Παρ03292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Συνεχίζουν ακάθεκτα τα CONTAINERS

container 04826

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

 

Παρά την στασιμότητα που παρατηρείται στην αγορά ξηρού φορτίου, στην αγορά των CONTAINERS, η ναυτιλιακή δραστηριότητα διατηρήθηκε σε καλό ρυθμό την προηγούμενη εβδομάδα.

Η αγορά εμπορευματοκιβωτίων παρουσιάζεται ισορροπημένη με λιγότερη διαθέσιμη χωρητικότητα, ενώ οι διαθέσιμες θέσεις κλείνονται άμεσα. Πέραν της πρόσφατης τάσης αύξησης των δεικτών σε ορισμένους τύπους πλοίων, παρατηρούμε επίσης μια ανοδική τάση στις τιμές των καυσίμων.

Οι μέσες τιμές των καυσίμων για το HSFO 380cst φτάνουν στα 400 $/ τόνο, που αντιστοιχεί σε αύξηση της τάξεως των 33% περίπου, σε σχέση με το κατώτερο επίπεδο του περασμένου έτους στα τέλη Ιουνίου.

Πιστεύουμε ότι είναι ακόμα νωρίς για να πούμε με βεβαιότητα αν αυτή η τάση θα συνεχιστεί και πώς μπορεί να επηρεάσει τις αγορές.

Ας δούμε όμως πως κινούνται οι υπο-αγορές ανάλογα με το μέγεθος των πλοίων.

Όσον αφορά στα πλοία πάνω από 3000 TEUs, λίγα νέα κλεισίματα πλοίων 8.500 TEUs αναφέρθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα. Ένα ενδιαφέρον στοιχείο που πρέπει να σημειωθεί είναι ότι στα πλοία χωρητικότητας 4250 TEUs, οι ναύλοι εξακολουθούν να κινούνται αργά.

Τα πλοία χωρητικότητας 2000-3000 TEUs, παραμένουν αμετάβλητα, χωρίς κάποιο νέο κλείσιμο την εβδομάδα που πέρασε.

Ορισμένα κλεισίματα /επεκτάσεις πραγματοποιήθηκαν με τα επίπεδα των ναύλων να ακολουθούν την τάση των τελευταίων εβδομάδων.

Τέλος, όσον αφορά τα πλοία χωρητικότητας 1000-1700 TEUs, η προηγούμενη εβδομάδα ξεκίνησε αρκετά ήρεμα, ωστόσο κάποιες νέες ζητήσεις εμφανίστηκαν κατά τη διάρκεια της εβδομάδας. Κάποια πλοία 1700/1800 TEUs ήταν υπό διαπραγμάτευση, αλλά δεδομένου ότι οι περισσότερες απαιτήσεις είναι προς παράδοση μετά τις 16 Φεβρουαρίου, ο πραγματικός αριθμός των κλεισιμάτων που αναφέρονται είναι μέχρι τώρα περιορισμένος.

Εξετάζοντας την προσφορά των πλοίων, παρατηρούμε πως οι πλοιοκτήτες κρατούν στάση αναμονής προκειμένου να δουν πως θα κινηθεί η αγορά.

Τέλος, για τα μικρότερα πλοία, FEEDERS, δεν υπήρξαν πολλές εξελίξεις την προηγούμενη εβδομάδα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter