Containers: θετικό κλίμα μετά από μια ήπια περίοδο

Container 00

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst Μετά από μια εβδομάδα χωρίς ιδιαίτερη δραστηριότητα, η αγορά δείχνει να ξαναπαίρνει τα πάνω της, με ένα μεγάλο αριθμό συναλλαγών στα μικρότερα μεγέθη.

Τα μικρότερα FEEDERS που είναι δρομολογημένα σε τοπικές γραμμές και εξαρτώνται από τις κύριες γραμμές, δέχονται τις μεγαλύτερες πιέσεις, αφού κάποια από αυτά πρόσφατα ανανέωσαν τις συμβάσεις τους, ενώ τώρα οι ναύλοι έχουν ανέβει.

Παράλληλα, η αύξηση της κυκλοφοριακής συμφόρησης, ιδίως στους λιμένες της Νοτιοανατολικής Ασίας, οδήγησε στην περαιτέρω επιβράδυνση των δεικτών της συγκεκριμένης αγοράς. Γενικά η αίσθηση της αγοράς παραμένει θετική και οι πλοιοκτήτες είναι σίγουροι ότι τις προσεχείς εβδομάδες η αγορά θα βελτιωθεί περαιτέρω.

Ας δούμε όμως πως θα κινηθεί η αγορά ανά μέγεθος πλοίου:

Όσον αφορά τα Post-PANAMAXes, υπάρχουν μερικά ακόμα πλοία των 8500 TEUs που ανοίγουν τις επόμενες εβδομάδες, και μερικοί ναυλωτές πιέζουν τους πλοιοκτήτες με χαμηλότερους ναύλους από την προηγούμενη περίοδο. Περιμένουμε να δούμε αν οι πλοιοκτήτες είναι πρόθυμοι να ακολουθήσουν ή όχι.

Επίσης, εξακολουθεί να υπάρχει μεγάλη δραστηριότητα για τα πλοία μεταξύ 5300 και 7000 TEUs, τα οποία κλείνουν στα επίπεδα των τελευταίων ημερών, έτσι αυτό το μέγεθος φαίνεται λίγο πιο δυνατό.

Στα PANAMAXes είδαμε την προηγούμενη εβδομάδα αρκετή δραστηριότητα στην Ασία με τις κλεισμένες συμφωνίες να βρίσκονται στα επίπεδα της προηγούμενης περιόδου. Η διαθέσιμη χωρητικότητα είναι περιορισμένη για τις επόμενες δύο εβδομάδες ενώ δεν έχει καλυφθεί όλη η ζήτηση.

Σχετικά με τα πλοία χωρητικότητας 3500 TEUs, κάποια πλοία που βρίσκονται στην Άπω Ανατολή και οδεύουν στο τέλος της ναύλωσής τους ελπίζουν να ναυλωθούν σε υψηλότερα επίπεδα, ειδικά καθώς τα Baby PANAMAXes σταθεροποιούνται στα $ 10,5Κ /ημέρα και αυτά των 2800 TEUs κοιτάζουν σε πιο ψηλές τιμές.

Στα 2,5άρια ακούμε για κάποιες διαπραγματεύσεις επέκτασης τόσο στη Μεσόγειο όσο και στην Ασία, με τις περισσότερες συμφωνίες να κλείνονται στα ίδια επίπεδα, δηλαδή γύρω στα $ 10,5Κ/ημέρα. Ωστόσο, στον Ατλαντικό γίνονται κάποιες συζητήσεις σε υψηλότερες τιμές.

Επομένως, το επίπεδο των $ 11Κ αναμένεται να σπάσει σύντομα.

Τα πλοία χωρητικότητας 1700 TEUs εμφάνισαν μια μικρή βελτίωση την προηγούμενη εβδομάδα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η ναύλωση ενός πλοίου για $ 14,4K/ ημέρα. Στον Ατλαντικό δεν μπορούμε να αναφέρουμε πολλά, ωστόσο, αναμένουμε ότι οι δείκτες στα επόμενα κλεισίματα θα είναι παρόμοια με εκείνα της Άπω Ανατολής.

Τέλος, οι μικρότερες μονάδες των 700 TEUs στην Ασία διατηρούνται στα ίδια επίπεδα και τα τελευταία κλεισίματα έφτασαν στα $ 5,5Κ/ημέρα , ενώ στον Ατλαντικό είναι ελαφρώς υψηλότερα, λίγο κάτω από τις $ 6Κ/ημέρα.

новинки кинематографа
Машинная вышивка, программа для вышивания, Разработка макета в вышивальной программе, Авторский дизайн