Παρ03292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Ξηρό Φορτίο : Θετικά τα Capes αλλά υποτονικές οι υπόλοιπες αγορές λόγω έλλειψης φορτίων

dry 00

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Μετά από 4 χρόνια σχετικής στασιμότητας, το θαλάσσιο εμπόριο ορυκτού μαγγανίου αυξήθηκε απότομα το 2017, κατά 4,4 εκατ. τόνους, φτάνοντας στους 29 εκατ. τόνους.

Σ’ αυτή την αύξηση συνετέλεσε η αυξημένη κινέζικη ζήτηση, η κατανάλωση και η προσωρινή παύση του ενός τετάρτου περίπου της εγχώριας παραγωγής μαγγανίου, λόγω των περιβαλλοντικών περιορισμών.

Επιπρόσθετα, για τους ίδιους λόγους οι εξαγωγές σημείωσαν αύξηση κατά 24%, και έφτασαν στους 21,3 εκατ. τόνους.

Η Νότια Αφρική είναι ο μεγαλύτερος μεταφορέας μαγγανίου και είδε τις εξαγωγές της στην Κίνα να φτάνουν στους 9,3 εκατ. τόνους (+ 30% σε ετήσια βάση).

Ακολουθούν η Αυστραλία με 4 εκατ. τόνους, η Γκαμπόν με 2 εκατ τόνους, η Γκάνα με 1,9 εκατ. τόνους και η Βραζιλία με 1,7 εκατ. τόνους.

Δεδομένου ότι οι εισαγωγές μεταλλεύματος μαγγανίου στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 3%, σε ετήσια βάση για το πρώτο τρίμηνο, δεν αναμένουμε την ίδια ανάπτυξη το 2018, καθώς η κινεζική εγχώρια παραγωγή επέστρεψε σε πλήρη παραγωγική ικανότητα.

Επίσης, ο διπλασιασμός των εισαγωγών από τη Μαλαισία το πρώτο τρίμηνο ενδέχεται να δείχνει εστίαση σε φθηνότερα εμπορεύματα ως εναλλακτική λύση.

Ας δούμε πως κινείται η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου:

CAPES

Ατλαντικός

Τα υπερατλαντικά ταξίδια (Transatlantic) έκλεισαν την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 22,75K /ημέρα και τα ταξίδια προς Άπω Ανατολή (FH) στα $ 35,7K /ημέρα (+ $ 3,25Κ και $ 2,7Κ, αντίστοιχα, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα). H προσφερόμενη χωρητικότητα στον Β. Ατλαντικό, ενώ παρατηρείται έντονο ενδιαφέρον, ιδίως για τα ταξίδια προς την Άπω Ανατολή.

Βραζιλία / Νότια Αφρική (SAFR)

Το Ισοδύναμο χρονοναύλωσης στην περιοχή της Βραζιλίας (TCE) έκλεισε την περασμένη εβδομάδα στα $ 18,6K /ημέρα, αυξημένο κατά $ 1,1Κ/ημέρα σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, με αυξημένο όγκο συναλλαγών.

Η προσφερόμενη χωρητικότητα για το αμέσως επόμενο διάστημα παραμένει σφιχτή, αλλά τα κενά πλοία συνεχίζουν να αυξάνονται.
Ειρηνικός

Το TCE για τα κυκλικά ταξίδια στην περιοχή του Ειρηνικού έκλεισε στα $ 20,8K /ημέρα, την περασμένη εβδομάδα, αυξημένο κατά $ 3,3K σε σχέση με την προηγούμενη, λόγω των αυξημένων φορτίων σιδηρομεταλλεύματος από την Δυτ. Αφρική προς την Κίνα.
Περιμένουμε και αυτή την εβδομάδα να δούμε την αγορά να παραμένει δυναμική.

KAMSARMAX

Νότιος Ατλαντικός

Η διαδρομή ECSA - Άπω Ανατολή εξακολουθεί να παρουσιάζει καλούς όγκους φορτίων, αν και οι δείκτες έχουν μειωθεί οριακά. Τα KAMSARMAXes έκλειναν την προηγούμενη εβδομάδα πάνω από $ 14Κ /ημέρα + $ 400Κ για ταξίδια στα τέλη Μαΐου. Επίσης, τα κενά πλοία παρουσίασαν οριακή αύξηση.

Βόρειος Ατλαντικός

Οι δείκτες στο Βόρειο Ατλαντικό συνεχίζουν να πέφτουν λόγω των πολύ λίγων ορυκτών φορτίων. Οι μεταφορές άνθρακα στην Ευρώπη παραμένουν λιγοστές και η εικόνα αυτή δεν αναμένεται να αλλάξει άμεσα.

Η προσφερόμενη χωρητικότητα αναμένεται να αυξηθεί ελαφρά. Οι ναύλοι για τα Υπερατλαντικά ταξίδια υποχώρησαν στα $ 8Κ/ ημέρα bss Gib.

Νότιος Ειρηνικός

Υπάρχουν περισσότερα φορτία άνθρακα από την Ινδονησία κυρίως προς την Ινδία και την Κίνα. Οι ναύλοι για τα κυκλικά δρομολόγια από την Ινδονησία έφτασαν στα $ 12Κ /ημέρα.

Ωστόσο, οι βροχοπτώσεις στην Ινδονησία αναμένεται να επιδεινωθούν, περιορίζοντας τα φορτία άνθρακα. Τα κυκλικά δρομολόγια της ECSA έκλειναν την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 11Κ /ημέρα (- $ 1Κ/ημέρα, σε σχέση με την προηούμενη εβδομάδα) με επαναπαράδοση στη Σιγκαπούρη.

Βόρειος Ειρηνικός (NOPAC)

Οι ναύλοι στο Βόρειο Ειρηνικό συνεχίζουν να αυξάνονται σταθερά, λόγω των φορτίων από τον Καναδά προς την Κίνα. Τα κυκλικά ταξίδια στο NOPAC πετύχαιναν ναύλα ύψους $ 12Κ/ημέρα.

Περιμένουμε και αυτή την εβδομάδα να κινηθεί θετικά η αγορά.

ULTRAMAX /SUPRAMAX

Ανατ. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA)

Η αγορά της ECSA την περασμένη εβδομάδα παρέμεινε σταθερή, ωστόσο μειώθηκαν οι χρόνοι αναμονής. Ο κατάλογος χωρητικότητας φαίνεται πιο ισορροπημένος και δεν βλέπουμε πολλά ppt / spot πλοία, ωστόσο, προκειμένου να δούμε βελτιωμένους δείκτες, πρέπει να δούμε περισσότερα φορτία.

Αμερικάνικος Κόλπος (USG) /Βόρεια Ακτή Νοτίου Αμερικής (NCSA)

Η USG / NCSA είχε τις μεγαλύτερες απώλειες. Αν και η προσφορά πλοίων ήταν σχετικά ισορροπημένη, η απουσία φορτίων μείωσε σημαντικά τους ναύλους.

Πιστεύουμε ότι οι ναύλοι θα παραμείνουν σταθεροί με μικρή πιθανότητα να δούμε κάποια μείωση στον αριθμό των πλοίων, ώστε να περιοριστεί ο χρόνος αναμονής.

Μεσόγειος

Η αγορά της Ανατολικής Μεσογείου εμφανίστηκε σταθερή την προηγούμενη εβδομάδα. Τα ταξίδια στη Μεσόγειο έφτασαν στα $ 10,5Κ/ημέρα, στην Ευρώπη στα $ 8,5 Κ/ημέρα και προς την Άπω Ανατολή στα $ 16,5Κ /ημέρα, όλα με βάση παράδοσης το Canakkale.
Ευρώπη

Η αγορά της Ευρώπης ήταν σταθερή την προηγούμενη εβδομάδα χωρίς ιδιαίτερη δραστηριότητα και με πολύ λίγα κλεισίματα. Τα SCRAP φορτία στη Μεσόγειο έφτασαν στα $ 14-15Κ/ημέρα. Για αυτή την εβδομάδα περιμένουμε να δούμε να βελτιώνονται οι δείκτες, καθώς η προσφορά είναι περιορισμένη, αν και θα πρέπει να είμαστε συγκρατημένοι.

Νότια Αφρική (SAFR)

Η Ν. Αφρική έκλεισε την προηγούμενη εβδομάδα με μικρή πτώση, ωστόσο οι δείκτες δεν επηράστηκαν. Σε αυτά τα επίπεδα οι πλοιοκτήτες επέλεξαν να κρατήσουν τα πλοία τους υπό έρμα με την ελπίδα ανάκαμψης της ECSA.

Οι ναύλοι για τα SUPRAMAXes από Νότια Αφρική προς PG / Δυτ. Ακτή Ινδίας έφτασαν στα $ 11,5Κ/ημέρα +150Κ bps και προς Άπω Ανατολή ξεπέρασαν τα $ 12Κ /ημέρα +225Κ. Ελπίζουμε να δούμε περισσότερο φορτίο τις επόμενες μέρες, καθώς τις τελευταίες δύο εβδομάδες δεν ήταν τα κενά πλοία που προκάλεσαν την πτώση, αλλά οι έλλειψη φορτίων.

Περσικός Κόλπος (PG) /Ινδία

Η περιοχή PG / WCI εμφάνισαν μικρή αύξηση, καθώς η δραστηριότητα αυξάνεται κυρίως στην Δυτ. Ακτή της Ινδίας (WCI). Αυτή την εβδομάδα αρχίζει το Ραμαζάνι και μπορεί να επηρεάσει τον Περσικό κόλπο.

Επίσης, η Ανατ. Ακτή της Ινδίας (ECI) κινήθηκε λίγο καλύτερα, καθώς οι πλοιοκτήτες είχαν την επιλογή να κινηθούν προς τη Ν.Α. Ασία και οι ναυλωτές να κλείσουν κάποιο πλοίο στο ECI στα $ 10,5Κ/ημέρα, για ταξίδι στην Ινδονησία και επιστροφή.
Νοτιοανατολική Ασία (SEASIA)

Η αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας παρέμεινε σταθερή την προηγούμενη εβδομάδα, κυρίως λόγω της έλλειψης φορτίων άνθρακα που προορίζονταν για την Ινδία. Ελπίζουμε ότι αυτό θα διαρκέσει όλο το Μάιο, όμως προβληματισμό δημιουργεί ο ανταγωνισμός από την Αν. Ακτή της Ινδίας.

Βόρεια Κίνα (NOPAC)

Η ικανοποιητική δραστηριότητα στο βορρά έχει διατηρήσει τους ναύλους σε αξιοπρεπή επίπεδα. Άλλος ένας σημαντικός παράγοντας είναι ότι το παράκτιο εμπόριο με την κινεζική χωρητικότητα έχει σταθεροποιηθεί, δεδομένου ότι οι εισαγωγές άνθρακα περιορίζονται στα νότια λιμάνια.

Τέλος, τα κυκλικά ταξίδια στο NOPAC έκλειναν στα $ 12Κ/ημέρα και τα φορτία χάλυβα προς την Νοτ. Αν. Ασία στα $ 10Κ/ημέρα. Επίσης, τα φορτία από την Άπω Ανατολή προς τον Ατλαντικό έμειναν σταθερά στα $ 7-8Κ/ ημέρα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter