Πεμ04182024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Containers: Ισορροπία στα περισσότερα τμήματα της αγοράς

Container 00

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst Η παγκόσμια ναυτιλία είχε στραμμένη την προσοχή της στη διεθνή έκθεση των Ποσειδωνίων, που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα. Η αίσθηση των φετινών Ποσειδωνίων ήταν πως η ποντοπόρος ναυτιλία βρίσκει το δρόμο της σιγά -σιγά, δεδομένων των νέων περιβαλλοντικών περιορισμών, και οι μεγάλοι παίχτες του κλάδου ήδη ετοιμάζονται για το επόμενο βήμα .

Όσον αφορά τα εμπορευματοκιβώτια, η δραστηριότητα της αγοράς ήταν έντονη ιδίως στο τμήμα των 2.700 TEUs, όπου δεν υπήρχε η ίδια δυναμική τις προηγούμενες εβδομάδες, ωστόσο σε κάποια τμήματα δεν παρατηρήθηκε η ίδια κινητικότητα, π.χ. σε αυτό των 2.500 TEUs, παρόλα αυτά η αγορά διατήρησε τα επίπεδά της, με την προσφερόμενη χωρητικότητα να παραμένει δεδομένη και ισορροπημένη. Γενικότερα δεν περιμένουμε σημαντικές αλλαγές στο επόμενο διάστημα.

Ας δούμε όμως πως κινείται η αγορά ανά μέγεθος πλοίου:

Όσον αφορά τα POST-PANAMAXes, και η προηγούμενη εβδομάδα ήταν ήσυχη, καθώς μόλις 1 πλοίο κλείστηκε την προηγούμενη εβδομάδα από την ZIM για $ 19Κ /ημέρα. Υπάρχουν μερικά πλοία χωρητικότητας από 6000 έως 10000 TEUs που αποδεσμεύονται τις επόμενες εβδομάδες και περιμένουμε να δούμε σε τι επίπεδα θα κινηθούν οι ναύλοι.

Τα PANAMAXes συνέχισαν την θετική πορεία τους την προηγούμενη εβδομάδα. Είδαμε κάποιες συμφωνίες, που αφορούσαν BABY PANAMAXes, στα επίπεδα των $14Κ /ημέρα. Ο HARPEX έχει ανέβει κατά 60% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο κι ελπίζουμε ότι η ανοδική τάση θα διατηρηθεί και το καλοκαίρι.

Στα «3,5άρια», είχαμε περιορισμένη κίνηση, καθώς ένα πλοίο κατάφερε και ξεπέρασε τις $ 13Κ μετά από 2 εβδομάδες και έκλεισε στα $ 13,1Κ /ημέρα. Δεδομένου ότι η διαθεσιμότητα της χωρητικότητας για τα πλοία των 2.800 TEUs, είναι πολύ περιορισμένη, πιστεύουμε ότι ο Ιούνιος θα είναι υποσχόμενος και για τα μεγαλύτερα σκάφη.

Τα ελαφρώς μικρότερα πλοία χωρητικότητας 2.800 TEUs παρουσίασαν μεγαλύτερη δραστηριότητα, την προηγούμενη εβδομάδα, κι έφτασαν στα επίπεδα των $12,5Κ /ημέρα, που είναι κάπως βελτιωμένα σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Τις επόμενες μέρες δε βλέπουμε ανοιχτά πλοία, συνεπώς περιμένουμε αύξηση των ναύλων. Ομοίως, η έλλειψη διαθέσιμων πλοίων χωρητικότητας 2.500 TEUs συνέβαλε στην σταθεροποίηση του συγκεκριμένου τομέα.

Όσον αφορά τα πλοία χωρητικότητας 1700 TEUs, στην Ασία οι ναύλοι διατηρήθηκαν στα $ 11,5Κ /ημέρα. Από την άλλη πλευρά, στον Ατλαντικό υπήρξε μία ναύλωση στα $ 14Κ/ ημέρα. Με την αύξηση που παρατηρήσαμε πρόσφατα στις τιμές των καυσίμων, ενδιαφέρον παρουσιάζει αν το bonus που επιτυγχάνεται για μειωμένη κατανάλωση θα προσαρμοστεί αναλόγως.

Ολοκληρώνοντας, τα FEEDERS (των 1100-700 TEUs) στην Ασία παρουσίασαν σταθερότητα στους ναύλους, παραμένοντας στα $8Κ/ημέρα (για πλοίο 1100 TEUs).

Ο Ατλαντικός δεν παρουσίασε κάποια κίνηση αφού δεν αναφέρθηκαν κλεισίματα. Έτσι η αγορά παραμένει αρκετά ισορροπημένη από πλευράς αναλογίας προσφοράς και ζήτησης. Τέλος, τα «700άρια» στην Ασία εξακολουθούν να βρίσκονται στα ίδια επίπεδα, δηλαδή στα $ 5,5Κ /ημέρα, ενώ στη Μεσόγειο υπάρχουν κάποια πλοία που δεν έχουν βρει ακόμα δουλειά. Οι πλοιοκτήτες ελπίζουν πως με το τέλος του Ραμαζανιού η δραστηριότητα θα αυξηθεί και ότι η χωρητικότητα θα απορροφηθεί στη συνέχεια.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter