Θετικά κινείται η αγορά Ξηρού φορτίου, παρά τις συνεχείς μεταβολές

dry bulk 554n

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Οι αυξομειώσεις στους ναύλους για τα φορτία σιδηρομεταλλεύματος στις διαδρομές C3 (Tubarao / Qingdao) και C5 (Δυτική Αυστραλία / Qingdao) έχουν γίνει πιο έντονες τις τελευταίες εβδομάδες.

Αν και οι δείκτες των κύριων εμπορικών γραμμών των CAPES αγγίζουν τα μέγιστα 4 ετών με τη C3 να φτάνει στις 25 Ιουλίου στις $ 22.982 (σημείο που παρατηρήθηκε τελευταία φορά τον Νοέμβριο του 2014), ενώ το C5 ήταν μόλις $ 9.936 στις 24 Ιουλίου (σημείο που καταγράφηκε τον Απρίλιο του 2014).

Οι συναλλαγές εντός της ημέρας έχουν αυξηθεί σημαντικά. Είμαστε σε υψηλά επίπεδα εμπορευματικών μεταφορών, αλλά αυτές οι ταλαντεύσεις όταν συνδυαστούν με τις σχετικά μικρές εβδομαδιαίες κινήσεις, αντικατοπτρίζουν την αβεβαιότητα που επικρατεί για την μελλοντική πορεία της αγοράς.

Πολλά θα εξαρτηθούν από τη συνέχιση των ισχυρών εξαγωγών σιδηρομεταλλεύματος της Βραζιλίας, ώστε να διατηρηθούν τα σημερινά επίπεδα της αγοράς για το υπόλοιπο τρίτο τρίμηνο

. Αυτές οι καθημερινές κινήσεις χρησιμεύουν επίσης ως υπενθύμιση ότι, στην αγορά των CAPES, ο χρόνος είναι ο σημαντικότερος παράγοντας.

Ας δούμε πως κινείται η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου:

CAPES

Ατλαντικός

Τα υπερατλαντικά ταξίδια (TΑ) έκλεισαν την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 25K /ημέρα και τα ταξίδια προς Άπω Ανατολή (FH) στα $ 42K /ημέρα (-4Κ και αμετάβλητα, αντίστοιχα, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα), με μειωμένα φορτία στα υπερατλαντικά ταξίδια. Η χωρητικότητα του Β. Ατλαντικού διατηρήθηκε σφιχτή.

Η αγορά TA /FH αναμένεται είτε να επηρεαστεί από τις άλλες αγορές, είτε να παραμείνει σταθερή αυτή την εβδομάδα, λόγω της περιορισμένης χωρητικότητας και των περισσότερων φορτίων, στα υπερατλαντικά ταξίδια και προς Άπω Ανατολή, που αναμένεται να εμφανισθούν.

Βραζιλία / Νότια Αφρική (SAFR)

Το Ισοδύναμο χρονοναύλωσης στην περιοχή της Βραζιλίας (TCE) έκλεισε την περασμένη εβδομάδα στα $ 23K /ημέρα, αυξημένο κατά $ 1Κ /ημέρα, με αυξημένο όγκο φορτίων. Παρατηρείται έλλειψη κενών πλοίων για τον Αύγουστο, γεγονός που θα βοηθήσει στη διατήρηση των ναύλων. Ήδη η αύξηση των δεικτών έχει οδηγήσει σε μείωση της χωρητικότητας μέχρι τις 20 Αυγούστου.

Ειρηνικός

Το TCE για τα κυκλικά ταξίδια στην περιοχή του Ειρηνικού έκλεισε στα $ 22,5K /ημέρα, την περασμένη εβδομάδα (αυξημένο κατά $ 1Κ /ημέρα, σε σχέση με την προηγούμενη), με αυξημένη δραστηριότητα από τους ανθρακορύχους και τους OPERATORS.

Υπάρχει ακόμα μεγάλη προσφερόμενη χωρητικότητα που πρέπει να καλυφθεί, και απαιτείται ένας ικανοποιητικός όγκος φορτίων σιδηρομεταλλεύματος και φορτίων άνθρακα από την Αυστραλία. Η χωρητικότητα στον Ειρηνικό φαίνεται ισορροπημένη και οι ανθρακωρύχοι φαίνεται να έχουν καλύψει τις πρώτες θέσεις.

KAMSARMAX

Νότιος Ατλαντικός

Στη διαδρομή ECSA -Άπω Ανατολή είδαμε να σταθεροποιούνται οι ναύλοι, κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας, και τα κλεισίματα έφτασαν στα $16Κ /ημέρα +600K, για τα KAMSARMAXes και λίγο πάνω από τα $ 15Κ /ημέρα +500Κ, για τα PANAMAXes.

Ωστόσο, υπήρξαν κλεισίματα για υπερατλαντικά ταξίδια που έφτασαν στα $ 19-20K /ημέρα (aps ECSA).

Θα πρέπει να σημειωθεί πως στο τέλος της εβδομάδας, κάποιοι ναυλωτές έκλεισαν πλοία με παράδοση στην Ινδία. Επίσης, η Μαύρη Θάλασσα υποστήριξε την αγορά της Ινδίας, καθώς οι ναυλωτές επέλεξαν πλοία από την Ινδία για να κάνουν δρομολόγια στο BSEA-PMO / Ιαπωνία, ώστε να μειωθούν τα πιθανά κενά πλοία.

Βόρειος Ατλαντικός

Η αγορά του Β. Ατλαντικού παρέμεινε ισχυρή, κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας, αλλά φαίνεται ότι δεν μπορεί να υπάρξει περιθώριο περαιτέρω βελτίωσης. Το κλίμα ίσως αλλάξει τώρα, καθώς τα CAPES έχασαν κάποιο έδαφος τις τελευταίες ημέρες.

Η χωρητικότητα παραμένει σφιχτή, αλλά η έλλειψη φορτίων προς Άπω Ανατολή και USG θέτει όρια. Τα KAMSARMAXes έκλειναν για κυκλικά ταξίδια στη Βαλτική στα $ 19Κ /ημέρα, για υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 17,5Κ /ημέρα και προς την Άπω Ανατολή στα $ 22,5Κ/ ημέρα.

Νότιος Ειρηνικός

Η αγορά του Ν. Ειρηνικού εξασθένισε την προηγούμενη εβδομάδα. Οι δείκτες υποχώρησαν, παρόλο που η δραστηριότητα ήταν ικανοποιητική, καθώς τα διαθέσιμα πλοία της Ν.Α. Ασίας ανταγωνίζονταν τα πλοία του βορρά για τα υπάρχοντα φορτία. Τα KAMSARMAXes που άνοιγαν στη Ν. Κίνα έκλειναν στα $ 11Κ/ ημέρα.

Βόρειος Ειρηνικός (NOPAC)

Τα φορτία του Β. Ειρηνικού ήταν περιορισμένα και οι πλοιοκτήτες χρειάστηκε να μειώσουν τις απαιτήσεις τους, ώστε να βρουν απασχόληση για τα πλοία τους. Προς το παρόν, τα φορτία είναι σπάνια και οι ναυλωτές προσπαθούν να χρονοναυλώσουν με χαμηλούς ναύλους.

ULTRAMAX /SUPRAMAX

Ανατ. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA)

Δεν υπήρξαν μεταβολές στην αγορά της ECSA, την προηγούμενη εβδομάδα. Τα SUPRAMAXes, έκλειναν για υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 15Κ /ημέρα και προς Άπω Ανατολή στα $ 13,75Κ /ημέρα +375Κ. Αντίστοιχα, τα ULTRAMAXes έκλειναν για υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 16Κ /ημέρα και προς Άπω Ανατολή στα $ 14,5Κ /ημέρα +400Κ.

Ωστόσο, το βύθισμα στον ποταμό Parana της Αργεντινής έχει μειωθεί σημαντικά, προκαλώντας σοβαρό πρόβλημα τόσο στους OPERATORS όσο και στους Εμπόρους.

Οι OPERATORS χάνουν περίπου $ 75-100Κ, καθώς το μεταφερόμενο φορτίο των πλοίων έχει μειωθεί κατά 2.000-3.000 τόνους, λόγω του μειωμένου βυθίσματος. Οι πλοιοκτήτες δυσκολεύονται να μειώσουν τις απαιτήσεις τους αν και οι ναύλοι είναι ήδη υψηλότεροι.

Αμερικάνικος Κόλπος (USG) /Βόρεια Ακτή Νοτίου Αμερικής (NCSA)

Η Αν. Ακτή Ν. Αμερικής και ο Αμερικάνικος Κόλπος ήταν ήρεμοι την προηγούμενη εβδομάδα. Δεν αναφέρθηκαν πολλά κλεισίματα, ενώ περιμένουμε να υποχωρήσει η αγορά για το πρώτο 10ήμερο του Αυγούστου, καθώς η προσφερόμενη χωρητικότητα είναι μεγαλύτερη σε σχέση με τη ζήτηση. Ωστόσο, υπάρχει αισιοδοξία ότι το κλίμα θα βελτιωθεί το 2ο μισό του Αυγούστου.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι ένα SUPRAMAX για ένα ταξίδι από τον Αμερικάνικο Κόλπο προς το Ισραήλ, με σιτηρά, έκλεινε στα $ 16Κ /ημέρα, ενώ με PETCOKE στα $ 17Κ /ημέρα. Επίσης, προς Άπω Ανατολή τα SUPRAMAXes έκλειναν λίγο πιο κάτω από τα $ 21Κ/ημέρα.

Μεσόγειος

Η αγορά ήταν λίγο πιο ήσυχη στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας, χωρίς ωστόσο να επηρεαστούν οι δείκτες.

Υπήρξε μια δουλειά που έκλεισε ένα ULTRAMAX στα $ 22,5Κ/ημέρα (bss Canakalle). Η χωρητικότητα είναι σχετικά στενή, ωστόσο δεν υπάρχουν πολλές απαιτήσεις στην αγορά όπως ήταν τις προηγούμενες εβδομάδες.

Περιμένουμε να δούμε αν οι ναυλωτές προσπάθησαν να ηρεμήσουν την αγορά, κρατώντας τα φορτία ή υπάρχει πραγματικά μια επιβράδυνση. Επίσης, οι πλοιοκτήτες προτιμούν να παραμείνουν στην περιοχή του Ατλαντικού από το να κινηθούν προς την Άπω Ανατολή.

Ευρώπη

Οι ναύλοι κινήθηκαν υψηλότερα την προηγούμενη εβδομάδα, με περισσότερα φορτία SCRAP. Τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο /Τουρκία, με SCRAP φορτία, έκλειναν στα $ 13-14K /ημέρα και προς την Άπω Ανατολή στα $ 20Κ /ημέρα (για ULTRAMAX). Η χωρητικότητα φαίνεται ισορροπημένη και όσο η περιοχή της Μεσογείου υποστηρίζει, περιμένουμε να δούμε ότι τα ποσοστά θα βελτιωθούν περαιτέρω.

Νότια Αφρική (SAFR)

Την προηγούμενη εβδομάδα, η αγορά ήταν σταθερή και δε φαίνεται να αλλάζει αυτή η εικόνα ούτε αυτή την εβδομάδα. Τα SUPRAMAXes έκλειναν λίγο πάνω από τα $ 12Κ /ημέρα +200Κ, για ταξίδια προς WCI-PG, ενώ προς τα ανατολικά οι ναύλοι ήταν πιο υψηλοί.

Περσικός Κόλπος (PG) /Ινδία

Η αγορά του Περσικού Κόλπου –Ινδίας υποστηρίχθηκε, την προηγούμενη εβδομάδα, αλλά όχι τόσο ώστε να μεταβληθεί η εικόνα των προηγούμενων ημερών. Οι ναύλοι από PG προς ECI έφτασαν στα $ 13Κ/ημέρα (bss aps) και προς WCI στα $ 10Κ/ημέρα (bss dop). Ένα ταξίδι με αλάτι στην Κίνα πλήρωνε $ 12Κ/ημέρα. Ωστόσο, η περιοχή της ECI (Αν. Ακτή της Ινδίας) έχει μια εντελώς διαφορετική εικόνα με τα επίπεδα να είναι στα $ 9Κ /ημέρα για τα ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στα $ 10Κ /ημέρα για ταξίδια από WCI προς ECI.

Νοτιοανατολική Ασία (SEASIA)

Η αγορά ανατολικά της Σιγκαπούρης ήταν μάλλον απογοητευτική. Τα φορτία άνθρακα διατήρησαν την αγορά της Ν.Α. Ασίας αρκετά πιο δραστήρια σε σχέση με τη Β. Ασία, όπου η ζήτηση μειώθηκε. Γενικά παρατηρήθηκε περιορισμένη ζήτηση και σημαντικό κενό στην προσφορά. Το ταξίδι από την Ινδονησία προς WCI/ECI, έφτασε στα $ 10,5-11Κ/ημέρα, με επαναπαράδοση στη Σιγκαπούρη. Την ίδια εικόνα περιμένουμε και αυτή την εβδομάδα.

Βόρεια Κίνα (NOPAC)

Η εμπορική δραστηριότητα παρέμεινε σχετικά ήρεμη στο NOPAC. Η εμπορική δραστηριότητα παρέμεινε σχετικά μικρή. Οι ναύλοι για ταξίδια με χάλυβα προς τη Ν.Α. Ασία κινήθηκαν στα $ 8-9Κ/ημέρα, και για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC στα $ 9-10Κ /ημέρα, προς την Ευρώπη/Μεσόγειο στα $ 5-6Κ /ημέρα και προς τον Αμερικάνικο Κόλπο στα $ 3-4Κ/ημέρα.

новинки кинематографа
Машинная вышивка, программа для вышивания, Разработка макета в вышивальной программе, Авторский дизайн