Παρ03292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Ναυλαγορά Ξηρού Φορτίου: Το 2017 ήταν η χρονιά που σταμάτησε η πτώση

Star Bulk Carriers 1

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Πολλές αναπτυγμένες αλλά και αναπτυσσόμενες οικονομίες πραγματοποίησαν το 2017 ένα ράλλυ ανάπτυξης, έτσι η παγκόσμια οικονομία έδειξε να προχωρά, και η νομισματική πολιτική να αποδίδει καρπούς μετά από σχεδόν μια δεκαετία βαθιάς ύφεσης.

Μάλιστα ο ρόλος των αναδυόμενων οικονομιών αναμένεται να είναι ακόμα πιο σημαντικός στην παγκόσμια οικονομική ανάκαμψη.

Επίσης, η ικανότητα των κεντρικών τραπεζών να ταιριάζουν την αύξηση των επιτοκίων με τη βελτίωση της οικονομικής δραστηριότητας είναι κομβικής σημασίας στην περαιτέρω ανάπτυξη της παγκόσμιας οικονομίας.

Αυτό το θετικό κλίμα στην οικονομία, δε θα μπορούσε να μην έχει αντίκτυπο στη ναυτιλία. Το 2017 αποτέλεσε μια σαφώς καλύτερη χρονιά σε σχέση με την τελευταία τετραετία, για την αγορά εμπορευματικών μεταφορών.

Η παγκόσμια οικονομία εμφάνισε σταθερή ανοδική τάση, με αποτέλεσμα οι εφοπλιστές να χαμογελούν, αφού είδαν να αυξάνονται τα κέρδη τους, και οι υπόλοιποι εμπλεκόμενοι στο ναυτιλιακό κλάδο (ναυλωτές, ναυπηγεία, ναυτιλιακές τράπεζες και FUNDS) να ατενίζουν με αισιοδοξία το μέλλον.

Όσον αφορά τον BDI, αφού περάσαμε τη χειρότερη οικονομική χρονιά από το 1985 (το 2016), το 2017 ξεκίνησε με κάποιες πρώτες ενδείξεις ανάκαμψης. Το τελευταίο τρίμηνο του 2016 έδειξε ότι η αγορά άρχισε να ανακάμπτει και έτσι ο BDI ξεκίνησε το 2017 να διαπραγματεύεται στις 953 μονάδες, περίπου 100% υψηλότερα από ό, τι πριν από ένα χρόνο. Έτσι, υπήρξε μια συγκρατημένη αισιοδοξία στην αγορά.

Το παγκόσμιο εμπόριο αυξάνεται κατά 4%, περίπου, όταν το 2016 ο ρυθμός αύξησης ήταν στο 2,3 %. Στο ίδιο κλίμα κινήθηκαν οι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί και οι επενδυτές αφού οι συνθήκες παρέμειναν ευνοϊκές.

Ιδιαίτερα, οι μεταφορές χύδην ξηρού φορτίου έχουν ένα λόγο παραπάνω να είναι πιο αισιόδοξες για το 2018. Οι περιβαλλοντικοί περιορισμοί που έχει υιοθετήσει το Πεκίνο για πιθανόν να οδηγήσουν σε αυξημένες ανάγκες για εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος και άνθρακα υψηλότερης ποιότητας. Θα πρέπει, ωστόσο, να σημειωθεί πως η Κίνα αντιμετωπίζει αβεβαιότητες που σχετίζονται με την πολιτική της και αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει και τον ναυτιλιακό κλάδο.

Παράλληλα, οι νέες παραγγελίες πλοίων παρέμειναν στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2004, παρά την αυξημένη δραστηριότητα στην αγορά νέων κατασκευών κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2017.

Εν κατακλείδι, μπορεί οι ναυτιλιακές αγορές να μην ανέκαμψαν πλήρως, ωστόσο, το 2017 μπορούμε να πούμε πως ανακόπηκε η καθοδική πορεία των προηγούμενων ετών.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter