Τρι04232024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Με ημερομηνία λήξης η άνοδος των ναύλων, στα capes

cape

Πολλοί αναλυτές εκτιμούν ότι µαζί µε την πτώση των τιµών του Iron Ore θα επέλθει και διόρθωση στην πορεία των εσόδων των Capes και των Panamax και κατ’ επέκταση στην γενικότερη πορεία του ∆είκτη, αναφέρεις την εβδομαδιαία του ανάλυση ο Γιώργος Λογοθέτης του ναυλομεσιτικού οίκου «G. Moundreas».

Ειδικότερα σύµφωνα µε τελευταίες εκτιµήσεις από την Citigroup, το απροσδόκητο ράλι στις τιµές του Iron Ore, το οποίο χαρακτηρίζει σαν ένα από τα πιο καυτά εµπορεύµατα του 2016, οδεύει προς πτωτική πορεία, προβλέποντας µάλιστα ότι το τελευταίο τρίµηνο του έτους η τιµή του θα κυµανθεί στα $ 51 τον τόνο και για το 2017 στα $ 45 κυρίως λόγω της αυξανόµενης προσφοράς και της αποδυνάµωσης της ζήτησης.

Την ίδια άποψη για την πτώση της τιµής του σιδηροµεταλλεύµατος δείχνουν να µοιράζονται και άλλες τράπεζες, όπως η Morgan Stanley και η UBS, οι οποίες σε αναλύσεις τους αναφέρουν και αυτές πως αναµένουν την πτώση της τιµής του εµπορεύµατος από τα τέλη του 2016.

Αναφορικά µε την αύξηση των εισαγωγών Iron Ore από την Κίνα που συντέλεσε και στην αύξηση του υποδείκτη των Capes και κατ’ επέκταση του BDI, να σηµειώσουµε ότι σύµφωνα µε στοιχεία των Κινεζικών τελωνειακών αρχών, τον Αύγουστο σε ετήσια βάση οι εισαγωγές παρουσίασαν αύξηση 18%, κλείνοντας συνολικά στους 87,7 εκ. τόνους. Η αύξηση αυτή οφείλεται στη µείωση της εγχώριας παραγωγής και στην στρατηγική κτισίµατος αποθεµάτων, σε µία χρονιά που η τιµή του σιδηροµεταλλεύµατος έχει παρουσιάσει αύξηση 40% από τις αρχές του χρόνου.

Ο κ. Λογοθέτης επισημαίνει ακόμη ότι στην προηγούµενη ανασκόπηση είχε αναφέρει ότι ο δείκτης βρίσκεται σε πλαγιολίσθηση, την οποία συνέχισε και την προηγούµενη εβδοµάδα, µε µία ελαφριά τάση ανόδου, η οποία συνεχίζει και οφείλεται στις εισαγωγές Iron Ore και Coal από την Κίνα, γεγονός που αποτυπώνεται και από την θετική πορεία των εσόδων των Capes.

Την Παρασκευή 19 Αυγούστου ο BDI είχε κλείσει στις 682 µονάδες, µειωµένος κατά 122 µονάδες ή 15% περίπου από τα τρέχοντα επίπεδα των 804 µονάδων. Την ίδια ηµέρα ο δείκτης των Capes, BCI είχε κλείσει στις 843 µονάδες µε τον µέσο όρο ηµερησίων εσόδων στα $ 5,846.

Στην παρούσα φάση, ο υποδείκτης των Capes βρίσκεται στις 1,566 µονάδες και ο µέσος όρος ηµερησίων εσόδων στα $ 10,649, σηµατοδοτώντας µία αύξηση της τάξης του 95% σε επίπεδα µονάδων και 82% σε επίπεδα µέσου όρου ηµερησίων εσόδων.

Αντίστοιχα, την ίδια περίοδο ο υποδείκτης των Panamax (BPI) έχει µειωθεί κατά -9,5% ενώ των Supramax (BSI) και των Handysize (BHSI)έχουν παραµείνει grosso modo στα ίδια επίπεδα. Σε επίπεδα ηµερησίων εσόδων, τα έσοδα των Panamax έχουν µειωθεί κατά -9,1% ενώ στα Supramax και στα Handysize σε γενικές γραµµές έχουν παραµείνει στα ίδια επίπεδα.

Να επισηµάνουµε βέβαια πως αναφορικά µε τους 2 µικρότερους τύπους πλοίων, δηλαδή τα Supramax και τα Handysize, η ανοδική τους τάση, µε τις γνωστές ενδιάµεσες διακυµάνσεις, είχε ξεκινήσει εδώ και περίπου 3 µήνες, αλλά από τις αρχές Σεπτεµβρίου έχουν εισέλθει σε διορθωτικά πτωτική πορεία.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter