Πεμ03282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Αγορά Ξηρού Φορτίου: Ηρεμία λόγω εορτών στην Ασία

dry bulk shipping rates to slump233 849 565 84 c1

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Ενώ οι μεταφορές από τη Βραζιλία καταγράφουν ρεκόρ, οι κινέζικες μεταφορές σόγιας παρουσιάζουν οριακή πτώση.

Λόγω των εμπορικών εντάσεων μεταξύ Κίνας –ΗΠΑ οι ετήσιες εισαγωγές ενδέχεται να υποχωρήσουν περαιτέρω για το υπόλοιπο του 2018.

Πρόσφατα στοιχεία δείχνουν ότι η Βραζιλία μετέφερε 6,9 εκατ. τόνους σπόρων σόγιας στην Κίνα τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο προστέθηκαν άλλα 4,5-5 εκατ. τόνους προς την Κίνα, Πρέπει να σημειωθεί πως το 2017 η Βραζιλία μετέφερε σχεδόν το σύνολο των εξαγωγών της για το 4ο τρίμηνο (6 από τα 7 εκατ. τόνους) στην Κίνα.

Καθώς τα αποθέματά της είναι εξαντλημένα, η Κίνα αναζητά που θα βρει πρόσθετο προϊόν για να καλύψει το αναμενόμενο έλλειμμα του 4ου τρίμηνου.

Οι τιμές FOB της Βραζιλίας είναι κατά 30% ακριβότερες από τις ΗΠΑ, ωστόσο οι Κινέζοι αγοραστές παραβλέπουν σε μεγάλο βαθμό το αμερικανικό προϊόν για να αποφύγουν να πληρώνουν δασμούς εισαγωγής και επικεντρώνονται σε τυχόν πρόσθετα αποθέματα διαθέσιμα από την Αργεντινή, αν και η τελευταία έχει λίγα αποθέματα λόγω μιας ξηρασίας που μείωσε τις ποσότητες συγκομιδής.

Έτσι λοιπόν η Αργεντινή προτιμά την πώληση επεξεργασμένης σόγιας και όχι σπόρων. Όσο όμως παραμένει ο φόρος εξαγωγής 28,5, δεν υπάρχουν κίνητρα για τους αγρότες να πουλήσουν τα εναπομείναντα αποθέματα, εκτός εάν σημειωθεί σημαντική αύξηση στις τρέχουσες τιμές FOB.

Ας δούμε πως κινείται η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου:

CAPES
Ατλαντικός

Τα υπερατλαντικά ταξίδια (TΑ) έκλεισαν την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 19K /ημέρα και τα ταξίδια προς Άπω Ανατολή (FH) στα $ 39K /ημέρα ($ +6,2Κ και $ +2Κ /ημέρα, αντίστοιχα, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα), με αυξημένη δραστηριότητα στα υπερατλαντικά και προς την Άπω Ανατολή ταξίδια, ενώ η χωρητικότητα του Β. Ατλαντικού έδειξε να σταθεροποιείται.

Η αγορά TA /FH αναμένεται να διατηρηθεί στα ίδια επίπεδα αλλά θα επηρεαστεί και από τις άλλες αγορές και ιδίως της Βραζιλίας.

Βραζιλία / Νότια Αφρική (SAFR)

Το Ισοδύναμο χρονοναύλωσης στην περιοχή της Βραζιλίας (TCE) έκλεισε την περασμένη εβδομάδα στα $ 19,5K /ημέρα, αυξημένο κατά $ 0,8Κ /ημέρα, με την VALE να κλείνει κάποια πλοία σε αυτά τα επίπεδα. Στο τέλος της εβδομάδας υπήρξαν κλεισίματα που ξεπέρασαν τις $ 21Κ/ημέρα για το 1ο μισό του Νοεμβρίου.

Παραμένει μεγάλος ο αριθμός κενών πλοίων μέχρι τις 25 Οκτωβρίου, γεγονός που πιέζει τους ναύλους στη διαδρομή C3, (Βραζιλία –Κίνα), αλλά ενδέχεται να δούμε έλλειψη χωρητικότητας στις Αρχές Νοεμβρίου. Παρά τις αρνητικές προοπτικές για τις άμεσες ημερομηνίες του Οκτωβρίου, συνεχίζουμε να περιμένουμε κάποια αύξηση στις αρχές Νοεμβρίου, όπου προς το παρόν παρατηρείται έλλειψη πλοίων.

Ειρηνικός
Το TCE για τα κυκλικά ταξίδια στην περιοχή του Ειρηνικού έκλεισε στα $ 16,5K /ημέρα, την περασμένη εβδομάδα (μειωμένο κατά $ 2Κ /ημέρα, σε σχέση με την προηγούμενη), με αυξημένη δραστηριότητα από τους ανθρακωρύχους και τους OPERATORS.

Έχουν αρχίσει να εμφανίζονται περισσότερα φορτία άνθρακα από την Αν. Αυστραλία που θα μπορούσαν να αυξήσουν τους ναύλους και η χωρητικότητα στον Ειρηνικό δείχνει να ισορροπεί βραχυπρόθεσμα. Θα πρέπει να σημειωθεί πως ένας τυφώνας στη θαλάσσια περιοχή της Κίνας θα μπορούσε να επηρεάσει την αγορά αυτή την εβδομάδα.

KAMSARMAX
Νότιος Ατλαντικός

Στη διαδρομή ECSA -Άπω Ανατολή είδαμε την προηγούμενη εβδομάδα να ανεβαίνουν οι ναύλοι και οι ναυλωτές αναζήτησαν βαπόρια σε DOP βάση. Τα KMX έκλειναν για τις ημερομηνίες Οκτωβρίου στα $ 18-18,5Κ +800Κ ΒΒ, με παράδοση στην Κίνα.

Τα κενά πλοία παραμένουν ισορροπημένα και όσο έχει δυναμική η αγορά της Ν.Α. Ασίας παραμένουν σταθεροί και οι δείκτες. Ωστόσο, για τις φορτώσεις του Νοεμβρίου εκτιμούμε ότι οι πλοιοκτήτες με πλοία στη Ν.Α. Ασία θα μπορούσαν να πετύχουν ναύλους στα $ 15-16Κ ημερησίως για ένα ταξίδι 90 ημερών.

Βόρειος Ατλαντικός

Η αγορά του Β. Ατλαντικού ξεκίνησε θετικά, με πολλές απαιτήσεις, προκαλώντας αύξηση στους ναύλους. Η αύξηση αυτή όμως δεν διατηρήθηκε και οι συμφωνίες στα μέσα της προηγούμενης εβδομάδας έκλεισαν στα $ 15Κ /ημέρα για υπερατλαντικά ταξίδια προς το skaw / gib, και προς την Άπω Ανατολή στα $ 22,5Κ /ημέρα.

Ωστόσο, η υπόλοιπη εβδομάδα ήταν λιγότερο ενεργή και οι περισσότερες απαιτήσεις καλύφθηκαν. Οι ναύλοι στο τέλος της εβδομάδας έφτασαν στα $ 15Κ /ημέρα για σύντομα υπερατλαντικά ταξίδια προς το skaw / passero, ενώ για κυκλικά ταξίδια στη Βαλτική στα $ 15Κ/ημέρα και προς την Άπω Ανατολή στα $ 20Κ /ημέρα.

Αναμένουμε ότι οι ναύλοι για τα άμεσα διαθέσιμα πλοία θα μειωθούν περαιτέρω αυτή την εβδομάδα, εκτός αν εμφανιστούν πολλά άμεσα φορτία. Η χωρητικότητα στον βόρειο Ατλαντικό παραμένει σχετικά μικρή και σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι είμαστε ακόμα 15-20% χαμηλότερα.
Νότιος Ειρηνικός

Η αγορά του Ν. Ειρηνικού ήταν πολύ δραστήρια την προηγούμενη εβδομάδα, κυρίως λόγω του Ινδονησιακού και Αυστραλιανού άνθρακα και οι ναύλοι αυξήθηκαν κατά τη διάρκεια της εβδομάδας. Είδαμε τα KMX να φτάνουν τα $ 15-16Κ /ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία και παράδοση στη Ν. Κίνα –Βιετνάμ.

Λίγοι πλοιοκτήτες αποφάσισαν να κινηθούν κενοί προς την περιοχή της ECSA, αφού υπάρχει μεγάλος όγκος φορτίων και οι ναύλοι είναι σε ικανοποιητικά επίπεδα.

Βόρειος Ειρηνικός (NOPAC)

Η αγορά του Β. Ειρηνικού ήταν επίσης σταθερότερη κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας, καθώς εισήλθαν στην αγορά περισσότερα φορτία από την Αυστραλία και το Β. Ειρηνικό.

Η χωρητικότητα αυξήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα και σε συνδυασμό με τις διακοπές της Κίνας, αυτή την εβδομάδα, ενδέχεται να επηρεαστούν ο όγκος των φορτίων και οι ναύλοι. Οι ναύλοι για το Nopac και την Αυστραλία ανέρχονται σε $ 14Κ /ημέρα με παράδοση στη Β. Κίνα.

ULTRAMAX /SUPRAMAX

Ανατ. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA)

Η αγορά της ECSA φαίνεται ότι έφτασε στην κορυφή της την προηγούμενη εβδομάδα και πλέον οι ναύλοι υποχωρούν σταδιακά. Αυτό οφείλεται κυρίως στην αύξηση των κενών πλοίων από τη Ν. Αφρική-Ινδία, ασκώντας μεγαλύτερη πίεση στους πλοιοκτήτες.

Οι φορτώσεις για το 1ο 10ήμερο του Οκτωβρίου έκλειναν στα $ 19Κ/ημέρα για κυκλικά υπερατλαντικά ταξίδια, αλλά δεν περιμένουμε να διατηρηθούν σ’ αυτά τα επίπεδα οι ναύλοι. Κάποιοι πλοιοκτήτες προσπαθούσαν να βρουν δουλειές σε αυτά τα επίπεδα, ακόμη και μειωμένα, αλλά οι ναυλωτές δεν ήταν πρόθυμοι να συμφωνήσουν και προτίμησαν να περιμένουν.

Στα ταξίδια προς την Άπω Ανατολή για τις ημερομηνίες 1-10 Οκτωβρίου, τα UMX έκλειναν στα $ 15,75Κ /ημέρα + 575BB και τα SMX λίγο πάνω από τα $ 14Κ/ημέρα + 400BB.

Λόγω της έλλειψης PMX αυτές οι διαδρομές μπορεί να κρατήσουν ψηλότερα από τα Υπερατλαντικά ταξίδια.

Αμερικάνικος Κόλπος (USG) /Βόρεια Ακτή Νοτίου Αμερικής (NCSA)

Η προηγούμενη εβδομάδα ήταν πολύ ήσυχη και κυρίως για τα Υπερατλαντικά ταξίδια. Όμως το κλίμα είναι θετικό για τις μεταγενέστερες ημερομηνίες και η χωρητικότητα παραμένει σφιχτή.

Έτσι λοιπόν, μία μικρή αύξηση του φορτίου θα επιφέρει αύξηση στους ναύλους. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως ένα SMX για ένα ταξίδι με petcoke προς τη Μεσόγειο μπορούσε να πετύχει ναύλους στα $ 19-20Κ /ημέρα.

Οι διαδρομές προς την Άπω Ανατολή ήταν πιο ενεργές κι ένα SMX μπορούσε να κλείσει στα $ 24Κ /ημέρα με φορτίο σιτηρών.

Μεσόγειος

Δεν υπάρχει μεταβολή στην αγορά της Μαύρης Θάλασσας, η οποία συνεχίζει να λειτουργεί σε πολύ καλά επίπεδα.

Τα Υπερατλαντικά ταξίδια ήταν ελαφρώς χαμηλότερα ενώ προς την Άπω Ανατολή λίγο ψηλότερα. Φαίνεται ότι οι πλοιοκτήτες προτιμούν να παραμείνουν στον Ατλαντικό για το υπόλοιπο τρίμηνο με αποτέλεσμα τα UMX να κλείνουν έως και $ 25Κ /ημέρα για ταξίδια προς την Άπω Ανατολή και τα SMX μέχρι $ 23Κ /ημέρα.

Ευρώπη

Βελτιώθηκε η αγορά της Ευρώπης την προηγούμενη εβδομάδα με περισσότερα φορτία να εμφανίζονται. Ένα SMX καθορίστηκε στα $ 14Κ /ημέρα, με SCRAP φορτίο για ταξίδι προς τη Μεσόγειο. Τις επόμενες μέρες περιμένουμε οι ναύλοι να διατηρηθούν, αν και βλέπουμε να αυξάνονται τα διαθέσιμα πλοία, λόγω των μεγάλων εισαγωγών σιτηρών.

Περσικός Κόλπος (PG) /Ινδία

Η αγορά του Περσικού Κόλπου –Ινδίας διατηρήθηκε σταθερή στην αρχή της εβδομάδας για τις άμεσες / άμεσες ημερομηνίες, αλλά με λιγότερα φορτία.

Ωστόσο, η αγορά ατόνισε λίγο μέχρι το τέλος της εβδομάδας και οι ναύλοι για ταξίδι από τον Περσικό κόλπο προς ECI για ένα UMX μειώθηκαν στα $ 14,5Κ/ ημέρα. Η χωρητικότητα παρέμεινε ισορροπημένη και λόγω της απορρόφησης των πλοίων από τη Ν. Αφρική και τη

Μαύρη Θάλασσα δεν περιμένουμε μεταβολές.

Νότια Αφρική (SAFR)

Την προηγούμενη εβδομάδα παρατηρήσαμε ότι η Νότια Αφρική ήταν ισχυρή, για τις άμεσες ημερομηνίες με τα UMX να καθορίζονται στα $ 13,5Κ / ημέρα + 350Κ BB.
Νοτιοανατολική Ασία (SEASIA)

Η δραστηριότητα του άνθρακα της Ινδονησίας συνέχισε να είναι ενεργή και προσέφερε εναλλακτικές λύσεις για όλες τις κατευθύνσεις, ωστόσο οι διακοπές αυτής εβδομάδας ενδέχεται να έχουν αντίκτυπο στους ναύλους.
Βόρειος Ειρηνικός (NOPAC)

Προς το τέλος της προηγούμενης εβδομάδας και με τις κινεζικές αργίες αυτή την εβδομάδα, η Άπω Ανατολή γίνεται όλο και πιο άτονη. Από τη μία πλευρά βλέπουμε λιγότερα φορτία στην αγορά και από την άλλη η χωρητικότητα αυξάνεται συνεχώς. Παραταύτα, επικρατεί αισιοδοξία για την πορεία της αγοράς.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter