Πεμ04252024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Βελτιώνεται το κλίμα στην Αγορά Ξηρού φορτίου

bulk ships 000

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Συνεχίζει η Κίνα να εφαρμόζει περιορισμούς στην εισαγωγή θερμικού άνθρακα και όπως όλα δείχνουν οι εισαγωγές άνθρακα για το 2019 θα είναι αρκετά μειωμένες σε σχέση με το 2018, όπου έφτασαν τους 245 εκατ. τόνους. Ενδεικτικό στοιχείο της πτωτικής τάσης αυτής είναι πως οι κινέζικες εισαγωγές από 26 εκατ. τόνους που ήταν τον περασμένο Αύγουστο, έφτασαν στα 7 εκατ. τόνους το Δεκέμβριο.


Παράλληλα οι τιμές του εγχώριου άνθρακα μειώθηκαν την ίδια περίοδο σημαντικά, προκειμένου να καλυφθεί η εσωτερική ζήτηση. Ωστόσο, μετά την κινέζικη πρωτοχρονιά οι τιμές του εγχώριου άνθρακα έχουν αυξηθεί, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η ζήτηση για εισαγόμενο άνθρακα και σε συνδυασμό με τις μεγάλες καθυστερήσεις που παρατηρούνται το τελευταίο διάστημα σε πολλά λιμάνια της Κίνας περιμένουμε η κατάσταση να δυσκολέψει το επόμενο διάστημα.
Ας δούμε πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου:
Ξεκινώντας από τα CAPEs, ω αγορά του Ειρηνικού ήταν ενεργή καθ 'όλη τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας. Τα πλοία που θα φτάσουν στην Δυτ. Αυστραλία το 1ο 15ήμερο του Μαρτίου έχουν κλείσει συμφωνίες στα 5-5,3 $/τόνο. Η αγορά φάνηκε να σταθεροποιείται, αλλά δε ακόμα δεν υπάρχουν σημάδια για ταχεία ανάκαμψη.
Η αγορά της Βραζιλίας παρέμεινε ανενεργή την προηγούμενη εβδομάδα. Τα κλεισίματα κινήθηκαν στα 12-12,5 $/τόνο, αλλά απουσίασε ο όγκος των φορτίων, που θα τόνωνε την αγορά. Ευτυχώς μειώθηκαν τα πλοία που διερχόντουσαν από τη Σιγκαπούρη προς τον Ατλαντικό.
Σχετικά με τα KAMSARMAXes στον Ατλαντικό, στην περιοχή της ECSA, η αγορά ήταν ανεβασμένη, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Τα κενά πλοία από τον Ινδικό ωκεανό ήταν λιγότερα, ωστόσο υπάρχει ο κίνδυνος τα «ανοιχτά» πλοία από το Γιβραλτάρ να κινηθούν προς την περιοχή, δεδομένης της έλλειψης φορτίων προς την Άπω Ανατολή. Επίσης, πολλοί πλοιοκτήτες στη Ν.Α. Ασία επιλέγουν να κλείσουν σε DOP bss για φορτία από την περιοχή της ECSA. Δεδομένου ότι ο Μάρτιος φέρνει περισσότερα φορτία σιτηρών, περιμένουμε περαιτέρω βελτίωση στην αγορά. Οι ναύλοι κινήθηκαν, για υπερατλαντικά ταξίδια, στα επίπεδα των $ 11,5Κ/ημέρα και προς την Άπω Ανατολή στα $ 13,25Κ /ημέρα +325 ΒΒ.
Η αγορά του Β. Ατλαντικού έδειξε σημάδια ανάκαμψης την προηγούμενη εβδομάδα. Μπορεί η αναλογία πλοίων φορτίων να είναι υπέρ των ναυλωτών αλλά φαίνεται πως το κλίμα έχει αλλάξει και υπάρχει περισσότερη αισιοδοξία στην πλευρά των πλοιοκτητών. Δεν περιμένουμε όμως σύντομα η αγορά να επιστρέψει σε 5ψήφια νούμερα. Παράλληλα οι τιμές των καυσίμων δημιουργούν προβληματισμό στη ναυλαγορά. Οι ναύλοι κινήθηκαν, για υπερατλαντικά ταξίδια, στα επίπεδα των $ 10,5Κ/ημέρα, ενώ οι ναύλοι προς την Ασία έφτασαν στα $ 10,5Κ /ημέρα APS bss.
Στην πλευρά του Ειρηνικού, η αγορά βελτιώθηκε, με περισσότερα φορτία άνθρακα και σιτηρών. Οι ναύλοι στο Β. Ειρηνικό κινήθηκαν σε υψηλότερα επίπεδα από το Νότο. Ένα KMX από τη Β. Κίνα έφτασαν στα $ 7,5Κ /ημέρα, ενώ νοτιότερα στα $ 6Κ/ημέρα για κυκλικά ταξίδια μεταξύ Ινδονησίας –Αυστραλίας. Γι’ αυτή την εβδομάδα περιμένουμε οι ναύλοι να διατηρηθούν στα ίδια επίπεδα ή και να ανέβουν, καθώς ήδη βλέπουμε περισσότερες απαιτήσεις. Όμως, οι περιορισμοί που τέθηκαν στην εισαγωγή άνθρακα από την Αυστραλία αποτελεί αρνητική εξέλιξη.
Για τα SUPRAMAXes -ULTRAMAXes, στον Ατλαντικό και ειδικότερα στον Αμερικάνικο κόλπο είδαμε να χειροτερεύει η ελπιδοφόρα εικόνα των προηγούμενων ημερών. Η περιορισμένη δραστηριότητα επιβαρύνθηκε από τα κενά πλοία που έφτασαν στην περιοχή αναζητώντας καλύτερους ναύλους. Οι ναύλοι για τα υπερατλαντικά ταξίδια προς την Ευρώπη, για ένα UMX, έφτασαν στα $ 11-11,5 Κ /ημέρα και προς την Ν.Α. Ασία, με σιτηρά, στα $ 17Κ /ημέρα. Επίσης, τα φορτία SCRAP από τη Β. Ευρώπη έδειξαν κάποια βελτίωση και οι ναύλοι προς την Ανατ. Ευρώπη έφτασαν $ 6,5-7Κ /ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, στην περιοχή του Ειρηνικού, είδαμε να βελτιώνονται τα πράγματα σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα. Όλες οι γραμμές του Ειρηνικού ήταν κερδοφόρες, ενώ για τις τελευταίες μέρες του Φεβρουαρίου υπάρχουν ακόμα απαιτήσεις να καλυφθούν. Επίσης, παρατηρείται αύξηση στα φορτία άνθρακα από την Ινδονησία προς την Κίνα, στα φορτία μεταλλευμάτων από τη Ν.Α. Ασία, καθώς επίσης και στα φορτία από το NOPAC. Παράλληλα, μειώνεται και η χωρητικότητα στο Β. Ειρηνικό με αποτέλεσμα να ενισχύονται τα επίπεδα των ναύλων της περιοχής. Οι ναύλοι για ένα SMX από την Άπω Ανατολή προς την Ευρώπη έφτασαν στα $ 4-4,5Κ /ημέρα, από Ινδονησία προς Κίνα, με άνθρακα στα $ 10,5Κ/ημέρα, με παράδοση στη Σιγκαπούρη. Από την Β. Κίνα προς τον Β. Ειρηνικό οι ναύλοι για τα SMXs έφτασαν στα $ 9,25Κ /ημέρα και $ 1Κ ψηλότερα για τα UMXs σε DOP bss.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter