Σαβ04202024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Αγορά Ξηρού Φορτίου: Αισιοδοξία για αύξηση των ναύλων μετά την κινέζικη πρωτοχρονιά

dry bulk 554n

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst Οι λιγότερες παραδόσεις πλοίων, που πραγματοποιήθηκαν τον Ιανουάριο του 2018, σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2017, αποτελεούν ένδειξη για το πώς θα διαμορφωθούν οι ναυλαγορές το 2018. Συνολικά παραδόθηκαν τον προηγούμενο μήνα 60 πλοία, ενώ οδηγήθηκαν σε κάποιο διαλυτήριο μόλις 6 σκάφη. Αντίστοιχα, πέρσι παραδόθηκαν 109 πλοία και διαλύθηκαν 23.

Οι διαλύσεις αναμένεται να διατηρηθούν σε χαμηλά επίπεδα, παρά το γεγονός ότι η τιμή του SCRAP κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα (450 $/tn) και πλησιάζει η περιόδος εφαρμογής των νέων κανονισμών του ΙΜΟ σχετικά με τα καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο και τη διαχείριση έρματος.

Ας δούμε, όμως, πως κινείται η αγορά ξηρού φορτίου ανά τύπο πλοίου και περιοχή:

CAPES

Γενικά ήταν περιορισμένη η κινητικότητα την περασμένη εβδομάδα στην αγορά των Capes, καθώς υπήρχαν αρκετές αργίες στην Άπω Ανατολή (Ιαπωνία και Σιγκαπούρη) και τη Βραζιλία, ενώ αυτή η εβδομάδα θα επηρεαστεί από τους εορτασμούς της κινεζικής Πρωτοχρονιάς.

Ατλαντικός

Τα υπερατλαντικά ταξίδια έκλεισαν την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 12K /ημέρα και τα ταξίδια προς Άπω Ανατολή στα $ 23,5K /ημέρα, μειωμένα κατά $ 2K, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, αφού η χωρητικότητα του Βορείου Ατλαντικού αυξήθηκε.

Όμως, τα υψηλότερα ναύλα από τη Βραζιλία εξακολουθούν να παρέχουν στήριξη για την αγορά του Βόρειου Ατλαντικού, καθώς επί του παρόντος δεν υπάρχει ανταγωνισμός από τα κενά πλοία. Θα πρέπει να δούμε περισσότερα φορτία ώστε να κινηθεί η αγορά σε καλύτερα επίπεδα.

Βραζιλία / Νότια Αφρική

Το Ισοδύναμο χρονοναύλωσης στην περιοχή της Βραζιλίας (TCE) έκλεισε την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 13,5K /ημέρα, με μείωση κατά $ 1.5K, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, με περιορισμένη δραστηριότητα σχεδόν όλη την εβδομάδα, λόγω των καρναβαλικών διακοπών στη Βραζιλία.

Ειρηνικός

Το TCE για τα κυκλικά ταξίδια στην περιοχή του Ειρηνικού έκλεισε στα $ 12.5 K /ημέρα την περασμένη εβδομάδα (μείωση κατά $ 2K σε σχέση με την προηγούμενη), με περιορισμένη δραστηριότητα από τους ανθρακωρύχους.

Αναμένουμε από τους ανθρακωρύχους να επαναδραστηριοποιηθούν στο τέλος Φεβρουαρίου /αρχές Μαρτίου, ενώ περιμένουμε περισσότερα φορτία άνθρακα από την Αυστραλία αυτή την εβδομάδα.

KAMSARMAX

Νότιος Ατλαντικός

Την περασμένη εβδομάδα, οι ναύλοι στην Αν. Ακτή της Νοτ. Αμερικής (ECSA) ανέκαμψαν λόγω των αυξημένων μεταφορών σιτηρών στην Κίνα. Έτσι ένα πλοίο KAMSARMAX κλείνει γύρω στα $ 15Κ + 500Κ aps. Οι προοπτικές για αυτή την εβδομάδα είναι καλύτερες λόγω του μεγαλύτερου φορτίου, αν και η ανοδική τάση είναι περιορισμένη λόγω των πολλών κενών πλοίων.

Βόρειος Ατλαντικός

Στο Βόρειο Ατλαντικό παρατηρήθηκαν περισσότερα φορτία άνθρακα από την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ και τον Κόλπο των ΗΠΑ κυρίως προς την Μεσόγειο. Ως εκ τούτου, τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια τιμολογούνται περίπου στα $ 11,5Κ /ημέρα. Οι προσδοκίες είναι θετικές για αυτή την εβδομάδα.

Νότιος Ειρηνικός

Η κινέζικη πρωτοχρονιά επηρέασε την κίνηση της συγκεκριμένης αγοράς, καθώς ήταν μια πολύ ήσυχη εβδομάδα στον Ειρηνικό. Ωστόσο, ο νότιος Ειρηνικός έχει σημειώσει κάποια βελτίωση, λόγω της καλύτερης ζήτησης από την Ανατολική Ακτή της Νότιας Αμερικής και των προσδοκιών για περαιτέρω βελτίωση.

Βόρειος Ειρηνικός

Δεν παρατηρήθηκε σημαντική δραστηριότητα στον Βόρειο Ειρηνικό καθ 'όλη τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας. Ωστόσο, υπάρχει μια συγκρατημένη αισιοδοξία για αυτή την εβδομάδα, λόγω των πιθανών αγορών άνθρακα από την Κίνα, οι οποίες, σε συνδυασμό με τις μεταφορές σιτηρών στον Β. Ειρηνικό, θα στηρίξουν την αγορά.

ULTRAMAX / SUPRAMAX

Ανατολική Ακτή Νοτίου Αμερικής

Την εβδομάδα που πέρασε η πλειονότητα της άμεσα διαθέσιμης χωρητικότητας προσπαθούσε να καλυφθεί. Στο τέλος της εβδομάδας, παρατηρήσαμε κάποια μικρή βελτίωση για το διάστημα στα τέλη Φεβρουαρίου. Λαμβάνοντας υπόψη ότι την προηγούμενη εβδομάδα ήταν το καρναβάλι της Βραζιλίας και η κινέζικη Πρωτοχρονιά, περιμένουμε να δούμε καλύτερους δείκτες αυτή την εβδομάδα.

Αμερικάνικος Κόλπος /Βόρεια Ακτή Νοτίου Αμερικής

Τα πλοία τύπου Ultramax είδαν τα ποσοστά τους, την προηγούμενη εβδομάδα, να βελτιώνονται, κυρίως, για τα ταξίδια προς την Άπω Ανατολή, ενώ δεν βελτιώθηκαν ανάλογα τα επίπεδα των υπερατλαντικών ταξιδιών. Προκειμένου να ανέβουν, περαιτέρω, οι δείκτες θα πρέπει να δούμε αύξηση του όγκου σε ολόκληρο τον Βόρειο Ατλαντικό.

Μεσόγειος

Παρόλο που η εβδομάδα έκλεισε με πολύ λίγες βελτιώσεις, οι ναυλωτές έχουν ήδη κλείσει σε υψηλότερα επίπεδα, στοιχείο που δείχνει ότι η αγορά βελτιώνεται. Η αγορά από την Κίνα 300.000 τόνων ουκρανικού καλαμποκιού το τελευταίο διάστημα δημιουργεί ένα πιο αισιόδοξο κλίμα.

Ευρώπη

Τα scrap φορτία στην Ευρωπαϊκή αγορά ήταν περιορισμένα την περασμένη εβδομάδακαι η Βαλτική δεν στήριξε τους ναύλους. Το μόνο θετικό στοιχείο είναι ότι οι ναυλωτές επιλέγουν πλοία για φόρτωση στον αμερικάνικο κόλπο και την Ανατ. ακτή της Αμερικής. Τα SCRAP φορτία προς την Ανατ. Μεσόγειο καθορίζονται στα $ 12.5Κ και λίγο περισσότερο για τα πλοία που ανοίγουν στη Βαλτική.

Νότια Αφρική

Η αγορά ήταν σταθερή για ολόκληρη την περασμένη εβδομάδα. Οι τιμές κυμάνθηκαν στα $ 11,5Κ + 150Κ για τα ταξίδια στην Ινδία και $12 Κ + 200Κ για ταξίδια στα ανατολικά. Λόγω της πτώσης των τιμών του άνθρακα, οι ινδοί έχουν αρχίσει να αγοράζουν περισσότερο άνθρακα τόσο από την ινδική όσο και από την Νοτιοαφρικανική αγορά. Ως εκ τούτου, αναμένουμε βελτίωση της αγοράς.

Περσικός Κόλπος /Ινδία

Παρατηρήθηκε μια μικρή βελτίωση του Περσικού κόλπου με τις τιμές για τα ταξίδια στη Δυτ. Ακτή της Ινδίας να κινούνται στα $ 12,5Κ aps και $13,5-14Κ για την Αν. Ακτή της Ινδίας. Στην Αν. Ακτή της Ινδίας βλέπουμε λιγότερα πλοία αλλά η ροή των φορτίων δεν επαρκεί για να αυξηθούν τα επίπεδα.

Ν.Α. Ασία

Παρά το γεγονός ότι λόγω της κινεζικής Πρωτοχρονιάς όλοι αναμένουν ότι η αγορά θα είναι πολύ ήσυχη, είδαμε πολλά φορτία να προορίζονται για την Ινδία. Ως εκ τούτου, τα ποσοστά βελτιώθηκαν και αναμένουμε αυτή την εβδομάδα ότι οι Κινέζοι θα επιστρέψουν και θα δούμε περαιτέρω βελτίωση στα ναύλα.

Βόρεια Κίνα

Η αγορά ήταν ήσυχη και οφείλεται στην κινέζικη πρωτοχρονιά. Οι ναύλοι δεν αυξήθηκαν, αλλά τουλάχιστον δεν υποχώρησαν περαιτέρω. Αναμένουμε το επόμενο διάστημα να δούμε βελτίωση, καθώς οι χαλυβουργίες θα επιστρέψουν στην κανονική τους παραγωγή και θα εμφανιστούν περισσότερα φορτία.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter