Τετ04242024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Aγορά Εμπορευματοκιβωτίων: Ανάσα για τα μεγαλύτερα μεγέθη

containership 1 18868

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Η προηγούμενη εβδομάδα συνέχισε στο ίδιο μοτίβο με την προηγούμενη περίοδο. Με εξαίρεση τα μεγαλύτερη μεγέθη, η αγορά συνέχισε πτωτικά χωρίς ιδιαίτερη κινητικότητα.

Η διαθέσιμη χωρητικότητα τόσο στον Ειρηνικό, όσο και στον Ατλαντικό παραμένει σε υψηλά επίπεδα σε όλα σχεδόν τα μεγέθη με αποτέλεσμα να ασκούνται πιέσεις στους ναύλους.

Αξιοσημείωτη είναι η αύξηση στους ναύλους που καταγράφηκε την Παρασκευή στα πλοία χωρητικότητας 8.500 TEUs (κατά 1.250 $) φτάνοντας στα $ 14Κ/ημέρα, ενώ στις υπόλοιπες κατηγορίες είδαμε από μηδενικές έως μικρές μεταβολές.

Ας δούμε, όμως αναλυτικά πως κινείται η αγορά ανά μέγεθος πλοίου:

Όσον αφορά τα POST-PANAMAXes, η διαθέσιμη χωρητικότητα για το υπόλοιπο του 2018 μειώνεται σημαντικά, ενώ υπάρχουν ακόμα ακάλυπτες απαιτήσεις.

Η αγορά φαίνεται ότι βελτιώνεται και τα τελευταία κλεισίματα ήταν σε υψηλότερα επίπεδα.

Στα PANAMAXes είδαμε στην Ασία να μειώνονται οριακά οι ναύλοι, χωρίς όμως να πέφτουν κάτω από τα $ 10Κ /ημέρα.

Επίσης, υπάρχουν ακόμα κάποια διαθέσιμα πλοία, ιδίως τα μεγαλύτερα της συγκεκριμένης κατηγορίας.

Την προηγούμενη εβδομάδα παρατηρήσαμε σταθερότητα στα «3,5άρια». Η ζήτηση δεν μεταβλήθηκε και οι ναύλοι σ’ αυτόν τον τομέα διατηρήθηκαν γύρω στα $ 10Κ /ημέρα .

Για τα ελαφρώς μικρότερα πλοία, χωρητικότητας 2.800 TEUs, είδαμε να αυξάνεται η προσφορά των άμεσων διαθέσιμων πλοίων στην Ασία, με αποτέλεσμα να δημιουργείται ανησυχία για την πορεία της αγοράς. Παρόλα αυτά, οι ναύλοι κρατήθηκαν στα $ 10Κ /ημέρα.

Στα θετικά σημεία της προηγούμενης εβδομάδας ήταν αποσυμφώρηση των λιμανιών της Ν.Α. Ασίας, καθώς επίσης και κάποιες νέες απαιτήσεις.

Για τα πλοία χωρητικότητας 2.500 TEUs, είδαμε στην Ασία μείωση στους ναύλους κατά $ 1Κ /ημέρα, φτάνοντας στους $ 9,5Κ /ημέρα.

Ωστόσο, η διαθέσιμη χωρητικότητα μειώθηκε και περιμένουμε να σταθεροποιηθεί αυτό το μέγεθος.

Όσον αφορά τα πλοία των 1700 TEUs, δεν παρατηρούμε ιδιαίτερες μεταβολές σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο αν και παρατηρήθηκε κάποια δραστηριότητα στην Ασία. Συνεχίζει να υπάρχει υπερπροσφορά πλοίων, η οποία όμως σταδιακά μειώνεται.

Από την άλλη πλευρά, στον Ατλαντικό, η αγορά ήταν πιο ισορροπημένη σε σχέση με την Ασία.
Και τα FEEDERs, των 1100-700 TEUs, ακολουθούν την τάση των μεγαλύτερων πλοίων, με χαμηλή δραστηριότητα. Τα κλεισίματα που πραγματοποιούνται αφορούν σύντομες περιόδους.

Οι ναύλοι υποχώρησαν ελαφρώς από τα $ 6,5Κ /ημέρα, ωστόσο περιμένουμε να επανέλθουν τις επόμενες μέρες. Τέλος δεν παρατηρήθηκε κάποια δραστηριότητα στα «700άρια», οι ναύλοι των οποίων βρίσκονται πλέον στα $ 4,5-5Κ /ημέρα, αναλόγως την περιοχή.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter