Παρ04192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Συνεχίζουν την ανοδική πορεία τα Containers

Container 00

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst Το 2018 δείχνει μια καλή χρονιά για τα CONTAINERS, καθώς η αγορά εμπορευματοκιβωτίων συνεχίζει την ανοδική της πορεία, με την αύξηση του όγκου των φορτίων σε συνδυασμό με την έλλειψη πλοίων στα περισσότερα μεγέθη και στις περισσότερες περιοχές.

Αυτό έχει ως συνέπεια τη βελτίωση των δεικτών σε όλους τους τομείς.

Ο δείκτης ConTex την Παρασκευή 25/1 κατέγραψε αύξηση κατά 7 μονάδες σε σχέση με την αντίστοιχη τιμής της Παρασκευής 18/1, φτάνοντας στις 424 μονάδες. Από τις 9/1 έχει ανέβει συνολικά 15 μονάδες, που αντιστοιχεί σε αύξηση 3,67%.

Στο ίδιο κλίμα και ο δείκτης HARPEX, ο οποίος χθες έφτασε στις 504 μόναδες (από 502 μονάδες στις 20/1), αυξημένος κατά 19 μονάδες σε σχέση με τις 6/1 (+3,92%)

Όλοι οι δείκτες ανά τύπο πλοίου κατέγραψαν άνοδο, γεγονός που αποδεικνύει ότι η ανάκαμψη της αγοράς είναι ομοιόμορφη και όχι αποσπασματική. Άλλο ένα χαρακτηριστικό που επιβεβαιώνει τα ανωτέρω είναι ότι κάθε τομέας εμφανίζει παρόμοια ποσοστιαία κέρδη σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα.

Παρακάτω παρουσιάζεται αναλυτικότερα η εικόνα της αγοράς ανά τύπο πλοίου:

Post-Panamax

Μερικά άμεσα διαθέσιμα πλοία χωρητικότητας 8500 TEUs έχουν κλειστεί για μικρά χρονικά διαστήματα με ελαφρώς βελτιωμένα επίπεδα ναύλων. Αναμένουμε μια θετική στροφή για τις επόμενες δύο εβδομάδες. Όλοι οι δείκτες δείχνουν προς την κατεύθυνση αυτή.

Panamax

Λίγο πιο ήσυχη ήταν η προηγούμενη εβδομάδα για τα PANAMAX πλοία, καθώς δεν υπήρξαν πολλά κλεισίματα τέτοιων πλοίων. Ωστόσο, η αίσθηση που μας δίνεται είναι ότι περιμένουμε περαιτέρω αυξήσεις των δεικτών. Η επερχόμενη κινεζική πρωτοχρονιά θα μπορούσε ενδεχομένως να επιβραδύνει την ανοδική τάση λίγο, αλλά τα βασικά στοιχεία εξακολουθούν να είναι πολύ ενθαρρυντικά για τους πλοιοκτήτες.

3500 TEU

Συνεχίζοντας από την περασμένη εβδομάδα, η έλλειψη πλοίων αυτού του μέγεθος και των μικρών PANAMAX δυσκολεύουν τους ναυλωτές να διαπραγματευτούν. Ο Ατλαντικός ωκεανός παραμένει ήσυχος, δεδομένου ότι δεν υπάρχουν διαθέσιμα πλοία.

2800 TEU

Ο τομέας αυτός παραμένει απασχολημένος. Όπως συμβαίνει με τα πλοία χωρητικότητας 3500 TEUs, πιστεύουμε ότι και τα πλοία μεγέθους 2800 TEUs πιθανότατα να ανανεώσεουν τις χρονοναυλώσεις τους, καθώς οι ναυλωτές δε θέλουν να διακινδυνεύσουν να χάσουν τα πλοία που ήδη απασχολούν.

Το μεγάλο ερώτημα είναι κατά πόσον οι πλοιοκτήτες θα είναι σε θέση να αυξήσουν τα ναύλα.

2500 TEU

Η προηγούμενη εβδομάδα ήταν ήσυχη για την περιοχή της Ασίας λόγω της περιορισμένης διαθεσιμότητας της χωρητικότητας. Στον Ατλαντικό, επίσης, τα σκάφη είναι λίγα και η περιορισμένη προσφορά συνεπάγεται ευκαιρία για περαιτέρω κέρδη.

1700 TEU

Παρόλο που δεν υπήρξαν κλεισίματα την προηγούμενη εβδομάδα, εξακολουθούμε να βλέπουμε το θετικό κλίμα σε αυτά τα μεγέθη, ενώ τα υπάρχοντα πλοία αναμένεται να ανανεώσουν τα συμβόλαια τους.

1100-700 TEU

Η θετική τάση συνεχίζεται σε όλες τις περιοχές αλλά αυτό δεν έχει οδηγήσει σε υψηλότερα ποσοστά κερδών μέχρι στιγμής. Ο Ατλαντικός φαίνεται πολύ ισχυρός, με την αγορά της Καραϊβικής να κλείνει σταθερά πάνω από $ 8Κ και η Μεσόγειος στα $ 7Κ.

Οι ναυλωτές είναι πρόθυμοι να κλείσουν μεγαλύτερες περιόδους λόγω των αυξημένων ναύλων και των αυξητικών τάσεων των ναύλων.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter