαντικό, η αγορά της ECSA συνέχισε να εμφανίζει περισσότερα φορτία για το 1ο μισό του Απριλίου, τα οποία συνοδεύτηκαν από υψηλότερα κλεισίματα τόσο για Υπερατλαντικά ταξίδια, όσο και προς την Άπω Ανατολή. Τα «ανοιχτά» πλοία αυξήθηκαν, αλλά ακόμα η αγορά μπορεί να διατηρήσει τη δυναμική της. Όμως, το επόμενο διάστημα περιμένουμε μετακίνηση πλοίων από τη Ν.Α. Ασία. Αυτό θα χει ως αποτέλεσμα σταθεροποίηση των ναύλων στα μέσα Απριλίου και πιθανή πτώση στα τέλη. Οι ναύλοι κινήθηκαν, για υπερατλαντικά ταξίδια, στα επίπεδα των $ 15Κ/ημέρα (APS bss) και προς την Άπω Ανατολή στα $ 14,25-15,25Κ /ημέρα +425-525Κ ΒΒ.
Η αγορά του Β. Ατλαντικού κινήθηκε πιο ενεργά. Κύριος μοχλός αυτής της αύξησης ήταν η περιοχή της Βραζιλίας, η οποία εμφάνισε περισσότερα φορτία. Επιπρόσθετα, οι πλοιοκτήτες είχαν τη δυνατότητα να μετακινηθούν νοτιότερα και οι ναυλωτές ήταν αναγκασμένοι να πληρώσουν υψηλότερο τίμημα, προκειμένου να κλείσουν κάποιο καράβι.
Αυτή την εβδομάδα περιμένουμε να ασκηθούν πιέσεις στους ναύλους, καθώς αναμένονται να μετακινηθούν αρκετά πλοία από τον Ινδικό ωκεανό προς την περιοχή, εκτός των υπαρχόντων πλοίων. Οι ναύλοι κινήθηκαν για υπερατλαντικά ταξίδια στα επίπεδα των $ 8Κ/ημέρα (DOP bss), ενώ οι ναύλοι προς την Ασία ανέβηκαν στα $ 15,5Κ /ημέρα, με παράδοση στο Γιβραλτάρ.
Στην πλευρά του Ειρηνικού, οι διακοπές στην Ιαπωνία και στην Ινδία, καθώς επίσης και οι κακές καιρικές συνθήκες στην Αυστραλία επηρέασαν τη ναυλαγορά, η οποία παρέμεινε σταθερή την προηγούμενη εβδομάδα. Επίσης, συνεχίστηκε σταθερά η ροή φορτίων άνθρακα από Ινδονησία, αύξηση των φορτίων από Αυστραλία προς Ινδία-Κίνα, ενώ διατηρήθηκε και ο όγκος φορτίων σιτηρών από NOPAC, με αποτέλεσμα να μειωθεί η διαθέσιμη χωρητικότητα. Δεδομένου ότι ζήτηση και προσφορά έχουν έρθει σε ισορροπία, περιμένουμε η αγορά να διατηρηθεί στα ίδια επίπεδα και αυτή την εβδομάδα. Ένα KMX από τη Β. Κίνα έφτασε στα $ 9Κ /ημέρα, ενώ νοτιότερα στα $ 8Κ/ημέρα για κυκλικά ταξίδια μεταξύ Ινδονησίας –Αυστραλίας.
Για τα SUPRAMAXes -ULTRAMAXes, στον Ατλαντικό και ειδικότερα στον Αμερικάνικο κόλπο είδαμε να βελτιώνονται οι ναύλοι, αν και οι συνθήκες που επικρατούν στο Μισισιπή δημιουργούν επιπλέον δυσκολίες. Θετικά κινήθηκαν και οι ναύλοι για τα Υπερατλαντικά ταξίδια. Αξίζει να σημειωθεί πως την προηγούμενη Παρασκευή παρατηρήθηκε έλλειψη άμεσα διαθέσιμων πλοίων, με αποτέλεσμα οι ναύλοι για τα υπερατλαντικά ταξίδια προς την Ευρώπη, για ένα SMX, με petcoke, έφτασαν στα $ 17 Κ /ημέρα και για ένα UMX στα $ 18Κ/ημέρα, APS bss.
Προς την Άπω Ανατολή δεν παρατηρήθηκε σημαντικός όγκος φορτίων, αν και ειδικά προς την Ινδία υπάρχει ικανοποιητική ζήτηση. Ένα UMX μπορούσε να κλείσει στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας πάνω από $ 20Κ /ημέρα και ένα SMX στα $ 19,25Κ/ημέρα, για ταξίδι προς την Ινδία. Η έλλειψη φορτίων από την Αμερικάνικη Αν. Ακτή πιθανόν να οδηγήσει αρκετούς πλοιοκτήτες να μετακινηθούν προς τον Αμερικάνικο Κόλπο.
Από την άλλη πλευρά, στην περιοχή του Ειρηνικού, είδαμε μικτές τάσεις στην αγορά. Από τη μία πλευρά είδαμε μια μικρή αύξηση στα φορτία από το NO.PAC. αλλά από την άλλη, οι φορτώσεις μέχρι τις 10 Απριλίου παραμένουν λιγοστές. Τα UMXs που άνοιγαν στην Ιαπωνία έκλειναν στα $ 9,5-10Κ/ημέρα.
Επίσης, παρατηρήθηκε αυξανόμενη δραστηριότητα και στο CIS. Οι ναύλοι για ένα μικρό SMX πλησίασαν τα $ 7Κ/ημέρα (bss Korea), για ταξίδι από CIS προς τη Ν. Κίνα και προς Σιγκαπούρη-Ιαπωνία στα $ 8Κ/ημέρα (παράδοση CJK).
Όσον αφορά τα φορτία χάλυβα προς τον Ατλαντικό , είδαμε κάποια κινητικότητα και περιορισμένο αριθμό άμεσα διαθέσιμων πλοίων. Έτσι οι πλοιοκτήτες μπορούσαν να ζητήσουν ακόμη και $ 6,5Κ/ημέρα για ταξίδι επιστροφής (Backhaul) με επαναπαράδοση στη Μεσόγειο.
Στη Ν.Α. Ασία σημειώθηκε ένας αξιοπρεπής όγκος κλεισιμάτων και οι πλοιοκτήτες, που είχαν άμεσα διαθέσιμα πλοία, κατάφεραν να κερδίσουν λίγο υψηλότερους ναύλους. Έτσι, τα πλοία που μετέφεραν άνθρακα από την Κίνα προς την Ινδία έκλειναν στα $ 9,5-10,5Κ /ημέρα (bss Spore), ενώ προς την Ινδονησία με ίδιο φορτίο με $ 8Κ/ημέρα (bss S. Vietnam).
Στον Περσικό Κόλπο η SPOT αγορά υποχώρησε, καθώς η Ινδία βρισκόταν σε περίοδο διακοπών. Ωστόσο, υπήρξαν κάποια φορτία fertilizers που διατήρησαν την αισιοδοξία των πλοιοκτητών. Οι ναύλοι για ένα SMX έφτασαν στα $ 9,5Κ/ημέρα, για ταξίδι στην Κίνα, και στα $ 10Κ/ημέρα (APS bss) για ταξίδι προς WCI με limestone.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter