Τρι04232024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Κερδισμένα τα μικρότερα τις τελευταίες ημέρες

cape

Την Παρασκευή 21 Οκτωβρίου 2016, ο BDΙ έκλεισε στις 842 µονάδες, ενώ οι επιµέρους δείκτες και ο µέσος όρος των ηµερησίων εσόδων κυµάνθηκαν ως εξής: BCI στις 1.575 µονάδες µε $ 9.659 την ηµέρα, BPI στις 915 µονάδες στα $ 7.324 την ηµέρα, BSI στις 700 µονάδες στα $ 7.320 την ηµέρα και BHSI στις 427 µονάδες, στα $ 6.221 την ηµέρα.

Αντιστροφή των δεδοµένων στην πορεία του ∆είκτη βιώσαµε την τελευταία εβδοµάδα, καθώς τα Capes βρέθηκαν σε διορθωτική πορεία ενώ οι υπόλοιποι κλάδοι/υποδείκτες κινήθηκαν σε θετικά επίπεδα, µε το καθαρό αποτέλεσµα όµως για τον συνολικό ∆είκτη BDI να είναι αρνητικό, αναφέρει στην εβδομαδιαία αάλυση του ο Γιωργος Λογοθέτης της «George Moundreas».

Ανατρέχοντας, συνεχίζει, στα πρόσφατα ιστορικά στοιχεία και συγκεκριµένα στην ίδια ακριβώς ηµεροµηνία το 2015, διαπιστώνουµε ότι τότε ήταν που ξεκίνησε η πτωτική πορεία του BDI η οποία µας οδήγησε στο ιστορικό χαµηλό των 290 µονάδων στις 10 Φεβρουαρίου του 2015.

Σε καµία περίπτωση δεν αναµένουµε να δούµε και πάλι τον ∆είκτη να «φλερτάρει» µε το ιστορικό χαµηλό, αλλά το να γυρίσει σε µία διορθωτική πορεία το θεωρούµε πολύ πιθανό. Όπως πολλές φορές έχουµε επισηµάνει, παραθέτοντας τα επίσηµα στοιχεία από τους ∆ιεθνείς οργανισµούς, η ανάπτυξη του Παγκόσµιου Εµπορίου τουλάχιστον για το 2017 θα είναι για άλλη µία χρονιά «προβληµατική».

Αναφορικά µε την ανάπτυξη του World Seaborne Trade για τα πλοία µεταφοράς ξηρού φορτίου το 2016, η αύξηση θα είναι της τάξης του 1%, από τους 4,819 εκ. τόνους το 2015 στους 4,861 εκ. τόνους.

Από πλευράς προσφοράς, στις αρχές του 2015 το Orderbook ήταν στους 170,4 εκ. DWT και η χρονιά έκλεισε µε αύξηση τονάζ της τάξης του 2,4%. Αντίστοιχα, στις αρχές του 2016 το Orderbook ήταν στους 126,6 εκ. DWT µε τις εκτιµώµενες παραδόσεις για το έτος στους 92,7 εκ. DWT. Σήµερα το Orderbook στέκεται στους 100,8 εκ. DWT µε τις εκτιµώµενες παραδόσεις για το υπόλοιπο του έτους στους 37 εκ. DWT.

Η προβλεπόµενη ανάπτυξη τονάζ για το σύνολο του έτους υπολογίζεται στο 1,8% περίπου ενώ αξίζει να σηµειώσουµε ότι για το 2017 οι προγραµµατισµένες παραδόσεις υπολογίζονται στους 38,2 εκ DWT δηλαδή το 1/3 από το σύνολο των προγραµµατισµένων παραδόσεων του 2016. Καθοριστικός παράγοντας για την πορεία της ναυλαγοράς το 2017 θα είναι η πορεία της προσφοράς.

Αξίζει να επισηµάνουµε ότι το 2016 θα χαρακτηριστεί σαν η χρονιά µε το ιστορικό ρεκόρ στις µη παραδόσεις (Non-Delivery) σε όλους των κλάδους των πλοίων. Αν εξετάσουµε την διαφορά µεταξύ του Orderbook και των αναγνωρισµένων παραδόσεων για όλους τους κλάδους των πλοίων, από τις αρχές του έτους έως σήµερα, το ποσοστό των µη εκτελεσµένων παραδόσεων ανέρχεται στο 41% όταν πριν την κρίση, το 2007, ήταν στο 7% και αµέσως µετά την κρίση, το 2009, στο 33%.

Όσον αφορά τον κλάδο των πλοίων µεταφοράς ξηρού φορτίου, οι µη εκτελεσµένες παραδόσεις το 2015 έφτασαν στο 42%, ενώ για το 2016, από τις αρχές του έτους έως σήµερα το ποσοστό είναι στο 50%.

Παράλληλα, το θετικό στοιχείο στην αγορά είναι ο ιδιαίτερα µικρός όγκος των νέων παραγγελιών, καθώς το 2016, έως σήµερα, το σύνολο των παραγγελιών σε αριθµό πλοίων ανέρχεται στα 38 όταν το 2015 οι συνολικές παραγγελίες έκλεισαν στα 354 πλοία.

Αντίθετα µε τον αµελητέο αριθµό παραγγελιών, ιδιαίτερα αυξηµένο είναι το ενδιαφέρον για τις αγοραπωλησίες µεταχειρισµένων πλοίων, καθώς σύµφωνα µε τα έως τώρα στοιχεία ο αριθµός των πράξεων φέτος είναι ήδη µεγαλύτερος από αυτόν για το σύνολο του έτους το 2015.

Συγκεκριµένα το 2015 άλλαξαν χέρια 456 (35,123,000 DWT) πλοία συνολικής αξίας $ 6.2 δισ., όταν µέχρι σήµερα το 2016 έχουν γίνει 485 πράξεις (34,852,000 DWT) αξίας $ 3,9 δισ., γεγονός που αντικατοπτρίζει και την πτώση των τιµών οι οποίες στην παρούσα φάση βρίσκονται στα ίδια επίπεδα σχεδόν µε αυτά του τέλους του 2015.

Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τοµέα των αγοραπωλησιών για την εβδοµάδα που πέρασε:

Στα πλοία ξηρού φορτίου έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:

- Στα Panamax, το ‘FUTURE’ 72.893 DWT (1999 – Samsung), πουλήθηκε σε Κινέζους στα $ 3,9 εκ. και το ‘RED QUEEN’ 76.572 DWT (2005 – Sasebo) πουλήθηκε σε Έλληνες στα χαµηλά $ 6 εκ.
-Στα Supramax, το ‘STAR MANX’ 58.133 DWT (2009 – Tsuneishi) πουλήθηκε στα $ 12 εκ. περίπου, το ‘FLAG MERSINIDI’ 56.754 DWT (2012 – Cosco Cuangdong), Dolphin 57, πουλήθηκε στα $ 8,5 εκ. και το ‘FALCON TRADER’ 54.924 DWT (2009 – Oshima) πουλήθηκε στα υψηλά $ 11 εκ.
-Στα Handysize, το ‘IS TRINITY’ 28.306 DWT (2009 – Imabari) πουλήθηκε στα $ 6,5 εκ.,
Στον τοµέα των tankers δεν έγιναν πράξεις την προηγούµενη εβδοµάδα.

∆ΙΑΛΥΣΕΙΣ

Το µειωµένο αγοραστικό ενδιαφέρον από τους End Buyers ήταν το κύριο χαρακτηριστικό της εβδοµάδας που µας πέρασε, παρά το γεγονός ότι τα αποθέµατα των διαλυτηρίων έχουν αρχίσει και παρουσιάζουν πτώση, ενώ παράλληλα η προσφορά των πλοίων έχει αρχίσει και φθίνει µε εξαίρεση τα Containers.

Βρισκόµαστε δηλαδή στο ίδιο σηµείο που έχουµε ξαναζήσει και στο παρελθόν, όπου οι αγορές των Cash Buyers το τελευταίο διάστηµα βασίστηκαν αν όχι σε σπέκουλα τουλάχιστον σε προσδοκίες για βελτίωση της αγοράς και στην παρούσα φάση οι End Buyers δεν ανταποκρίνονται σε αυτά τα επίπεδα των τιµών.

Στην Ινδία, η πτώση των τιµών του σιδήρου σε συνδυασµό µε τις επερχόµενες αργίες του Diwali οι οποίες θα ολοκληρωθούν στο τέλος της πρώτης εβδοµάδας του Νοεµβρίου δεν άφησαν κανένα περιθώριο για ένδειξη αγοραστικού ενδιαφέροντος από τους End Buyers.

Στο Μπαγκλαντές, οι End Users βρίσκονται σε στάση αναµονής καθώς και εδώ οι εγχώριες τιµές του σιδήρου παρουσίασαν πτωτικές τάσεις, ενώ παράλληλα το ενδιαφέρον για Containers τα οποία κυριαρχούν στην αγορά είναι αρκετά περιορισµένο λόγω του βυθίσµατος των πλοίων. Το Πακιστάν, ήταν η πιο δραστήρια αγορά την προηγούµενη εβδοµάδα, ύστερα από µεγάλο διάστηµα µειωµένης ζήτησης και αναµένουµε να δούµε αν αυτή η τάση θα συνεχιστεί δεδοµένου ότι η τάση στις προσφερόµενες τιµές από τους ανταγωνιστές End Buyers της Ινδίας είναι πτωτική.

Η Κίνα, συνεχίζει να απέχει από την αγορά παρά το γεγονός ότι οι τιµές είχαν ανοδική τάση , καθώς µέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραµµα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες. . Ο συνολικός αριθµός των διαλύσεων την τελευταία εβδοµάδα ήτανε 905,054 DWT περίπου, εκ των οποίων το 46% (415,682 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 38% (346,083 DWT) δεξαµενόπλοια, και το 16% (143,289 DWT) Containers.

Οι τιµές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια κυµάνθηκαν ως εξής:

- Ινδία: Από $ 260 - $ 290 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια αντίστοιχα.
-Πακιστάν: Από $ 275 - $ 305 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια αντίστοιχα.
-Μπαγκλαντές: Από $ 270 - $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια αντίστοιχα.
-Κίνα: Από $ 190 - $ 195 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια αντίστοιχα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter