Παρ03292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Αγορά Containers: Συγκρατημένη αισιοδοξία ενόψει νέων παραλαβών

CMA CGM BENJAMIN FRANKLIN Copyright Port of LA 2 light

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst Το νέο έτος βρίσκει την αγορά των Containers ασυνήθιστα ενεργή, με τους δείκτες να αυξάνονται σχεδόν σε όλες τις υπο-αγορές. Από πλευράς ζήτησης η αγορά κινείται σε φυσιολογικά για την εποχή επίπεδα, ωστόσο παρατηρείται μεγάλη έλλειψη στην προσφερόμενη χωρητικότητα.

Οι προοπτικές για τα μεγαλύτερα πλοία δεν είναι τόσο ευοίωνες όπως και για τα μικρότερα πλοία. Στο άμεσο μέλλον αναμένεται να παραδοθούν και να προστεθούν στην αγορά πλοία μεγάλων χωρητικοτήτων, γεγονός που θα οδηγήσει σε υπερπροσφορά πλοίων και απαιτεί χρόνο για να απορροφηθεί.

Επίσης, ανησυχία προκαλεί ο αριθμός των νέων παραγγελιών, που έχουν τεθεί μακροπρόθεσμα, καθώς είναι άγνωστο αν θα αντισταθμιστεί με την ανάλογη διάλυση πλοίων.
Αναλυτικότερα, όσον αφορά τα πλοία άνω των 3000 TEUs, παρόλο που τα PANAMAXes και POSTPANAMAXes κινούνται ελαφρώς ανοδικά (θετική τάση παρατηρείται κυρίως για τα πλοία των 6000 TEUs), εξακολουθεί να μην υπάρχει αυτή η τάση και στα πλοία χωρητικότητας 7000-8500 TEUs, όπου η ζήτηση μέχρι στιγμής παραμένει περιορισμένη.

Επιπρόσθετα, παρόλο που αναμένουμε περαιτέρω αύξηση στα ποσοστά χρονοναυλώσεων κατά τις προσεχείς εβδομάδες, περιμένουμε παράλληλα να παραδοθούν πολλά πλοία.

Με την παράδοση των καινούργιων MEGA CARRIERS, που μπορούν να μεταφέρουν 20.000 TEUs, η διαθέσιμη χωρητικότητα θα εκτιναχθεί. Προκειμένου να αποφευχθεί η πτώση των ναύλων, οι OPERATORS τακτικών γραμμών θα πρέπει να διατηρήσουν την προσφερόμενη χωρητικότητά τους σε ισορροπημένο επίπεδο.

Τα πλοία χωρητικότητας 2000 -3000 TEUs, τόσο τα GEARLESS όσο και τα GEARED, ξεκίνησαν πολύ ενεργά τη νέα χρονιά. Παρόλο, που παρατηρούμε έναν σταθερό αριθμό συναλλαγών τις τελευταίες εβδομάδες, η αγορά για τα πλοία 2700-2800 TEUs παραμένει στάσιμη. Η συγκεκριμένη αγορά δε δείχνει ικανή να επιτύχει κέρδη σε χρονοναυλώσεις.

Στις κατηγορίες των 1000-2000 TEUs, υπήρξε μια μάλλον καλή αρχή για το έτος. Εκτός από ορισμένες επεκτάσεις χρονοναυλώσεων, είδαμε και νέες δουλειές σχεδόν σε κάθε περιοχή. Ειδικά για τα σκάφη των 1700 TEUs, τα ποσοστά ναύλων συνέχισαν την ανοδική τους κίνηση.

Τέλος, τις τελευταίες εβδομάδες δεν υπήρξε σχεδόν καμία αλλαγή στα μικρότερα πλοία, FEEDERS. Η ζήτηση για πλοία των 1100 TEUs στην Ασία παραμένει περιορισμένη.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter